Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

zodat ze er aan konden wennen en ruiken, en als ik er dan bij was gewoon los.
(inmiddels bijna een jaar oud alweer) Maar in het begin was hij wel altijd de sjaak, de andere 2 zaten er dan zo de hele tijd met een pootje tegenaan te slaan. Mayo schreef:We hebben 2 katten van 3 jaar oud, nu hebben we op stal een nestje en eigenlijk willen we er misschien nog wel een kitten bij. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Kan dat goed gaan/komen? Mijn katten hebben als kitten zijnde aan elkaar moeten wennen en na ruim een dag knokken was het ineens goed. Zou het nu ook goed (kunnen) gaan?
trustHim schreef:hoeft niet hoor twinducklin ik had eerst kater en poes en nu drie katers en poes, poes was bij iedere toevoeging het minst gediend van de nieuweling (alles is wel gecastreerd)
Het is vaak even wennen, maar met zowel kittens als volwassen katten heb ik goede ervaringen

Hij likt ze nu inmiddels over het koppie en wil met ze spelen, hij weet alleen nog niet hoe, dus hij is voornamelijk spastisch aan het stuiteren
Laat gewoon maar gaan en blijf erbij zoveel mogelijk wanneer ze samen zijn. Wij hebben de kittens een eigen kamer gegeven als rustpunt en wanneer we thuis zijn mogen ze eruit.
Ze slaat en blaast al gerust als ze alleen maar langs lopen en dat vind ik not done. Als ze op haar afrennen of wat dan laat ik het toe, maar alleen wanneer het een logische reactie is. Zomaar ineens vervelend naar ze doen laat ik niet toe. Ze moet wel weten dat ze niet zómaar heel boos mag doen en dat haar gedrag niet fair is op zo'n moment. Als dat wel fair is dan straf ik haar ook niet af
Mayo schreef:Chicha wil niks weten van de kittens, die speelt absoluut niet samen met hunZe slaat en blaast al gerust als ze alleen maar langs lopen en dat vind ik not done. Als ze op haar afrennen of wat dan laat ik het toe, maar alleen wanneer het een logische reactie is. Zomaar ineens vervelend naar ze doen laat ik niet toe. Ze moet wel weten dat ze niet zómaar heel boos mag doen en dat haar gedrag niet fair is op zo'n moment. Als dat wel fair is dan straf ik haar ook niet af
dus ik kan dat risico nu niet nemen. Amanda schreef:Mayo schreef:Chicha wil niks weten van de kittens, die speelt absoluut niet samen met hunZe slaat en blaast al gerust als ze alleen maar langs lopen en dat vind ik not done. Als ze op haar afrennen of wat dan laat ik het toe, maar alleen wanneer het een logische reactie is. Zomaar ineens vervelend naar ze doen laat ik niet toe. Ze moet wel weten dat ze niet zómaar heel boos mag doen en dat haar gedrag niet fair is op zo'n moment. Als dat wel fair is dan straf ik haar ook niet af
Op die manier. Nee, dat zou ik ook niet accepteren.
En soms kan ze normaal aan ze snuffelen. Ze heeft wat meer tijd nodig. 
Dan ben ik blij dat ik huiskatten heb 
Supercute, al weet ie soms niet hoe hij terug moet spelen, alsof hij weet dat hij tegenover hun een tientonner is
De poes heeft gisteren momenten rustig gesnuffelt en ook wel weer wat geblazen en 1x gebromt. Maar ze heeft niet uitgehaald. Komt vast wel een keer goed