Impulsaankoop dier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:31

Jij bent erg Breezy! :D
Maar zo te zien hebben ze een luizenleventje!
Daar gaat het om, niet alle impulsaankopen zijn verkeerd...

Ik vind het gewoon walgelijk dat er zoveel dieren op marktplaats staan, men moet gewoon nadenken bij de aanschaf van een dier.
Dan mag het een impulsaankoop zijn, maar wel met de hersens erbij graag.

Ouwe taaie die engelse stafford van je, 18 jaar zeg!
Nog helemaal gezond ook?

smurffie

Re: Impulsaankoop dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:51

breezy302 @ sorry mijn excuus had je niet goed begrepen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 00:37

moonfish13 schreef:
Jij bent erg Breezy! :D
Maar zo te zien hebben ze een luizenleventje!
Daar gaat het om, niet alle impulsaankopen zijn verkeerd...

Ik vind het gewoon walgelijk dat er zoveel dieren op marktplaats staan, men moet gewoon nadenken bij de aanschaf van een dier.
Dan mag het een impulsaankoop zijn, maar wel met de hersens erbij graag.

Ouwe taaie die engelse stafford van je, 18 jaar zeg!
Nog helemaal gezond ook?

nou helemaal gezond niet meer, bijna geen tanden meer, enorm veel prostaat problemen die met een castratie opgelost kunnen worden maar de DA durft een castratie niet meer aan bij hem, hij heeft allemaal ( goedaardige) melanomen, en hij moet gevoert worden haha, hij moet 1000000x op een dag naar buiten ( maar 2 minuten anders is die kapot) maar wel gewoon nog vrolijk en het belangrijkste hij heeft geen pijn!

En ja impulsaankopen: ik raad het iedereen af terwijl het bij mij alleen maar goed heeft uitgepakt. En idd op marktplaats staat me daar een onzin, ik kijk vaak bij staffords en ik zag me daar toch een advertentie: 4jarige stafford, erg lief te ruil voor GOUDEN KETTING! Dan denkt ik echt hoe gestoord kan je zijn!

En smurffie is goed hoor, dacht al dat je verkeerd had gelezen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 00:49

Ik kocht mijn goudvissen vrij impulsief. De man in de dierenwinkel had me verteld dat er makkelijk 5 vissen in een aquarium van 20 liter kunnen. Achteraf gezien hebben die dieren 40 liter water per stuk nodig, maar dat wist ik niet, ik ging er vanuit dat die man wel eerlijk zou zijn, en dat hij het me wel verteld had als ik iets wilde wat erg onverstandig was. Ik had gelezen over het water in orde maken, over temperaturen enzo, maar dat een diertje weleens meer ruimte nodig kon hebben had ik nooit begrepen. In de eerste week gingen er 2 dood, en HUP, ik haalde nieuwe. Er zijn er ondertussen een aantal dood gegaan, 2 leven er bij een vriendin in een gigantische vijver tussen de koi karpers, en ik heb er zelf nog 2, die vanaf de zomer de kois gezelschap gaan houden. Dan komen er geen vissen meer.

Ik blijf ver weg van de dierenwinkel, want ik vind die hele klein jonge serassatjes zooooo schattig. Ik zou ze graag allemaal mee naar huis nemen. Ik ben zo idd weleens thuis gekomen met een vis 'omdat hij zo zielig alleen in dat aquarium zat'.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 00:52

Mijn eerste fret had ik in een impuls gekocht. Zonder kennis te hebben over fretten. En ook nog een jong moertje ook.
Gevolgen zijn er geweest, zij zit nu in een opvang....
Maar heb veel schik met mijn andere 2 fretten die ik later had gekregen/gekocht, nadat ik erover had gelezen en met mensen had gepraat.
Nu nog steeds leer ik dagelijks meer bij :)
Met mijn eerste fret was ik dus niet gelukkig (vanaf dag 1 greep ze mij steeds, en omdat ik niet wist hoe te handelen, viel ze op een gegeven moment mensen aan....)
Maar heb er veeeeeel van geleerd, en ben harstikke blij met mijn andere fretten.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 01:04

Mijn paard was eerlijk gezegd wel een beetje een impulsaankoop. Ik had een paar keer op hem gereden. Toen kwam hij vrij onverwachts in de verkoop. Ik kon wel direct stalling regelen dat was het probleem niet, maar eigenlijk was het wel een onhandige zet, ik had sowieso geen geld om hem te kopen (heb ik geleend) en had weinig ervaring met paarden, en hij kwam dus van de renbaan (volbloed arabier). Het was een moeilijke weg met mijn heethoofd, maar tis helemaal goedgekomen, en ik heb hem nu al 10 of 11 jaar. Het is een ontzettend lief knuffelbaar paard, maar heel angstig en onzeker. Heb dus best weleens spijt gehad dat wel, een ander paard had ik veel meer mee kunnen doen, maar tsja, aan de andere kant, hij hoort gewoon bij mij en ik doe hem dus ook nooit meer weg.

Een andere impulsaankoop (2 caviaatjes) is minder goed bevallen, die beestjes leken zo leuk en gezellig maar daar was dus echt niets aan. Heb ze wel allebei zo goed mogelijk een leuk leven proberen te geven, maar het enige wat die twee wilden was onder een dekentje liggen pitten. Ze zijn inmiddels allebei overleden, maar ik koop dus nooooooit een cavia weer.

Mijn overige dieren (ander paard, en onze twee honden) waren dan weer weloverwogen aankopen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 01:37

Ooit toen ik 7/8 jaar was kreeg ik 5 gulden mee voor een ritje op de kermis.
Alleen was de kermis nog dicht en de veemarkt open. Mijn oog viel op een konijntje, ik vroeg de man: Hoeveel kost hij?
De man zei: hoeveel heb je bij je?
Ik zei: 5 gulden, nou zei de man, voor 5 gulden mag je hem meenemen, ik kreeg een doosje en het beestje ging mee.

HiHi, dat was een echte impuls aankoop.
Wij hebben hem wel gehouden.

Alle andere dieren waren geen impuls aankoop, alleen zijn wij geen mensen die er weken over na denken.
We wonen op een boerderij, ruimte, liefde en tijd genoeg.
Meestal overleggen we er met z'n allen er even over.
Pap is altijd degeen die het een beetje tegen wil houden.

Alleen heeft hij de pech in de minderheid te zijn, en ach als het er is dan vind hij het ook super leuk.

Alle dieren worden super verzorgd en blijven tot de dood.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:20

Onze hond was een gedeeltelijke impulsaankoop. Mijn cavia was ook een gedeeltelijke impulsaankoop. De geiten waren een gedeeltelijke impulsaankoop. De kippen waren een volledig impulsophaal (waren gratis). Maar alle dieren hebben het goed.

De geiten hebben we ons bij de kinderboerderij voor laten inlichten, zijn ondertussen al gecastreerd en de dierenarts is er regelmatig bij.
De hond heeft het geweldig, we zijn na een week op cursus gegaan met veel theorie erbij. Is zijn hele eerste jaar op puppyconsult geweest bij de dierenarts.
De kippen zijn naar buiten verhuisd, hebben nu een gigantisch stuk, maar gaan in het stuk van de geiten (en de geiten in hun stuk), kippen hebben alleen een minder stabiel hek nodig. Samen kunnen ze niet want de haan valt mijn moeder aan. Nooit bij nagedacht dat dit kon gebeuren, we waren juist blij met 2 kippen en een haan.
Cavia's heb ik al eerder gehad, maar deze is toch wel redelijk plotseling gekomen. Mijn broertje kreeg een cavia omdat de kippen naar buiten gingen en deze zijn knuffeldieren waren. Ik wilde er toen ook weer één. Ondertussen zorg ik voor beide en worden ze binnenkort waarschijnlijk gecastreerd en komen er nog 2 zeugjes bij en grotere hokken.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:49

Ik heb een keer in een impuls een zieke muis gekocht, deze was gebeten door zijn medebewoners... Arme beestje heeft het uiteindelijk niet gered :(:)
En zo ook een hamster, deze is inmiddels al 2,5. Ik zou zelf nooit een hamster kopen, maar mijn neef had deze uit de winkel waar hij werkte meegenomen omdat ook deze gebeten werd door zijn medebewoners. Ik heb hem nu dus nog steeds en hij gaat pas weg als hij dood is....

En mijn Nautilus was vrij impulsief, het aquarium voor hem was nog niet klaar, maar ik vind niet snel nog een Nautilus! En dus mocht hij mee. Ik heb me er wel over ingelezen en ik had nog een aquarium draaiend en ik kon mijn andere vissen ergens anders laten, en dus nam ik hem mee :) Nu zit hij tijdelijk te klein, maar over 5 weken zit hij groot genoeg!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:03

Ooit op de koemarkt in Purmerend kocht ik zomaar een lief piepjonge goudhamstervrouwtje uit medelijden, ze lag in de volle warme zon in een glazen bak, ik kocht het voor 2,50 en nam het mee naar huis en keek me pappie lief aan en toen hij zei, "Nee he, weg ermee, geen huisdieren meer in huis, we hebben er genoeg" toen zei ik "maar het is mijn geld, en ik koop alles zelf dus waar bemoei je ermee? en het komt op mijn slaapkamer dus, waar maak je je druk om?" en toen ik vertelde dat het van de markt komt, dat het niet terug kan, dat de markt weg is, hihi en mijn moeder wist nog nergens van, want die was nog op haar werk, toen was het opeens van "ga naar de dierenwinkel en koop maar alles wat het nodig heeft" hihi.

Ik gelijk naar de dierenwinkel en alles gekocht, en ze is 2 en half jaar oud geworden, nooit geen spijt van gehad, het was een lief beest, die nooit me beet, en erg gek was op knuffelen, en lekker rondlopen op mijn kamer, als ik er tv keek savonds, dat beest had een goed leven, jammer is alleen dat hamsters niet echt oud worden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:12

Ik heb wel spijt gehad.
Ik heb een whippet, knal lieve hond. Die heb ik in mijn handen gedrukt gekregen op de renbaan omdat hij een centimeter te groot geworden was en dus niet mocht starten. Een krijgertje terwijl ik net na lang nadenken besloten had geen hond te nemen. Blijkbaar moest het zo zijn en dus ging het beest mee naar huis. Geen dag spijt van gehad.
Maar na verloop van tijd bedacht ik dat het voor hem misschien wel erg leuk zou zijn als hij er een kamaraad bij kreeg. Ik dacht toen nog dat twee honden niet zoveel meer werk is dan een. Niet alleen viel dat tegen, maar mijn eerste hond was alles behalve blij met zijn 'maat'. Hij werd er bedroevend derpessief van. Hij wilde niet meer spelen en sjokte maar wat rond.
Als zijn nieuwe vriend op zijn duvel kreeg omdat hij als jong beest nog veel moest leren dan dacht de eerste dat hij iets niet goed deed.
Uiteindelijk heb ik de tweede weer verkocht. En dat vond ik zo sneu voor het beest.
Binnen een weekje knapte nummer 1 weer helemaal op.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:17

Ik heb een konijn gekocht, had m vrijdags gezien en ik was zoooo verliefd! :+: M'n ouders de kop helemaal gek gezeurt tot dat mama zei, prima haal maar!
Die had nooit verwacht dat k m zou halen :D

Dus wat kwam er mee maandagmiddag uit school :) m'n konijn, Gerrit.. en ik heb er geen moment spijt van gehad..
't Is een fantastisch beest! :D

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:21

Een impulsieve aankoop dat waren onze 2 adoptie ratjes. Jongen van wie ze waren wilde ze doodmaken of los laten in het bos.
Mijn vriend heeft ze met kooi en al meegenomen, zonder met mij te overleggen haha.
Ik ben er nooit helemaal weg van geweest maar ze hebben nog 1,5 jaar bij ons gelukkig geleefd.

Verder geen impulsieve aankopen...soms zie ik wel eens een zielige cavia ofzo die gratis af te halen is omdat men ervan moet. Maar ik kan me redelijk goed beheersen met dat soort dingen. :) Bovendien hebben we nu een kat en dat lijkt me geen goede combi met caaf/nijn.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:35

Hodur de caaf was een gedeeltelijke impuls. Ik had altijd twee caafs gehad, en na de dood van Teunis kwam Hector alleen te zitten. In plaats van even de tijd te nemen de dood van Teunis te verwerken, heb ik meteen een nieuw hokgenoot voor Hector uitgezocht. Ook Hodur heb ik gehouden tot zijn dood, maar heb met hem nooit die klik gehad die ik wel met mijn andere caafs had.
Inmiddels is ook Hector overleden, en laatst zag ik een geweldig mooie caaf in de winkel! Het was moeilijk, maar ben doorgelopen. Als ze er nog steeds zit de volgende keer dat ik daar kom, en vind haar nog steeds geweldig, dan pas mag ze mee.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 01:17

Mijn derde ratje was een impulsaankoop, zonder echt een impulsaankoop te zijn. Ik had op dat ogenblik 2 ratjes, waarvan er eentje net een operatie had ondergaan, en ik was bang dat ze toch nog zou sterven. Ik was dus al van plan om een derde ratje er bij te zoeken.
En dan kom ik op een dag in een dierenwinkel, zie ik daar het liefste, schattigste en eenzaamste rittentje zitten dat ik me kon voorstellen... en dan ook nog eens in de kleur waar ik gek op ben. Je kan het al raden: het beestje ging samen met mij de deur uit.
Ze is nu bijna twee jaar oud, en nog steeds het meest geweldige en liefste ratje in de kooi. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. :(:)

Mijn eerste ratten en mijn aquarium waren daarintegen absoluut geen impulsaankopen. Voor beide heb ik meer dan een jaar nodig gehad om mijn ouders te overtuigen :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:29

Mijn konijn was een impulsaankoop. Wist er weinig over en zodra ik haar had heb ik meteen internet en boeken doorgespit. Dacht dat ze wel alleen konden leven. Later er een gecastreerd rammetje bij gedaan omdat ik gelezen had dat ze het heerlijk vinden om samen te zijn en nu ben ik erg blij met ze en ze vindt het heerlijk om nu deze mannetje erbij te hebben, je ziet ze genieten en daardoor geniet ik!
De andere dieren heb ik wel gekocht op gevoel maar altijd doordacht of het kon. Met op gevoel kopen bedoel ik dat ik ze tegen kwam en niet meteen heb gekocht maar eerst goed nadenken of het kon, tijd en geld ervoor had en het goed klikte. Dit is altijd goed uitgepakt.