of een plantenspuit mee nemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Pien_ schreef:emmer water over hem heen gooien??loopt wel lastig met een emmertje door het park, maar misschien helpt het.
of een plantenspuit mee nemen.
Tallie_Ho schreef:Urko schreef:owja, uit eigen ervaring: de meeste jongen reuen houden er vanzelf mee op
Gewoon hakkie-takkie-weg-zakkie?
Urko schreef:Als een hond gedrag vertoont wat voor de eigenaar en/of omgeveing een probleem is dan moet het opgelost worden... en soms moet dit met conflict gedrag of in dit geval een correctie..
Ik vind het dieronvriendlijk worden als mensen het natuurlijk gedrag van hun hond niet begrijpen...
Quellian schreef:Nee, simpelweg eisen dat de hond aan de lijn gaat. Als de hond zich niet kan gedragen, dan lijkt het me toch heel simpel? De eigenaar blijkt aan te geven dat hij op de hoogte is van het wangedrag van zijn hond (anders geeft hij TS geen toestemming tot ingrijpen). En anders zal er vast wel iets als een wijkagent zijn
whisperramse schreef:Quellian, ik weet niet of je zelf een hond kent met artrose? Nou geloof me, die beesten hebben het al niet makkelijk, laat staan als er nog eens zoveel kilo op hun rug vliegt...
Nanne schreef:_Pien_ schreef:emmer water over hem heen gooien??loopt wel lastig met een emmertje door het park, maar misschien helpt het.
of een plantenspuit mee nemen.
Nee joh!
Gelijk een scalpel mee nemen! Gratis castratie!
Jij blij
Eigenaar blij, spaart kosten
Jouw hondje blij
Ander hondje auw maar niet meer gefrustreerd.
Problem solved!
Quellian schreef:Urko schreef:Als een hond gedrag vertoont wat voor de eigenaar en/of omgeveing een probleem is dan moet het opgelost worden... en soms moet dit met conflict gedrag of in dit geval een correctie..
Ik vind het dieronvriendlijk worden als mensen het natuurlijk gedrag van hun hond niet begrijpen...
Tuurlijk moet die hond gecorrigeerd worden, maar het lijkt me niet de taak van TS. Prima als zij vindt dat het wel haar taak is, ik persoonlijk zou mijn handen niet branden aan andermans dier, aan andermans -gebrek aan- opvoeding. Ik zeg dus nergens dat TS haar hond maar moet laten berijden, zéker niet! Maar ik zeg ook dat het wel eerlijk moet blijven tegenover die andere hond. Als mijn hond zich zou misdragen, dan zou ik hem zelf corrigeren. Bleef hij dan doorgaan, dan werd ie aangelijnd, maar goed... niet iedereen is zo helder, blijkt.
En het is inderdaad dieronvriendelijk als mensen hun eigen dier niet begrijpen, maar dat komt doordat iedereen maar dieren aan kan schaffen.
kohtje schreef:Er bestaat een goedje No Love stink verschrikkelijk voor een hond. Voor ons is het mier zoet als geur. Misschien de oplossing om je hond daar mee te besproeien voor het wandelen.