Wormen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Wormen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:45

Geen Exil nemen, dat is werkelijk één van de slechts werkende middelen waarvan ze vaak ook nog gaan overgeven. Ook komen de wormen er niet goed van af.
Kies dan voor een goed middel zoals Milbemax of Drontal Flavour.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 12:03

Mijn mannen hebben al jaren exil, nooit wormen gehad, en nooit over gegeven ;)

En het gaat heel goed met de kleine, Ze heeft gister VEEL geslapen, vanacht meer gepoept dan ooit! (ik gok dus dat ze ook dode wormen wegpoepte) Haar buikje is minder bol nu. Mijn man dacht de afgelopen dagen dat ze telkens bijna moest gaan plassen of poepen, en ik dacht dat ze gewoon een puppybuikje had van het vele eten.
Maar het is nu echt al minder!
Dus nu mag er een echt puppybuikje gaan komen!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:19

Bij Exil blijven veel wormen vaak zitten. Bij ons in de praktijk hebben we al meerdere dieren gehad die met exil zijn behandeld terwijl ze vol wormen zaten.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 12:49

Sneu voor die honden. Ik denk dat het per hond verschilt wat helpt of niet.. Net als met vlooienspul. De ene hond spugt dit uit, de ander houd dat niet binnen.
Ik hou het voor mijn mannen (en straks de dame denk ik ook.. maar ik hou nu even de witte tabletjes van de dierenarts) want exil werkt bij hun wel.
(ik heb ook het idee dat het niet zulk zwaar spul is, en dat vind ik wel fijn met chihuahua's)

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:53

Op het moment, dat er resistentie bekend is voor bepaalde middelen of 't middel werkt gewoon niet goed, komt zo'n middel vaak in de dierenwinkel terecht. (uitzonderingen misschien daargelaten, hoor)
Vandaar dat er zoveel nieuwe middelen op de markt komen, met name voor vlooien, maar ook weleens voor wormen. Die zijn altijd eerst te verkrijgen bij de dierenarts en zijn over het algemeen ook een langere tijd alleen daar verkrijgbaar, totdat er bijv. resistentie op gaat treden.
Sinds ik dit weet, haal ik vlooienmiddelen en ontwormingsmiddelen altijd bij de dierenarts

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 13:00

Ze verkopen veel dezelfde merken...

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:06

Ja, van bijvoorbeeld Frontline weet ik, dat de dierenwinkel dat op een gegeven moment ook verkocht, toen de dierenarts het nog had. Er waren alleen toen wel al gevallen van resistentie bekend.

Wat in mijn vorige bericht stond weet ik trouwens van de tijd dat ik zelf als dierenartsassistente werkte ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:24

Google maar eens op Exil. Bij langdurig gebruik hebben veel mensen slechte ervaringen. Of je nu een klein hondje of een grote hebt, het middel moet goed werken, anders spuit je er alleen rommel in die niet werkt.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:13

Volgens mij is exil precies het zelfde als milbemax..Alleen bij de d'arts is het onder de naam milbemax en dij de dierenwinkel onder de naam exil. Maar goed wij gebruiken altijd milbemax, werkt heel goed en nooit geen problemen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 00:03

luv schreef:
Volgens mij is exil precies het zelfde als milbemax..Alleen bij de d'arts is het onder de naam milbemax en dij de dierenwinkel onder de naam exil. Maar goed wij gebruiken altijd milbemax, werkt heel goed en nooit geen problemen.

Nee is absoluut niet hetzelfde. Exil bevat alleen Fenbendazol. Milbemax bevat Milbemycine en Praziquantel en is daarmee ook wekrzaam tegen lintwormen en hartworm.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 00:45

Oke Willawander.. je bent duidelijk anti Exil.
Ik ben voor.. ;)

Zolang het werkt is het prima! :D
;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:38

Klijntjuh schreef:
Oke Willawander.. je bent duidelijk anti Exil.
Ik ben voor.. ;)

Zolang het werkt is het prima! :D
;)

Hoezo? jij vraagt om tips. iemand zegt iets wat niet klopt, mag ik dan geen reactie geven? Probeer iemand te behoeden om een fout te maken. Diegene kan daar mee doen wat ie wil. Zal mij een zorg zijn, het is mijn dier niet. Ik geef mijn reactie voor die mensen die er wel iets mee doen en op onderzoek uitgaan of dat middel inderdaad wel zo goed werkt als sommige denken........

Overigens hoe weet je dat het werkt? Aangezien de wormen eruit komen kruipen?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 12:29

waar vraag ik om tips voor mijn andere hondjes?
even lezen mag best voor je reageerd;)
de pup is ergens anders mee ontwormd..

(en ik keek nog even waar ik mijn mannen mee ontworm, en het is geen exil, maar mansonil)

sharon80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:41

Onze dierenarts vond Exil anders ook niet zo geweldig!( en ik heb het nu idd vaker gehoord) Ik heb die van mij ook Een Exil tabletje gegeven en ze had nergens last van, maar de volgende keer ga ik wel over op Dronthal of zo....

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 13:30

lezen is kennelijk ook een vak :P

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:41

Dan kom ik nog eens zeuren. Waarom mansonil? Is namelijk alleen werkzaam tegen Lintwormen......

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:44

Chiqa schreef:
Over wat voor beest heb je het in vredensnaam, een muis? Een kat? Een konijn?

ik citeer uit haar beginpost
Ik heb de spoedarts gebeld, want vooral met pups moet je niet afwachten, en ik denk altijd Bloed=niet goed!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 21:55

Wilawander schreef:
Dan kom ik nog eens zeuren. Waarom mansonil? Is namelijk alleen werkzaam tegen Lintwormen......

Hoe dat zo?
Er staat op de verpakking: totaal wormmiddel. Er staat nog los bij: voor spoelwormen, Haakwormen, Zweepwormen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 13:02

Geloof dat ze bij ons niet eens Exil verkopen, misschien in de dierenwinkel maar niet vij de DA. Wij gebruiken altijd Milbemax om te ontwormen. Al hadden mijn katten een tijd geleden longworm, dus die hebben toen Advocate gehad.
Ben zelf groot voorstander van Milbemax, nooit problemen mee gehad en werkt super.