Muis gevonden help?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rozahorse

Re: Muis gevonden help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:45

Ik ben wel heel beniewd.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 19:45

Haha, nee.. dat is waar. Het is een kooi met allemaal buizen, hokjes en nog meer klimdingen, erg leuk.

Maar een vraag.. als ik hem nou neem? kan er dan ook een andere muis bij worden gezet?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:51

Kan wel. Als ze gaan vechten hou je er vanzelf 1 over. Vechten ze niet heb je over 3 maanden dat hele hok van 150 euro vol met muizen... :Y)
Echt hoor. Muizen fokken flink aan!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:54

Je kan beter eerst vragen bij je dierenarts wat het is, mannetjes kunnen nogal vervelend tegen elkaar zijn geloof ik..
En natuurlijk zodat je weet of het een meisje of jongetje is (ruik je vaak ook wel, jongens hebben een behooorlijke geur :') ) en je niet plotseling met een heel nest muizen zit :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:59

Die van mij vielen een nieuwe muis aan, terwijl ze wel met mijn hamster overweg konden :+ Daar zaten ze bij in de kooi :roll:

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:47

muizen moet je absoluut niet alleen houden, het zijn hele sociale dieren. Daarom is het belangrijk om er achter te komen wat voor een muis het is. Als het inderdaad een tamme muis is dan moet je er dus minstens 1tje bijnemen. vind wel uit of je een mannetje of een vrouwtje hebt. Mannetjes kunnen nogal moeilijk gaan doen naar soort genoten, vooral als het hok te groot is. Dan krijgen ze de ruimte om territoriaal te worden. Vrouwtjes kunnen wel eens moeilijk doen in een groep als deze wat groter wordt, in de meeste kleinere groepen (4 a 5) gaat het meestal wel goed. 2 vrouwtjes geeft haast nooit problemen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:53

Mijn muis accepteerd geen andere muizen in dr hokje hoor :n
Maar ik moet wel zeggen dat ze dagelijks met de kat speelt :) (vreeemd verhaal... :') kitten + jong muisje nu zijn ze vriendjes :') )

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 21:56

Oke.. volgens mij is het een vrouwtje, haar urine etc stinkt niet. Vind het nu eigenlijk best zielig zo'n diertje die in een hokje zit... ben bang dat hij het buiten niet gaat overleven. Als een hamster eenmaal in een kooi met voer etc is geweest kan het buiten toch al helemaal niet meer overleven?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:57

[LZP] > [BB]

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:13

Ligt eraan hoe tam hij/zij is. Als ze tam zijn, overleven ze niet. Deze lijkt me behoorlijk tam. Of ziek...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:13

ik zou gewoon even een duidelijke foto maken, vaak kan je wel snel zien aan een foto wat voor soort muis het is.

x_rebecca, misschien is jou muis dan een extreme uitzondering, maar vooral vrouwtjes muizen doen eigenlijk zo goed als nooit moeilijk in groepen. Er zit wel eens een bitch bij, maar die gedraagd zich meestal ook wel weer na een nachtje afkoelen alleen in een kleiner hokje. Mannen doen vaak wel met zijn tweëen erg moeilijk, grotere groepen gaan meestal prima, vooral als je ze niet teveel ruimte geeft.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:17

Die van mij wordt echt heel gemeen :))
Dus ze blijft maar lekker vriendjes met de kat :)
Ik wil geen dooie muis op mn geweten hebben omdat ik zo nodig probeer mn muis een vriendinnetje te geven :')

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:19

ik gok toch ook dat er iets mis is met het diertje alhoewel ik ook eens een huismuis in amsterdam heb gevonden die ik gewoon op kon pakken en die ook heel rustig bleef zitten en een stukje brood at (en ik helemaal naart vondel park om dat ding weer los te laten :+ )

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:45

Weet je al of het een wilde muis is?
Het zou goed kunnen dat het beestje vergif heeft gegeten of bijna gepakt is door een roofdier waardoor hij rustig is. Er zijn overigens wilde muizensoorten die zich redelijk koest houden. Bosmuizen absoluut niet, hoewel aardmuizen daarintegen veel rustiger zijn. Dwergmuisjes zijn ook vrij rustig.

Als het een wild dier is moet je hem niet in een kooitje gaan houden. Dat is niets voor het diertje. Loop dan gewoon eens vaker rond in de tuin en geniet van de muizen die er rondlopen. Of doe vrijwillig mee aan muizen onderzoek bij de VZZ.

Ben benieuwd naar de foto.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 14:54

er lopen nooit muizen in mijn tuin. Toevallig zat deze er.. Hij is onwijs tam en absoluut niet onrustig maar ook weer niet rustig.. Loopt ook gewoon rond. En springt van mijn ene hand naar de andere hand. Hij ziet er niet ziek uit, maar gezond. Beetje aan de magere kant.

http://1.bp.blogspot.com/_tMeyXkssUZk/R ... osmuis.jpg

Zo ziet hij er uit

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 14:57

arian_wolf schreef:
er lopen nooit muizen in mijn tuin. Toevallig zat deze er.. Hij is onwijs tam en absoluut niet onrustig maar ook weer niet rustig.. Loopt ook gewoon rond. En springt van mijn ene hand naar de andere hand. Hij ziet er niet ziek uit, maar gezond. Enkel Beetje aan de magere kant. Hij zit ook in me nek en hij zit ook graag in me capuchon. Als ik hem eruit haal is dat het eerste wat hij opzoekt

http://1.bp.blogspot.com/_tMeyXkssUZk/R ... osmuis.jpg

Zo ziet hij er uit

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:00

Volgens mij is dat een bosmuis.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:08

Het klink als een tamme muis.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:59

Bosmuizen zijn over het algemeen juist hyperactief (kan het weten heb ze met regelmaat gehanteerd voor onderzoek :P ) ik denk toch echt dat hij iets op heeft. Gewoon buiten zetten wat wilde muizen worden niet gelukkig in gevangenschap dan kun je beter een muisje bij een fokker kopen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:12

De muis op de foto is een bosmuis...als hij een pluizige staart heeft is het een hazelmuis.
Zoek een stukje op in een tuin of bos waar veel struiken zijn(lekker dicht begroeid) en laat hem hier vrij.In zo'n omgeving voelen ze zich thuis :j

Muizen zijn pienter zat en een wilde muis hoort niet in een kooitje ;)

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 16:23

Ik heb hem vrij gelaten in een parkje in de buurt met heel wat struiken. Ik heb hem vrijgelaten nadat ik een dierenarts/dierenambulance en een dierenwinkel heb gebeld :P Ze zeiden allemaal dat het een wilde muis was. Iemand van de dierenwinkel had hem ook gezien. Had hem meegenomen, hij zat toch lekker warm in me nek.

Vind het wel jammer hoor... :o Deze bosmuis was iniedergeval niet hyperactief, wel gewoon zoals ik een tamme muis ken.

Hopen dat hij het red.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:25

arian_wolf daarom dacht ik dus dat hij gif op had of iets dergelijks. Als je muizen leuk vind koop je er toch twee bij de fokker of dierenwinkel?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:47

Van gif worden ze idd heel mak :+

Muizen zijn enorm leuk als huisdier hoor :j ze zijn er in allerlei prachtige kleuren en ik vind ze het leukst in een aquarium zodat ze lekker kunnen wrotten en een flinke klim-installatie.Paar wc/keukenrollen,trainingsmolen en je hebt een muizenparadijs :D
Geen Hete Harrie's erbij gooien want zo groot kun je je kooi niet maken :P

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 18:56

Nou, ik vanmiddag dus naar de dierenwinkel en heb gevraagd of ik een muis mocht vasthouden.. Wild wat ze waren pff... vergeleken met m'n muisje.. Ik kon ze met moeite pakken. Ik ben er zeker van dat hij geen rattefig op heeft, aangezien hij hier wel aan het klimmen en aan het doen was. Hij was niet duf of slaperig. Enkel kon ik hem met helemaal geen moeite vastpakken en kroop hij vanzelf op me hand en in me nek waar hij zich lekker nestelde.

Maar dus bij de dierenwinkel zag ik een gekleurd ratje van 5 weken oud en heb die dus gekocht.. morgen ga ik hem ophalen met hok en al. :D Een rat kan je toch alleen nemen? Dan trekt hij ook wat meer naar mij toe zei iemand die daar werkte.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:12

Ooooooooo...ratten zijn GE-WEL-DIG :+: ....ik heb er vroeger ook een aantal gehad en altijd per 1.Je moet wel veel met hem/haar bezig zijn.
Plaats je even een foto van je ratje en kooi als je ze in huis hebt :D

Zo verschrikkelijk leuk ratjes :j ging altijd huiswerk mee maken en ben ook wel eens in slaap gevallen op mijn bed 's middags.Werd wakker...sjips...waar is rat :oo ,rat lag lekker te pitten en keek geërgerd toen ik overeind kwam en hem oppakte.Was lekker warm :D
Heb niets anders dan leuke ervaringen met ratten :j