Problemen met rat (vechten)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Passowa

Re: Problemen met rat (vechten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:50

3weken? echt niet ! !
5w is net goed en ze moeten minstens 100gr wegen.

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:00

Echt waar het is 3 wkn. Ik snap wel dat ze geen rat van 3 weken in de dierenwinkel verkopen, maar ze mogen dan wel bij de moeder al weg.
100 gr zullen ze zeker wel minstens wegen. een rat van 3 wkn weegt al gemiddeld rond de 40 gram. En ze groeien heel snel.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:04

4,5 weken is bij de moeder weg, want dan worden ze ongeveer geslachtsrijp

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:07

Als ze nog niet geslachtsrijp zijn wil niet zeggen dat ze nog niet bij de moeder weg mogen.
Een hond mag bijv. ook vanaf 7 a 8 wkn bij de moeder weg, maar is ook nog niet geslachtsrijp.

Maar goed, jij vind het te vroeg, ieder ze eigen mening.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:13

Citaat:
Op een leeftijd van 4 weken zijn de rittens officieel oud genoeg om voor zichzelf te zorgen. Ze eten nu geheel zelfstandig, maar drinken meestal nog een paar keer per dag bij hun moeder, omdat ze dat zo lekker vinden. Om de rittens een extra goede start te geven, is het verstandig om ze nog een weekje bij de moeder te houden.

bron: http://www.tjup.nl/ratinfo/fokken/fokken.htm

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:18

Niet om het een of ander hoor, maar even nieuwsgierig.
Je zegt dat je rat gevaccineerd wordt, met wat? en hoe vaak per jaar?

chippen van rat of muis kan best, maar denk dat jij dan 1 van de weinigen bent die dat heeft laten doen.
Vandaar het nogal ongeloofwaardige. En rat van 6? Bij mij zijn ze het in ieder geval nooit geworden en bij
al mijn vrienden en kennissen ook niet. Had wel gewild dat ze zo oud werden, mijn record is 4 jaar oud.

Verder zou ik er geen al te frustrerende bezigheid van maken om de bijtende rat 3 perse uit de kooi te willen hebben.
Ik zou het amusement naar de kooi brengen, dus in de vorm van verstopt eten etc.
Of laten zitten, of soort loopbrug creeren van kooi naar bank. Danwel lashandschoenen aan :D .

Als je al een andere rat bij deze zou willen zetten dan een klein ritten, met wel het rottige risico dat ie daar gehakt van kan maken. (heb ook een aso gehad, en altijd gezegd als die alleen overblijft krijgt die geen vriendje meer!
Die had geluk, ging eerder dood dan zijn kooigenootjes, dus heeft niet alleen gewoond.)
Bovendien dan in HELE grote kooi, waar ze geen van 2en ooit in gezeten hebben en voldoende kleine schuilplaatsen voor het kleine wurm. Zodat zeker de grote niet daar al een terretorium heeft en de kleine kan vluchten.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:20

dan moet je minstens 2 rittens nemen en is er het grote risico dat je rat die kleintjes gewoon afmaakt.
het is gebeurd voor je het weet

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 11:52

Passowa schreef:
3weken? echt niet ! !
5w is net goed en ze moeten minstens 100gr wegen.

100 gram zijn ze echt niet.
zijn net lopende theezakjes!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 11:54

Sjolvir schreef:
Niet om het een of ander hoor, maar even nieuwsgierig.
Je zegt dat je rat gevaccineerd wordt, met wat? en hoe vaak per jaar?

chippen van rat of muis kan best, maar denk dat jij dan 1 van de weinigen bent die dat heeft laten doen.
Vandaar het nogal ongeloofwaardige. En rat van 6? Bij mij zijn ze het in ieder geval nooit geworden en bij
al mijn vrienden en kennissen ook niet. Had wel gewild dat ze zo oud werden, mijn record is 4 jaar oud.

Verder zou ik er geen al te frustrerende bezigheid van maken om de bijtende rat 3 perse uit de kooi te willen hebben.
Ik zou het amusement naar de kooi brengen, dus in de vorm van verstopt eten etc.
Of laten zitten, of soort loopbrug creeren van kooi naar bank. Danwel lashandschoenen aan :D .

Als je al een andere rat bij deze zou willen zetten dan een klein ritten, met wel het rottige risico dat ie daar gehakt van kan maken. (heb ook een aso gehad, en altijd gezegd als die alleen overblijft krijgt die geen vriendje meer!
Die had geluk, ging eerder dood dan zijn kooigenootjes, dus heeft niet alleen gewoond.)
Bovendien dan in HELE grote kooi, waar ze geen van 2en ooit in gezeten hebben en voldoende kleine schuilplaatsen voor het kleine wurm. Zodat zeker de grote niet daar al een terretorium heeft en de kleine kan vluchten.

Zie vorige blz waarom.
ik heb het al uitgelegt wat en waarom mijn ratten dat zijn.

mijn ratten komen samen met die van andere.
geen zin dat me beesten wat van andere oplopen
ze komen buiten
gaan regelmatig in bad.
krijgen juiste voedig.

waarom ik mijn rat met me handen wil pakken, omdat het dan beter en meer natuurlijker vind.
Pak jou toch ook niet met handschoenen beet.

ik heb een eige wijze van het verzorgen van me ratten.en hoe ik ze laat leven.
ze zijn gelukkig.

heb voldoende info

want dit topic kan uit de hand lopen.

een rat van 6 jaar JA DAT KAN MET GOEDE VERZORGING EN ONDERHOUD.

zo slotje graag,

bedankt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:24

Snap alleen dus niet hoe je een rat kan vaccineren.
Welke!!! enting vroeg ik dus!!!!

Heb daar echt nog geen uitleg over gezien.
Nergens zien staan waarvoor ze dan ingeent zijn.

Denk namelijk dat jij een vaccinatie verward met bijvoorbeeld prikje met ivomec (wat ik zeker niet bij mijn ratten zou laten doen, gezien de irritatie die dat oplevert en de alternatieven ervoor, die veel minder vervelend zijn voor je rat en net zo goed werken)

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:44

Ook ik heb nog nooit gehoord van een rat van 6 jaar.
Hetzelfde geld voor vaccinatie en chippen van een rat. Kan aan mij liggen hoor, maar heb mezelf toch best wel verdiept in de ratten wereld voordat ik aan ratten begon.

Net zoals al eerder werd verteld, adviseer ik je geen ratten meer te kopen in een dieren winkel.
Dieren in de dieren winkel worden bij broofdfokkers vandaan gehaald, hier kan je er meer over lezen: http://www.ratjes.nl/broodfokker
Er zijn genoeg ratten in ratten opvangen/asielen die een huisje zoeken. Als je graag kleintjes wilt kan je ook opzoek gaan naar een goede rattery. In het Ratten Topic kunnen ik én andere met veel meer verstand van zaken je meer vertellen. :) Hier kan je ook terecht met je vraag over je probleem.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:16

Inmiddels is deze discussie totaal off topic en niet meer relevant voor de vraagstelling voor TS.
Indien TS niet voldoende antwoord gekregen heeft op haar vragen, adviseer ik deze opnieuw te stellen in het ratten topic dat hierboven ook al aangehaald wordt.
Verder sluit ik dit topic.