hoe heet zo'n katten-in-je-tuin-houd-systeem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meintje

Re: hoe heet zo'n katten-in-je-tuin-houd-systeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 07:35

tnks, nu ik weet hoe het heet zal het waarschijnlijk ook makkelijker lukken :P

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:43

wij hebben dat catfence systeem net gekocht, alleen nog niet in gebruik. We willen het eigenlijk uitproberen als we een weekje vrij hebben om de boel goed in de gaten te houden.
Ik hoop dat het goed werkt! Helaas is 1 van onze katten te licht voor dit systeem (minimaal gewicht is 2 kg ofzo, en dit is een heel klein oud poesje).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:21

een electric fence

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:10

Sprintje schreef:
wij hebben dat catfence systeem net gekocht, alleen nog niet in gebruik. We willen het eigenlijk uitproberen als we een weekje vrij hebben om de boel goed in de gaten te houden.
Ik hoop dat het goed werkt! Helaas is 1 van onze katten te licht voor dit systeem (minimaal gewicht is 2 kg ofzo, en dit is een heel klein oud poesje).

Wat betaal je ongeveer voor ´zo´n systeem? Het gaat bij mij om twee katten en de tuin is niet super groot dus veel
draad of wireless iets hebben we niet nodig..
Weet iemand een goeie en wat zoiets mag kosten? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:17

Barbiietut schreef:
Ik wil mn katten echt geen schokjes aan doen.

En je paard staat natuurlijk achter een prachtig houten hek 8)7 .

Onze tuin is rondom schutting en muur en daar staat gewoon stroomdraad op. 1 tegen de muur, op zo'n 15 cm onder de rand tegen het klimmen en 1 schuin op de rand tegen erop zitten.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 16:30

dat kan ook maar ik ben zo bang dat ze zich daar niet door laten tegenhouden. maar bij jou werkt het dus wel met alleen stroomdraad? wat heb je daar opstaan? neem aan dat je niet dezelfde schok kan gebruiken als bij de paarden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:48

Zit het lichtste kastje van Gallager op, gewoon die van paarden. Geeft een flinke tik maar werkte ook prima om een paar teckels van de kippenren af te houden. Moet er wel bijzeggen dat de schutting minimaal 1.70 hoog is en wij er geen objecten tegenaan hebben staan. Ze moeten dus echt klimmen en dan komen ze die draad vanzelf wel tegen. Deze moet ook altijd de tuin in steken zodat ze terug springen en er niet alsnog overheen komen.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:03

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 17:03

okee, denk niet dat onze schutting dat haalt. zie niet helemaal voor me hoe we die draden zouden moeten laten lopen. ik denk dat als ze een sprintje trekken ze in 1 keer op de muur staan namelijk.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:07

Maydine schreef:
Sprintje schreef:

Wat betaal je ongeveer voor ´zo´n systeem? Het gaat bij mij om twee katten en de tuin is niet super groot dus veel
draad of wireless iets hebben we niet nodig..
Weet iemand een goeie en wat zoiets mag kosten? :+

Ik heb het systeem bij de agradi besteld.
- systeem PetSafe kat 245,- euro
- Extra halsband voor bij het systeem ongeveer 100,- euro
- extra batterijen (hoorde dat die snel konden gaan, maar heb er us zelf nog geen ervaring mee) +/- 40,- euro

Ik heb voor Agradi gekozen omdat we daar vaker bestellen. Er is een goedkopere aanbieder: http://www.good-buy.eu/produits3_nl.asp ... e_ID=CLOTU

Maar die kende ik niet, en met de korting die wij inmiddels bj agradi hebben opgebouwd maakte de prijs niet zo gek veel meer uit.

Succes!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:16

Pfoe das best prijzig zeg :o
Hoe bevalt hij jullie? Werkt het bij de katten?

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:22

Maydine schreef:
Pfoe das best prijzig zeg :o
Hoe bevalt hij jullie? Werkt het bij de katten?

We hebben het systeem dit weekend eindelijk gereed gemaakt. Was simpeler dan we dachten :P

In eerste instantie liep een van de katten schijnbaar onverstoord over het draadje heen :? (snel het systeem uitgezet zodat hij wel weer terug kon over het draadje zonder straf te krijgen :(:) ) Maar nadat we het systeem iets minder lief hadden ingesteld en wat langere "elektroden" aan het kastje hadden gemaakt (kat met een dikke vacht) werkte het wel! Hihi :o arme kat schrok zich het apezuur.... wel sneu, maar het werkt wel. Hij kijkt nu wel link uit om nog te ver weg te gaan. Hij komt nu echt alleen maar op het teras en gaat niet echt verder op onderzoek uit :(:)

De andere kat is iets slimmer, die zoekt echt de grenzen op :D Als hij het toonje hoort komt hij snel terug rennen, nog voor er een schokje wordt gegeven -:) Zelfs toen hij vanmorgen een andere kat wilde wegjagen stopte hij al op het punt waar de waarschuwingstoon werd gegeven! Erg slim dus.

En ons ouwetje lacht zich kapot, die loopt vrolijk achter ons aan naar de paarden (andere kant van het draadje) en geniet van de rust aangezien ze daar dus niet lastig wordt gevallen door het jong tuig :Y) Voor haar is het systeem dus ook niet nodig gelukkig, zij loopt niet ver weg.

Ik durf de katten nog niet buiten te laten als we er niet bij zijjn, maar de eerste ervaringen zijn dus erg positief! Het lijkt gelukkig het geld wel waard te zijn (bij onze katten).

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:29

Wij hadden ook die petsave voor katten.
wat een drama zeg!!!
Kat kwam in de buurt, schrok zich te pletter en spurte dus door de gevarenzone heen zo de tuin UIT.
Kat nummer 2 idem dito.
Voor ons was het dus niets en hebben het later maar weer verkocht.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:03

Wij hebben ook wel een behoorlijk groot stuk afgezet (extra draad erbij). ik kan me voorstellen dat het voor een kleiner oppervlak minder geschikt is. En het zal inderdaad niet bij alle katten werken
Je kan wel ook het bereik van het draadje instellen. Eerst hadden we die behoorlijk klein staan, dan zijn ze zo over het draadje heen. maar nu staat hij maximaal, dan krijgen ze dus al op een meter afstand een waarschuwing, dan wordt de kans dat ze omkeren denk ik wel wat groter.

Ik ben in ieder geval blij dat het bij ons wel lijkt te gaan werken :D Katten als maar binnenhouden is ook geen fijn idee vind ik persoonlijk.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:02

De eerste keren zou ik een kat (hond ook) eerst aan lijnen. Dan kunnen ze niet vluchten, maar leren wat het is.

Sprintje, super dat het zo goed werkt!

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:35

Ik heb een soort van pergola op mijn schutting en dit weer beslagen met kippengaas en tevens laten begroeien, mijn katten blijven in de tuin hierdoor. (maar mijn oude huis tuin en keuken rode kater die moest en wilde perse naar buiten en die kwam er overheen. Die is op een dag ook niet meer thuis gekomen |( )

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:23

hebben jullie ook een idee om je kat op het balkon te houden?
we hebben een vrij klein balkon (wel 4 meter lang, maar maar 1 meter diep) en we zijn bang dat als de katten wat ouders zijn ze misschien op de richel van het hekje willen springen.
een vangnet willen we niet, omdat we dan het hele balkon inpakken, en hangt ons vogelhuisje er voor jan joker...
iemand een idee??

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 23:18

katten en vogels samen op het balkon. Ik denk dat je kat ooit achter een vogeltje aanspringt... Misschien kun je toch beter een keus maken tussen vogels of katten. De vogels aan de voorkant van het huis voeren en het balkon toch afzetten? Met www.nettenlijn.nl kan dat echt heel mooi