siskeh schreef:@samster: zodra je je niet meer als een leider gedraagt ben je ook geen leider meer.
en blijkbaar kan jij binnenshuis wel "dominant" genoeg zijn, maar buitenshuis niet...
Dat snap ik, Maar hoe ga ik dat oplossen??
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nijn schreef:Mijn hond is 's avonds gigantisch beschermend, maar als ik zeg dat het oké is is het ook klaar.
Ik zou de hond zeker niet voor dit gedrag afstraffen, de hond voelt jouw angst en gaat jouw daarom verdedigen.
Zou dan ook zeker naar een muilkorf kijken, zal voor jou ook een stuk rustiger voelen omdat je weet dat hij dan iig geen schade kan aanrichten.
Dat de hond niet meer naar je stem luistert zegt voor mij al dat het probleem al veel te lang duurt.
Ga samen met een gedragsdeskundige lopen, laat die op een afstandje meekijken en die kan je vast tips geven.
SamSter schreef:Nijn schreef:Mijn hond is 's avonds gigantisch beschermend, maar als ik zeg dat het oké is is het ook klaar.
Ik zou de hond zeker niet voor dit gedrag afstraffen, de hond voelt jouw angst en gaat jouw daarom verdedigen.
Zou dan ook zeker naar een muilkorf kijken, zal voor jou ook een stuk rustiger voelen omdat je weet dat hij dan iig geen schade kan aanrichten.
Dat de hond niet meer naar je stem luistert zegt voor mij al dat het probleem al veel te lang duurt.
Ga samen met een gedragsdeskundige lopen, laat die op een afstandje meekijken en die kan je vast tips geven.
Die is dr al een heel weekend geweest, En die zei alleen dat ik meer zelfvertrouwen moest uitstralen met wandelen, Lukte prima toen zei dr was en nu is zei weg en mn zelf vertrouwen ook...
SamSter schreef:Nijn schreef:Mijn hond is 's avonds gigantisch beschermend, maar als ik zeg dat het oké is is het ook klaar.
Die is dr al een heel weekend geweest, En die zei alleen dat ik meer zelfvertrouwen moest uitstralen met wandelen, Lukte prima toen zei dr was en nu is zei weg en mn zelf vertrouwen ook...
SamSter schreef:Even een rare vraag misschien, Hij is toch Mijn roedel, Ik hoor toch boven hem te staan ?
Nu sta ik dat binnens huis wel maar buiten niet
SamSter schreef:@DorisM : Dat denk ik ook maar ben ook bang dat hij die muilkorf niet fijn vind en dan mij daar mee gaat assioseren en dan een hekel ofzo aan me krijgt...
SamSter schreef:Die is dr al een heel weekend geweest, En die zei alleen dat ik meer zelfvertrouwen moest uitstralen met wandelen, Lukte prima toen zei dr was en nu is zei weg en mn zelf vertrouwen ook...
Nijn schreef:Heeft ze toen ook echt afstand van jou genomen, of constant naast je gelopen?
Is het geen mogelijkheid om die flyball lessen even te laten voor wat het is en een extra gehoorzaamheidstraining o.d. te gaan volgen, zodat het voor jou ook een terugkerend iets is waar je je vragen en zorgen kwijt kunt?
Weet je zelf ook wanneer bij jou de angst toesloeg?
Kijk ook eens naar hoe je tegen de hond praat als je buiten bent en vergelijk dit met binnenshuis, ga je anders praten door je angst?
Ga je haar juist kort houden omdat je bang bent dat er wat gebeurd?
Loop je zelf constant om je heen te kijken om te kijken of er geen ''probleem'' aan kan komen?
Merel_Clair, mijn hond begint 's avonds te grommen als iemand recht op me af gelopen komt.
Ben daar heel strikt in, 1 keer zeggen dat het oké is, gaat ze door geef ik een rukje aan de riem en zeg ik klaar.
Grote verschil is dat ik dit meteen van het begin af aan heb gedaan en de TS dit veel te lang heeft laten duren.
SamSter schreef:KiWiKo schreef:waarom kwaad worden op een hond die doet wat er in zijn instinct zit?
een hond beschermd zijn roedel, en zij is roedel...... hoe kan je daar nou boos op worden??
de hond moet gerustgesteld worden, verteld worden dat het ok is zoals het is en dat er geen problemen zijn waar hij zich mee hoeft te bemoeien
Even een rare vraag misschien, Hij is toch Mijn roedel, Ik hoor toch boven hem te staan ?
Nu sta ik dat binnens huis wel maar buiten niet
Nijn schreef:Sorry heb je even door elkaar gehaald met een ander topic.
Lijkt mij dat ze bij gehoorzaamheid je er ook een flink aantal nuttige tips kunnen geven?
Verbaast mij eerlijk gezegd dat ze daar je nog niet hebben geadviseerd om een muilkorf te gaan gebruiken.
SamSter schreef:Nijn schreef:Sorry heb je even door elkaar gehaald met een ander topic.
Lijkt mij dat ze bij gehoorzaamheid je er ook een flink aantal nuttige tips kunnen geven?
Verbaast mij eerlijk gezegd dat ze daar je nog niet hebben geadviseerd om een muilkorf te gaan gebruiken.
hihi dacht ik al zag bij een ander topic flyball staan
Ja ze geven wel veel tips maar zoals hier al is gezegt door iemand is dan veld een vertrouwde omgeving en laat die zn ware aard niet echt zien..
Nee hebben ze inderdaad niet gedaan, Waarschijnlijk omdat hun weten dat ik toch niet met hem wil/durf te wandelen.
SamSter schreef:Die is dr al een heel weekend geweest, En die zei alleen dat ik meer zelfvertrouwen moest uitstralen met wandelen, Lukte prima toen zei dr was en nu is zei weg en mn zelf vertrouwen ook...