Dierenwinkel verkoop kuikentjes voor pasen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Dierenwinkel verkoop kuikentjes voor pasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:21

Bravespots, voor de DB heb ik al jaren geen goed woord over.. :n

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:21

Jaar op jaar haal ik niet uit het artikel.
Maar slim is het zeker niet, alles verkocht betekend handel.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:22

Wij kregen 2 week geleden nog 2 kuikens (nou ja het leken al volwassen kippen) binnen (bij dierenopvang) ook slacht kippen eentje loopt lekker buiten bij onze andere kippen de ander zit in onze ziekenboeg kan er wel eens een foto van maken?

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:26

Anne_0 schreef:
VivaLaVida schreef:
heb je gelijk in!

wat is er erg aan een legkip??

Nou legkippen lopen over het algemeen niet lekker buiten rond te scharrelen....

Daarom dat ik zoveel mogelijk BIO-eieren probeer te kopen, of op z'n minst eieren van kippen met vrije uitloop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:27

Wij hebben ze uit eigen leg op stal :D zijn vaak echt teveel eieren en neem regelmatig doos mee naar huis!
in een enorme ren... ja onze kipjes hebben t goed!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:43

Sin schreef:
Daarom dat ik zoveel mogelijk BIO-eieren probeer te kopen, of op z'n minst eieren van kippen met vrije uitloop.

Ik geloof dat kippen met vrije uitloop het het beste hebben? Of weiland kippen?

Maar de wetgeving voor 'scharrel' is niet je-van-het..

Interessante link:
http://deblijewerelt.nl/blogwerelt/goed ... en-het-ei/

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:56

Chubby schreef:
Sin schreef:

Ik geloof dat kippen met vrije uitloop het het beste hebben? Of weiland kippen?

Maar de wetgeving voor 'scharrel' is niet je-van-het..

Interessante link:
http://deblijewerelt.nl/blogwerelt/goed ... en-het-ei/

Idd interessante link!
Scharrel blijkt idd niet zo vet te zijn.
Daarom heb ik de voorkeur voor Bio, wat me er aan doet denken .. zou nog eens langs de biowinkel moeten gaan, uitgebaat in een boerderij, dus dat kan niet slecht zijn ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:03

Ik hoorde laatst dat scharrelen voor een kip niet zo prettig is, aangezien kippen een erg kort geheugen hebben, niet gediend zijn van vreemde kippen op hun territorium en dat ze dus de hele dag lopen te knokken, want ze zijn even vergeten dat ze diezelfde kip 2 minuten geleden ook al hebben weg gemept.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:07

Wat een belachelijk gedoe zeg!
Ik heb er geen goed woord voor over...
Waar gaat het toch heen..

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:11

hier bij de welkoop ook..
snap t niet eigelijk waarom :S
niemand weet wat voor kip eruit komt..miss hun zelf wel..
maar degene die zoon kuiken koopt niet..
en dan heb je een leuk kuikentje..
en dan is ie strax kip en dan hoeven ze m niet meer..
vind t echt belachelijk..

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:13

Of een haan, of wanneer je er 2 koopt 2 hanen die elkaar constant aanvliegen.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:16

Quellian schreef:
Ik hoorde laatst dat scharrelen voor een kip niet zo prettig is, aangezien kippen een erg kort geheugen hebben, niet gediend zijn van vreemde kippen op hun territorium en dat ze dus de hele dag lopen te knokken, want ze zijn even vergeten dat ze diezelfde kip 2 minuten geleden ook al hebben weg gemept.

hebben wij geen last van... behalve 2 hanen dan dat gaat niet samen bij ons, vaak genoeg ook wel trouwens..

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:20

Bij ons bij een dieren winkel worden ook elk jaar met pasen kuikens verkocht.En ja ook dit jaar hebben mijn ouders weer drie kuikens aangeschaft.

Dit zal waarschijnlijk het laatste jaar zijn want het kippenhok raakt een beetje vol.

Deze dierenwinkel is wel een winkel in boerderij artikelen midden in de stad zou ik het ook geen goed idee vinden.

In de dierenwinkel waar ik werk wilde ze dit jaar ook kuikens gaan verkopen.Maar gelukkig is dat plan wel van de baan.Midden in kanaleneiland is niet zo'n goed idee

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:30

pff.. niet alles kan praten, maar dat betekend niet dat ze alles leuk vinden wat je met ze doet.. :(:)

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:42

ojee wat vreselijk....dan zal ik maar niet vertellen dat toen ik jong was wij thuis ook elk jaar 2 of 1 kuiken kregen met de pasen....en nee we hielden ze niet zelf als ze eenmaal "kip"waren geworden maar gingen naar het werk van mijn ouders om daar hun leven te slijten samen met de rest van de kippen kolonie op een hectare of 5. zielig zeg zo'n scharrelkip!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:20

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom het o zo zielig is voor deze kuikentjes, maar niet voor de konijnen en cavia's die hoogstwaarschijnlijk in dezelfde winkel verkocht worden?

Als de kuikens niet naar de dierenwinkel gaan, worden ze vergast of in een hakselaar gegooid.
En er zijn even veel mensen die impulsief een jong konijntje kopen of een cavia. veel van die cavia's en konijnen komen ook uit de broodfok, een industrie die te vergelijken is met de productie van kippen.

Waarom die kuikens zo zielig vinden, maar dan wel vrolijk een konijntje gaan kopen in dezelfde winkel?

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 16:10

Ashkerlon schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom het o zo zielig is voor deze kuikentjes, maar niet voor de konijnen en cavia's die hoogstwaarschijnlijk in dezelfde winkel verkocht worden?

Als de kuikens niet naar de dierenwinkel gaan, worden ze vergast of in een hakselaar gegooid.
En er zijn even veel mensen die impulsief een jong konijntje kopen of een cavia. veel van die cavia's en konijnen komen ook uit de broodfok, een industrie die te vergelijken is met de productie van kippen.

Waarom die kuikens zo zielig vinden, maar dan wel vrolijk een konijntje gaan kopen in dezelfde winkel?

Net zo zielig indd en ook veel impulsaankopen die bij een asiel over het hek worden gegooit of erger. Maar het enige verschil is (denk ik) dat doordat de konijntjes etc. het hele jaar te koop zijn het aantal impulsaankopen iets minder zal zijn dan bij deze kuikentjes.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:07

BraveSpots schreef:
Neemt er dan niemand aanstoot aan het feit dat de DB dit helemaal zelf heeft in stand gehouden? Hoe dom kun je zijn om zelf die handel te sponseren? Komaan...

Eigenlijk niet nee :) Ik vind het juist nobel richting de kuikens dat ze opgekocht worden door een instantie die zorgen dat ze goed terecht komen. Dat die achterlijke mensen van de dierenwinkel er vervolgens handel in zien en hopen dat ze dit jaar hetzelfde zullen doen, DAT vind ik een zieke gedachte.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:10

Ik zag ze bij de BoerenBond (Welkoop) vandaag ook al in een glazen bakkie als koopwaar rondhuppelen. >;)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:21

ik vind dat echt zo nergens op slaan, heel veel mensen denk oo leuk kuikentje voor de pasen gezellig!
Maar na 4 weken word het Kuikentje opeens erg groot. En als het aan haan is gaan ze nog kraaien ook. En dan zijn ze ineens niet meer zo leuk, ik zag ze toevallig ook gister zitten bij de Welkoop hier in het dorp maar ik vind het ech belachelijk dat (dieren) winkels ze gaan verkopen als (kadeautje) voor de pasen, of kinderen gaan ze kopen en aan papa en mama geven voor de pasen die er vervolgens mee opgescheept zitten, vind het idd ook best banketstaaf voor de Konijnen Cavia's en wat er nog meer zit.
er zitten altijd wel leuke (kleine) konijntjes tussen die ze veel te vroeg bij de moeder vandaan hebben gehaald om ze nog leuker te maken, en ze vervolgens verkopen als dwerg konijn. en dan word het een groot konijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:57

Quellian schreef:

Toch vreemd dat op veel boerderijen etc dit absoluut geen problemen oplevert dan? Maar zou dit niet alleen gebeuren als de kippen allemaal een ienieminie-stukje hebben om op te lopen ipv gewoon lekker de ruimte?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:59

haha,dat denk ik idd ook niet hoe vinden de kuikens anders de moeder terug? als ze maar 2 min geheugen hebben. maar heb kippen nog nooit zien vechten hoor,

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 02:24

mij hebben ze anders wijs gemaakt dat kippen tot 50.000 verschillende individuen kunnen herkennen... vraag me niet hoe ze daar toe gekomen zijn, maar het lijkt me moeilijk om je vriendjes te herkennen als je maar zo'n kort geheugen hebt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 02:34

:9 Kippesoep is ook lekker.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 02:47

Er zijn zat mensen die een jong konijntje of cavia kopen en dat gaat vervolgens helemaal mis. Omdat ze niet goed hebben nagedacht. Heel sneu voor die dieren.
Het gaat ook even vaak goed. Omdat de eigenaars er een tijd goed over nagedacht hebben, de juiste spullen hebben aangeschaft en het dier goed verzorgen.

Bij die kuikens kun je er niet over nadenken. "O, schattig, een kuikentje. O ja, het is paasweekeinde. Laten we hem/haar dan maar meenemen." Om een paar weken later met de gebakken peren te zitten, omdat je er geen fatsoenlijke plek voor hebt.

Overigens kunnen kippen best vechten, maar zodra er bepaald is wie de baas is, is het over.