Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Op een leeftijd van 4 weken zijn de rittens officieel oud genoeg om voor zichzelf te zorgen. Ze eten nu geheel zelfstandig, maar drinken meestal nog een paar keer per dag bij hun moeder, omdat ze dat zo lekker vinden. Om de rittens een extra goede start te geven, is het verstandig om ze nog een weekje bij de moeder te houden.
Sjolvir schreef:Niet om het een of ander hoor, maar even nieuwsgierig.
Je zegt dat je rat gevaccineerd wordt, met wat? en hoe vaak per jaar?
chippen van rat of muis kan best, maar denk dat jij dan 1 van de weinigen bent die dat heeft laten doen.
Vandaar het nogal ongeloofwaardige. En rat van 6? Bij mij zijn ze het in ieder geval nooit geworden en bij
al mijn vrienden en kennissen ook niet. Had wel gewild dat ze zo oud werden, mijn record is 4 jaar oud.
Verder zou ik er geen al te frustrerende bezigheid van maken om de bijtende rat 3 perse uit de kooi te willen hebben.
Ik zou het amusement naar de kooi brengen, dus in de vorm van verstopt eten etc.
Of laten zitten, of soort loopbrug creeren van kooi naar bank. Danwel lashandschoenen aan.
Als je al een andere rat bij deze zou willen zetten dan een klein ritten, met wel het rottige risico dat ie daar gehakt van kan maken. (heb ook een aso gehad, en altijd gezegd als die alleen overblijft krijgt die geen vriendje meer!
Die had geluk, ging eerder dood dan zijn kooigenootjes, dus heeft niet alleen gewoond.)
Bovendien dan in HELE grote kooi, waar ze geen van 2en ooit in gezeten hebben en voldoende kleine schuilplaatsen voor het kleine wurm. Zodat zeker de grote niet daar al een terretorium heeft en de kleine kan vluchten.