Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sprintje schreef:wij hebben dat catfence systeem net gekocht, alleen nog niet in gebruik. We willen het eigenlijk uitproberen als we een weekje vrij hebben om de boel goed in de gaten te houden.
Ik hoop dat het goed werkt! Helaas is 1 van onze katten te licht voor dit systeem (minimaal gewicht is 2 kg ofzo, en dit is een heel klein oud poesje).
Barbiietut schreef:Ik wil mn katten echt geen schokjes aan doen.
.
Maydine schreef:Sprintje schreef:wij hebben dat catfence systeem net gekocht, alleen nog niet in gebruik. We willen het eigenlijk uitproberen als we een weekje vrij hebben om de boel goed in de gaten te houden.
Ik hoop dat het goed werkt! Helaas is 1 van onze katten te licht voor dit systeem (minimaal gewicht is 2 kg ofzo, en dit is een heel klein oud poesje).
Wat betaal je ongeveer voor ´zo´n systeem? Het gaat bij mij om twee katten en de tuin is niet super groot dus veel
draad of wireless iets hebben we niet nodig..
Weet iemand een goeie en wat zoiets mag kosten?

Maydine schreef:Pfoe das best prijzig zeg
Hoe bevalt hij jullie? Werkt het bij de katten?
(snel het systeem uitgezet zodat hij wel weer terug kon over het draadje zonder straf te krijgen
) Maar nadat we het systeem iets minder lief hadden ingesteld en wat langere "elektroden" aan het kastje hadden gemaakt (kat met een dikke vacht) werkte het wel! Hihi
arme kat schrok zich het apezuur.... wel sneu, maar het werkt wel. Hij kijkt nu wel link uit om nog te ver weg te gaan. Hij komt nu echt alleen maar op het teras en gaat niet echt verder op onderzoek uit
Als hij het toonje hoort komt hij snel terug rennen, nog voor er een schokje wordt gegeven
Zelfs toen hij vanmorgen een andere kat wilde wegjagen stopte hij al op het punt waar de waarschuwingstoon werd gegeven! Erg slim dus.
Voor haar is het systeem dus ook niet nodig gelukkig, zij loopt niet ver weg.
Katten als maar binnenhouden is ook geen fijn idee vind ik persoonlijk. 
)