Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sin schreef:Daarom dat ik zoveel mogelijk BIO-eieren probeer te kopen, of op z'n minst eieren van kippen met vrije uitloop.
Chubby schreef:Sin schreef:Daarom dat ik zoveel mogelijk BIO-eieren probeer te kopen, of op z'n minst eieren van kippen met vrije uitloop.
Ik geloof dat kippen met vrije uitloop het het beste hebben? Of weiland kippen?
Maar de wetgeving voor 'scharrel' is niet je-van-het..
Interessante link:
http://deblijewerelt.nl/blogwerelt/goed ... en-het-ei/
Quellian schreef:Ik hoorde laatst dat scharrelen voor een kip niet zo prettig is, aangezien kippen een erg kort geheugen hebben, niet gediend zijn van vreemde kippen op hun territorium en dat ze dus de hele dag lopen te knokken, want ze zijn even vergeten dat ze diezelfde kip 2 minuten geleden ook al hebben weg gemept.
Ashkerlon schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet waarom het o zo zielig is voor deze kuikentjes, maar niet voor de konijnen en cavia's die hoogstwaarschijnlijk in dezelfde winkel verkocht worden?
Als de kuikens niet naar de dierenwinkel gaan, worden ze vergast of in een hakselaar gegooid.
En er zijn even veel mensen die impulsief een jong konijntje kopen of een cavia. veel van die cavia's en konijnen komen ook uit de broodfok, een industrie die te vergelijken is met de productie van kippen.
Waarom die kuikens zo zielig vinden, maar dan wel vrolijk een konijntje gaan kopen in dezelfde winkel?
BraveSpots schreef:Neemt er dan niemand aanstoot aan het feit dat de DB dit helemaal zelf heeft in stand gehouden? Hoe dom kun je zijn om zelf die handel te sponseren? Komaan...
Quellian schreef:Ik hoorde laatst dat scharrelen voor een kip niet zo prettig is, aangezien kippen een erg kort geheugen hebben, niet gediend zijn van vreemde kippen op hun territorium en dat ze dus de hele dag lopen te knokken, want ze zijn even vergeten dat ze diezelfde kip 2 minuten geleden ook al hebben weg gemept.