Hond eet poep. Wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:44

Ik denk dat de meeste honden een flinke weerstand hebben hoor.
In de 10 jaar dat wij nu honden hebbe, is er nog nooit een ziek geweest van het vreten van poep.

Wel van voedsel wat mensen altijd maar laten liggen.

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:44

Wij hebben onze hond in het begin van die eierkoeken van de bakker gegeven met een bepaald ammoniak laagje, maar dat werkte ook niet, dus hopen we maar dat hij het vanzelf minder gaat doen, we hebben al zoveel geprobeerd.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:48

saannee1 schreef:
@Chiqa: Ik zal het zo even doorlezen

@Nikki_ : Dat is jou mening, maar ik vind het echt niet smakelijk en hoop dat ik hier advies kan krijgen hoe ik het af moet leren :)

Er zijn inmiddels al tich toppics geweest over honden die poep eten.
Je geeft aan dat je hond het al langer doet. Dan is het moeilijk af te leren.
Je moet consequent zijn. Je hond mag dus niks meer van de grond eten. Geen snoepjes, eten, gras, poep enzovoort. Doet hij het wel, dan corrigeren. Hier zijn veel verschillende manieren voor, o.a. die van Ciqa (waar ik geen voorstander van ben, maar daar gaat het hier nu niet over)
Eierkoek heeft bij die van ons niet geholpen (ooit eens een poging gedaan). Ze vond de eierkoek heerlijk, maar de poep vond ze nog steeds erg lekker.

Ik wens je heel veel sterkte en ik denk dat je het bij een oudere hond bijna niet meer afgeleerd krijgt ;).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:13

Wardie schreef:
Ik hou dit even in de gaten, onze Weimaraner doet hetzelfde met paardenmest, koeienmest, schapenmest of al wat hij kan vinden op de boerderij.... :+ Hondenpoep gelukkig niet want dat vind ik nog viezer!

Mijn hondje vreet ook altijd paardenstront, bah :=
Haar eigen poep gelukkig niet :Y)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 15:14

Oke, nou bedankt voor het advies enz. :) Ik zal voor de mensen die willen weten wat voor voer onze hond krijgt zometeen even kijken!

Laatst zag ik ook een programma van een hond die mensen aanviel. Als die bij iemand sprong duwde ze hem meteen op de rug.. Het heeft wel geholpen maar het is natuurlijk anders dan een hond die poep eet..

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:59

Ik lees hier veel over 'aanpakken' en 'corrigeren', en uiteindelijk zal de hond geen poep meer eten, maar je pakt daarmee de oorzaak niet aan: de hond heeft een tekort aan iets.

De oorzaak van stront eten is dat de zuur-base-verhouding in een hondenmaag niet goed is.

Voer je de hond alleen brok?
In dat geval zou je 'm 3 dagen in de week enkel rauw vlees kunnen geven. (Te krijgen in de supermarkt: Rodi, te vinden in de diepvries.)

Veel succes. :)

Nikki__

Re: Hond eet poep. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:24

Er zijn ook honden, dejavu, die poep gewoon echt lekker vinden zonder dat er een tekort is aan ander voer.
Frolic bijvoorbeeld, vinden heel veel honden erg lekker. Een hond die alleen maar frolic krijgen, hebben dus ook poep die daarnaar ruikt. Voor sommige honden is de verlijding dan zo groot, dat ze er gewoon aan beginnen zonder dat ze een tekort heeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:26

De hond eet gewoon poep omdat hij ergens iets tekort komt in zijn dieet......... en ik vind dat je een hond daar niet voor kan straffen, beetje onlogisch ook.....

tuurlijk is het voor ons onsmakelijk, maar voor een hond niet hoor ;)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:26

Ananas geven :D .
Een vriendin van mij en die hond eet ook stront. En die geven haar ananas want daar zit iets in ofzo.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 17:29

Nikki__ schreef:
Er zijn ook honden, dejavu, die poep gewoon echt lekker vinden zonder dat er een tekort is aan ander voer.
Frolic bijvoorbeeld, vinden heel veel honden erg lekker. Een hond die alleen maar frolic krijgen, hebben dus ook poep die daarnaar ruikt. Voor sommige honden is de verlijding dan zo groot, dat ze er gewoon aan beginnen zonder dat ze een tekort heeft.

Precies, en dat dacht ik dus ook!
Ik denk dat ik het gewoon laat zitten. Als hij het lekker vind, dan maar wel hoor..

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:31

In De Wereld draait door was dat honden die poep eten je 's ochtends een eierkoek moet geven van de Echte Bakker. Dat is wel heel belangrijk.
Als het goed is, eten ze dan geen poep meer.

De moeite waard om te proberen, lijkt me!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 17:41

Ja, dat ga ik ook zeker even proberen! We hebben net nieuwe eierkoeken in huis. Dus ga het even proberen deze week.
Ben benieuwd.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:11

Nikki__ schreef:

Hmm die zijn er natuurlijk, honden die stront erg lekker vinden, (en dan niet eens alle stront, maar idd selecteren op wat andere honden eten). Het is wel dat als je hond met een zekere regelmaat aan stront begint en weinig lijkt te selecteren, je eerst naar je voeding moet kijken.
Naar mijn idee ligt de oorzaak daar vaker dan dat de hond op zoek is naar een lekkernij. :)

Daarbij hebben honden met een verstoorde zuur-base-verhouding in de maag niet zozeer een tekort aan iets, maar meer dat het voer anders gevoerd moet worden.

Ik voer mijn honden altijd vers vlees. Dit geef ik door de brokken. Een hond at eerst ook stront, maar sinds ik ze de ene dag brokken geef, en de andere dag vlees, doet hij dit niet meer.

Edit - TS, wat voer jij je hond?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 18:34

Wij heben meestal hondenbrokken van de C1000, en soms ook wel vlees. Wat de meeste honden krijgen.
De meeste asiels hebben deze brok ook. En wij hebben nog wel eens om advies gevraagt, maar deze brok kon niks kwaad.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:53

Honden eten geen poep omdat ze voedingstoffen missen.
Ze leren dit al in het nest van hun moeder. Die eet namelijk de ontlasting van de pups op..en de pup ziet dat dus van de moeder. Wil niet zeggen dat alle honden dit ook gaan doen. Maar een aantal dus wel.
Je zult het niet geloven, maar ze vinden het nog heerlijk ook! Vandaar dat ze het ook blijven doen als ze eenmaal de smaak te pakken hebben.

Wat ik vaak hoor dat goed werkt, is om iets vies over de poep te doen zoals bijv sambal (daarna wel even laten drinken :+ ) , zodat ze het niet meer lekker vinden. Het is alleen de kunst om erbij te zijn voordat de hond het op heeft. Moet zeggen dat veel mensen zeggen dat dit goed werkt.

Succes ermee igg!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:10

Onze setter van 4 leeft zich ook uit op poep, gras en vooral graspolletjes als ik niet oplet. Als je consequent bent, dan gaat het goed en gelukkig is "foei" en "los" genoeg om haar te straffen als ik net te laat ben.. Ze krijgt goede brok, diner en rauw vlees, regelmatig gevarieerd met rijst, groenten, macaroni etc. dus een tekort aan voedingsstoffen hoeft het niet altijd te zijn. Ze glimt als een gek en ziet er super uit, is fit enzovoort. We hebben haar als herplaatser en ik denk dat de vorige eigenaar minder consequent was en ze het nooit goed afgeleerd heeft. Als ik nu met haar loop, dan gebeurt het zelden nog. Wat ook helpt is als ze los loopt en ze hapt naar poep, de riem naar de kont toegooien (uiteraard niet te hard), meestal schrikken ze dan ook flink en is het niet de baas die met de hand straft.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:17

Wij hadden er met onze pup ook last van. Mijn tante met haar tekkel overigens ook, en haar Galgo ook.

Wij hebben op internet gezocht, en gelezen dat we haar echt vlees moesten geven, dat het dan minder werd.

We hebben nagevraagd bij een dierenspeciaalzaak hier in de buurt, en die jongen raadde ons het voermerk 'Fokker' aan. Sinds 1,5 maand eet Kathie dit, en we kunnen haar weer uitlaten zonder dat ze strond eet.

Strond uit de kattenbak blijft btw wel erg verleidelijk, en hoevaak we haar ook op de grond duwen, of met de neus in de kattenbak, het blijft verleidelijk, maar daar is het ook een pup voor, maar dat zegt niet dat we het niet flink afstraffen.

Mijn tante gebruikt nu ook 'Fokker' voor haar 2 honden, en ook met die 2 dames gaat het goed. Ik ben dus positief :)

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:35

saannee1 schreef:
Hij doet het al sinds die ongeveer 1 is. en we hebben wel verschillend voer aan hem gegeven, maar het houd niet op.
Wij denken ook gewoon aan een gewoonte. Onze hond eet trouwens echt ALLES op.
Dus weet niet of het daar gewoon aan ligt?

Dat is bij ons ook, ik lees even mee..

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:43

Mijn hondje doet dit dus ook en ze is 9maanden nu..
Eierkoeken wordt er inderdaad gezegd dat dat zou helpen maar dat is niet zo..
Het heeft ermee temaken dat de moederhond de pup niet goed heeft "opgevoed" zeg maar..
Klinkt misschien heel stom maar dit zei mijn dierenarts er dus over..
Heb ook gevraagd wat je er aan kon doen en dat was dus niks...

Bij mijn hondje is het de laatste tijd wat minder maar zodra ze aan poep ruikt ofzo hoef ik maar UHHHHH te zeggen en ze weet wat ik bedoel... ;)

Daarentegen als honden paardenpoep eten heb ik gehoord dat dat erg gevaarlijk is...

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:50

Het is alleen gevaarlijk als de paarden pas zijn ontwormd. Dan kan er wat ontwormingsmiddel in de ontlasting zitten. En aangezien een paard veel meer weegt dan een hond, kan een klein beetje al een te hoge dosering voor de hond zijn.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 10:03

Mijn hond eet zelden paardenpoep, want hij komt haast niet bij de manege.

spikey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:12

Van de week was er een programma op tv en speelde zich af in engeland. Deze hond vrat alles, poep, de vuilnisbak, hun brood die net gesmeerd was op de aanrecht. Echt smerig. Nou die hond gaven ze ananas zoals ik al van iemand gelezen heb hier. En ook het voer wat hij nu krijgt geeft hem ook geen verzadigd gevoel. Misschien iets meer uitgeven van een goede brok, zoals Eukanuba of Royal Canin, of Technocall of zoiets. Die brokken hebben ze niet zoveel van nodig en geeft hem meer voldoening. Ook in het nest zien ze het van de moeder, die eet ook de ontlasting van de pups op, om het nest schoon te houden.
Maar ik vind het echt smerig, zo eten ze hun stront op en zo krijg je een kusje. Daar op die aanrecht werd ook een monster genomen, Gatverdamme, daar zat gewoon één of andere ziekmakende bacterie. Nee ik zou het m echt afleren en ook inderdaad andere brokken en ananas voeren. Maar als hij niet zijn eigen troep opeet heeft ananas geen zin natuurlijk.

Succes ermee!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 16:14

Hij eet zijn eigen poep niet op! We zijn nu 2 dagen bezig met die eierkoek. Ik zie echt nog geen enkel effect. Wij hebben al eens verschillende soorten voer geprobeerd. Ook hier geen enkel effect ..

spikey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:32

Nee daarom, dan heeft een eierkoek ook geen effect denk ik. Stap eens over op een ander voer, en straf m gewoon af, en flink. Dit moet je niet accepteren. Ik vind het echt smerig. Kijk paardepoep is niet zo erg als hondepoep. Ik keur ook paardepoep af hoor en als ik het zie straf ik het ook af, maar hondepoep. Gatver. Probeer eens ander voer waar hij meer voedingsstoffen uit kan halen. ook in de brokken van de c1000 of aldi of weet ik van welke supermarkt zit veel zout in en ze poepen veel vaker. Je betaald wel wat meer, maar de honden halen er meer voedingsstoffen uit. In verhouding moet je ook veel minder voeren als van die andere brokken, dus je bent in verhouding niet heel veel meer kwijt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:55

Waarom zou paardenpoep in hemelsnaam minder vies zijn dan hondenpoep?
Dat jij het vies vind hoeft niet te betekenen dat je hem flink moet straffen!

Zoals al eerder gezegd, het is ook een deel normaal gedrag. Moeders doet het namelijk ook.

Mijn hond selecteerd echt. Vooral bevroren drolletjes zijn het einde voor haar!

Over dat in Engeland. Ookal zou de hond geen poepeten, zal er waarscheindelijk ook rotzooi op het aanrecht liggen omdat ze me hun poten door de poep geen lopen.

Toch gek.. mensen vinden het vies dat hun hond poep eet, maar lijken zich niet te beseffen dat hun hond dagelijks door de poep en pies heen loopt?