Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kynshiri schreef:niet om de betweter uit te hangen, maar waarom voer je je kat ook niet natuurlijk? geen kant en klare brokjestroep, maar vers vlees (geen blikjes uit de supermarkt natuurlijk he...)
zitake schreef:kynshiri schreef:niet om de betweter uit te hangen, maar waarom voer je je kat ook niet natuurlijk? geen kant en klare brokjestroep, maar vers vlees (geen blikjes uit de supermarkt natuurlijk he...)
dit vind ik niet zo'n goed idee. af en toe een stukje vlees mag best, maar de kans is groot dat je kat mineralen, vitamines,... tekort binnenkrijgt.
zitake schreef:kynshiri schreef:niet om de betweter uit te hangen, maar waarom voer je je kat ook niet natuurlijk? geen kant en klare brokjestroep, maar vers vlees (geen blikjes uit de supermarkt natuurlijk he...)
dit vind ik niet zo'n goed idee. af en toe een stukje vlees mag best, maar de kans is groot dat je kat mineralen, vitamines,... tekort binnenkrijgt. iets wat ze niet zelf kunnen aanmaken en wat dus zeker in de voeding moet zitten. Kattenvoer wordt daarbij ook gesupplementeerd met bv taurine. dus kant en klare brokjes hoeven geen troep te zijn. Zolang je maar goede voeding koopt. Ik heb het zelf niet zo heel erg voor aldi voeding enzo, maar wiskas (al is dat niet het beste dieetvoer, hills, royal canin, iams,... allemaal goed. dieetvoeders bevatten meestal minder vet en meer vezels. Geef haar gewoon op een correcte manier goede voeding en beweging en dat is vaak al voldoende.