Rijden op mijn reu, hoe aanpakken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:41

emmer water over hem heen gooien?? }> loopt wel lastig met een emmertje door het park, maar misschien helpt het.
of een plantenspuit mee nemen :D .

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:43

Naar de eigenaar roepen dat als ze nu niet d´r hond komt halen dat ie een schop krijgt. En dan een schop geven :P

Ik weet niet hoe eng die hond is maar als hij een halsband om heeft en je schat in dat ie je niet gelijk grijpt dan zou je ook nog je eigen riem aan zijn halsband kunnen doen en een flinke ruk geven.

Urko

Re: Rijden op mijn reu, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:45

owja, uit eigen ervaring: de meeste jongen reuen houden er vanzelf mee op ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:56

Urko schreef:

Gewoon hakkie-takkie-weg-zakkie? 8-)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:00

_Pien_ schreef:
emmer water over hem heen gooien?? }> loopt wel lastig met een emmertje door het park, maar misschien helpt het.

Nee joh!

Gelijk een scalpel mee nemen! Gratis castratie!

Jij blij
Eigenaar blij, spaart kosten
Jouw hondje blij
Ander hondje auw maar niet meer gefrustreerd.

Problem solved!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:04

Tallie_Ho schreef:
Urko schreef:

Gewoon hakkie-takkie-weg-zakkie? 8-)

volwassen worden heet dat ;) merken dat er toch niks leuks gebeurt als hij blijft rijden, de lol gaat er van af (echt er komt een dag dat een hond hem voor dat gedrag op zijn rug legt)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:08

Jeetje, ik zit met m'n bek vol tanden dit topic te lezen :\
Hond met een zweepje slaan, in z'n ballen trappen, in z'n lies knijpen, het kan allemaal niet op! Punt 1 vind ik dit zéér dieronvriendelijk en punt 2 is het niet de taak van TS.

Ik snap dat TS hier niet op zit te wachten, maar het blíjft de verantwoordelijkheid van de eigenaar en als hij zélf niet bereid is zijn hond af te straffen dan is het heel simpel; hond aan de lijn!

Zou dus zelf die hond niet afstraffen, als er wat gebeurt heb jij poep aan de knikker. Als hondlief er iets aan overhoudt, waar heb jij dan zwart op wit dat de eigenaar heeft gezegd dat jij de hond mag aanpakken?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:12

Dus tot die tijd moet de TS haar hond dan maar laten berijden omdat de eigenaar te beroerd is om het dier aan te lijnen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:14

Nee, simpelweg eisen dat de hond aan de lijn gaat. Als de hond zich niet kan gedragen, dan lijkt het me toch heel simpel? De eigenaar blijkt aan te geven dat hij op de hoogte is van het wangedrag van zijn hond (anders geeft hij TS geen toestemming tot ingrijpen). En anders zal er vast wel iets als een wijkagent zijn :)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:16

qeullian: je kunt een hond simpelweg niet alleen trainen met positieve bekrachtiging... en buiten dat, de TS moet het dus maar slikken dat haar oude hond pijn lijdt omdat een andere eigenaar niet met zijn hond om kan gaan?

Als een hond gedrag vertoont wat voor de eigenaar en/of omgeveing een probleem is dan moet het opgelost worden... en soms moet dit met conflict gedrag of in dit geval een correctie..

Ik vind het dieronvriendlijk worden als mensen het natuurlijk gedrag van hun hond niet begrijpen...

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:19

@quellian: Dus dan moet die hond zijn leven maar aan de lijn blijven? Ook leuk voor dat beest. En dan, die hond telkens aanlijnen als er een andere hond aan komt, omdat hij anders gaat rijden?

Die hond is neit gek hoor, die heeft de link -> andere hond in mijn omgeving, nu moet ik aan de lijn zo gelegt hoor!
en ik denk dat hij dan helemaal niet meer luistert, aangezien hij liever op die andere hond rijdt dan dattie aan de lijn zit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:20

Urko schreef:
Als een hond gedrag vertoont wat voor de eigenaar en/of omgeveing een probleem is dan moet het opgelost worden... en soms moet dit met conflict gedrag of in dit geval een correctie..

Ik vind het dieronvriendlijk worden als mensen het natuurlijk gedrag van hun hond niet begrijpen...

Tuurlijk moet die hond gecorrigeerd worden, maar het lijkt me niet de taak van TS. Prima als zij vindt dat het wel haar taak is, ik persoonlijk zou mijn handen niet branden aan andermans dier, aan andermans -gebrek aan- opvoeding. Ik zeg dus nergens dat TS haar hond maar moet laten berijden, zéker niet! Maar ik zeg ook dat het wel eerlijk moet blijven tegenover die andere hond. Als mijn hond zich zou misdragen, dan zou ik hem zelf corrigeren. Bleef hij dan doorgaan, dan werd ie aangelijnd, maar goed... niet iedereen is zo helder, blijkt.

En het is inderdaad dieronvriendelijk als mensen hun eigen dier niet begrijpen, maar dat komt doordat iedereen maar dieren aan kan schaffen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:21

Quellian schreef:
Nee, simpelweg eisen dat de hond aan de lijn gaat. Als de hond zich niet kan gedragen, dan lijkt het me toch heel simpel? De eigenaar blijkt aan te geven dat hij op de hoogte is van het wangedrag van zijn hond (anders geeft hij TS geen toestemming tot ingrijpen). En anders zal er vast wel iets als een wijkagent zijn :)

Volgens mij heeft de TS duidelijk aan gegeven dat eigenaar weigert het dier aan te lijnen..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:28

Sorry, maar ook ik zou die hond een rotschop geven en eigenlijk het liefst ook de eigenaar van die hond.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:28

Nou, ik weet zelf ook hoe lastig zo'n situatie is.
Mijn oude labrador van 14 jaar heeft ook artrose en een jonge boxerreu vond het altijd leuk om op mijn kerel te rijden.
Het was trouwens niet de eerste keer, en toen was zowel ik als Maik het beu...
Klinkt mssn heel cru maar ik heb die hond daar een schop gegeven dat hij wel een tijdje geen zin meer zal gehad hebben om te rijden.
Eigenaar liep ook zowat 250 m verder en had totaal geen controle over zijn hond. Dat maakt mij allemaal niks uit, maar met hun fikken blijven ze van mijn beesten.
En ja, ik ook netjes gevraagd of hij zijn hond aan de leiband kon doen, kreeg ik daar een ganse scheldpartij over mij heen...

Quellian, ik weet niet of je zelf een hond kent met artrose? Nou geloof me, die beesten hebben het al niet makkelijk, laat staan als er nog eens zoveel kilo op hun rug vliegt... :n

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:29

Als een hond die zo fanatiek rijdt op andere hondenen het niet eerst wordt afgeleerd zal een castratie het probleem wellicht niet verhelpen.
Helaas deed de vorige hond van mijn zus het ook altijd op andere honden. Is puur dominantie. Bij onze honden was het snel over, had m een paar keer goed te pakken in zijn lies en het was over. Bij andere honden niet maar hij was niet dom die hond. Castratie heeft het probleem niet verholpen bij die hond.
Eerst afleren en dan castreren zeg ik dan!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:34

whisperramse schreef:
Quellian, ik weet niet of je zelf een hond kent met artrose? Nou geloof me, die beesten hebben het al niet makkelijk, laat staan als er nog eens zoveel kilo op hun rug vliegt... :n

Ik héb een hond met artrose en ze loopt nog op 3 poten ook :+

Maar ik ben -gelukkig- nog nooit iemand tegen gekomen die z'n hond zomaar z'n gang liet gaan op mijn hond, anders zou ik er zeker wat van gezegd hebben. Maar ik zou er wel bij blijven dat het niet mijn taak is om andermans hond te corrigeren. Voor zulke dingen hebben ze wijkagenten en dan nog vind ik het heel sneu voor de hond dat die moet lijden onder het feit dat hij simpelweg niet is opgevoed. Het ligt bij de eigenaar, niet bij de hond, want die heeft niet geleerd dat het niet mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:08

Nanne schreef:
_Pien_ schreef:

Nee joh!

Gelijk een scalpel mee nemen! Gratis castratie!

Jij blij
Eigenaar blij, spaart kosten
Jouw hondje blij
Ander hondje auw maar niet meer gefrustreerd.

Problem solved!

Jij wil niet weten hoe graag ik dat zou willen doen he...... oooh man..... maar laat ik me inhouden, anders krijg ik 'm ook nog wegens dierenmishandeling.

Maar da''s wel de pest, 't beest is niet gecastreerd, en 't is een Labrador, denk dat ie het alleen maar cool vindt als ik hem natgooi, dan doet ie het nóg een keer :(
Quellian schreef:
Urko schreef:

Tuurlijk moet die hond gecorrigeerd worden, maar het lijkt me niet de taak van TS. Prima als zij vindt dat het wel haar taak is, ik persoonlijk zou mijn handen niet branden aan andermans dier, aan andermans -gebrek aan- opvoeding. Ik zeg dus nergens dat TS haar hond maar moet laten berijden, zéker niet! Maar ik zeg ook dat het wel eerlijk moet blijven tegenover die andere hond. Als mijn hond zich zou misdragen, dan zou ik hem zelf corrigeren. Bleef hij dan doorgaan, dan werd ie aangelijnd, maar goed... niet iedereen is zo helder, blijkt.

En het is inderdaad dieronvriendelijk als mensen hun eigen dier niet begrijpen, maar dat komt doordat iedereen maar dieren aan kan schaffen.

Ik vind niet dat het mijn taak is om de hond te corrigeren, daarom open ik dit topic ook. Was het mijn eigen hond geweest, dan had ie het allang afgeleerd, daar ben ik vrij rap klaar mee. Probleem is dat het mijn hond niet is, dat de eigenaar de hond niet aanlijnt, maar ik het gedrag wél heel vervelend vind. Probleem is dat ik me op deze manier een beetje (veel) gedwongen voel.
Ik ga eerst denk ik binnenkort daar eens aanbellen, en haar uitleggen dat mijn hond artrose heeft, dat gewicht niet op zijn heupen kan hebben, dat ik het gedrag heel vervelend vind, en of ze ('t is een man en een vrouw, maar zij loopt er het meest mee) het erg vindt om hem tóch aan te lijnen als ik er langs kom. En verder dat ze met hem naar de hondenschool moet, en hem dat af moet leren. Maar zij is nu eenmaal van mening dat honden elkaar opvoeden, alles goed en wel, maar ik ben van mening dat de eigenaar in de eerste plaats die taak heeft.

En die van mij snauwt echt wel, en hapt ook wel, 't is heus niet dat hij het maar over zich heen laat komen, maar die hond (nu weet ik niet of alle Labradors zo zijn, deze iig wel) heeft een plaat voor de kop, en gaat gewoon door! Je zou denken dat hij na een paar keer afgekat en afgesnauwd te zijn, de boodschap wel begrepen zou hebben, maar hij heeft het nog steeds niet door......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:13

joyce83 schreef:
onze eigen hond wilde dit ook een keer bij de andere hond doen, heeft gelijk bij de eerste keer een flinke tik gekregen en daarna heeft ie het nooit meer gedaan. Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het honden die rijden wat er ook maar voor hun neus komt.

Je bent niet de enige :(

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:15

natgooien of -spuiten kan je best proberen, hoor!
mijn labrador heeft een hekel aan water :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:18

Deze niet, hij is er gek op :n

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:19

Labrador van m'n moeder vindt water gewéldig, die zou het gaan associeren met iets leuks :# Het zijn vaak waterratten toch?

Yamcha; denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om met die mensen te gaan praten. Uitleggen dat jouw hond dit lichamelijk niet aan kan en dat zij er verantwoordelijk voor zijn dat dit niet meer gebeurt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:20

Er bestaat een goedje No Love stink verschrikkelijk voor een hond. Voor ons is het mier zoet als geur. Misschien de oplossing om je hond daar mee te besproeien voor het wandelen.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:26

pepperspray? O:)
of water met een stinkend goedje erin, dettol ofzo.
mijn man jaag ik daar iig meteen mee weg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:31

kohtje schreef:
Er bestaat een goedje No Love stink verschrikkelijk voor een hond. Voor ons is het mier zoet als geur. Misschien de oplossing om je hond daar mee te besproeien voor het wandelen.

Dat is voor mijn eigenhond ook vervelend, en 's ochtends lopen we altijd in een roedeltje, het zou erg vervelend voor hem zijn als zijn vriendjes niet meer bij hem zouden willen komen.
Ik zou zelf eerder denken aan een testosteron geur, wat een reu ook heeft als ie niet gecastreerd is. Dat zou namelijk wel helpen tegen dat rijden..... maar daarmee leert die hond het niet af bij andere honden. Maar dat is niet mijn probleem......
@Boooo: als je niks nuttigs te melden hebt, mag je ook wel wegblijven, ik ben echt heel boos en gefrustreerd, ik heb geen zin in domme reacties.