Mijn beestje opeens een grote open wond...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Mijn beestje opeens een grote open wond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:54

Nog even een toevoeging mannen hebben wel degelijk melkklieren en kunnen dus ook melkkliertumoren krijgen.
Het komt niet veel voor maar kan wel.

En Malih had gelijk met haar dosering 0.2ml 2 maal daags, ze is dan wel geen dierenarts maar als je op hun moet vertrouwen zit je vaak fout met doseringen.
Misschien dat 5 jaar lang ratten opvangen wel als genoeg ervaring wordt gezien en zo'n 500 ratten in de afgelopen 5 jaar??

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:43

Citaat:
Meis, je hebt een kerel, die kan daar geen tumoren krijgen, hij heeft namelijk geen melk klieren.

Uuuhhhh???? Wel hoor. Hij heeft niet zo veel hormonen die het kunnen laten ontsporen maar een mannelijke rat heeft zeker wel melkklieren.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:30

Zonnebloem, bedankt :o T is heel storend als mensen beweren dat je een bed-weter bent, terwijl je in je achterhoofd weet dat de dosering fout is.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:36

Ja helaas denken nog veel mensen dat dierenartsen alles weten terwijl sommige er echt niks van bakken.
Heb 1 keer van een vreemde dierenarts (niet mijn eigen) een dosering gekregen van pijnstillers die waarschijnlijk de rat had vermoord als ik het zo had gegeven.
Maar in de rattenwereld is het vrij algemeen bekend dat dierenartsen er niks van bakken als het gaat om doseringen of überhaupt de juiste AB voorschrijven.
Hoe vaak moet het wel niet door het water of moet je iets aan een ritten geven wat volgens de bijsluiter rittens niet eens mogen hebben.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:38

idd,

als ik kijk wat ik nu allemaal weed, dan heb ik mijn ratten onnodig laten in slapen |(

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 13:42

Ze hebben hier ook al eens voor 80 euri een rat binnenstebuitengekeerd, rontgefoto's en alles, om het er vervolgens maar op te houden dat het beestje waarschijnlijk zijn pootje een beetje verzwikt had, en toen maar pijnstillers meegegeven. :+

Maarja, ik ga liever een keer te vaak dan te weinig.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:23

Je was je zeker doodgeschrokken!
Mooi dat alles weer beter gaat.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:54

Ja echt wel, ik dacht dat ik 'm kwijt zou raken... En hoewel ik weet dat hij echt al heel oud is, blijft zoiets schrikken.

Ciske is helaas nog wel aan de diaree, net wit droog brood op, dat luste hij toch wel. En ik zit nog even te kijken voor rijst.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:22

Diarree kan komen door de antibiotica niet te veel druk om maken maar wel even regelmatig controleren of hij niet is uitgedroogd.
Even nekvel omhoog trekken en kijken of het snel weer terug valt, als het blijft staan of langzaam terug zakt kijken of je wat meer vocht bij hem binnen kan krijgen.
Eventueel is een fruithapje of bijvoorbeeld brinta ook goed.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:32

ben je in overleg met de DA gestopt met je AB??

nu heb je het namelijk helemaal voor niks gegeven, en als er een bacterie zou zitten, dan zou die nu door woekeren..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 11:59

Don_Zhivago schreef:
ben je in overleg met de DA gestopt met je AB??

nu heb je het namelijk helemaal voor niks gegeven, en als er een bacterie zou zitten, dan zou die nu door woekeren..

De eerste paar dagen heb ik wel gegeven, maar zodra er een korst op zat, ben ik gestopt.
Alles zat namelijk onder de diaree, ik moest hem en zijn huisje steeds schoonmaken.
Dus vandaar, het ziet er overigens nog steeds goed uit, rat is actief, oplettend en eet en drinkt goed.