Help en dan opeens staan er Guppen op de kamertafel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Help en dan opeens staan er Guppen op de kamertafel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:24

Wat een onzin WW, ze had ze ook allang door de wc kunnen spoelen, wat andere mensen dus gedaan zouden hebben. En guppies overleven het ook best in kamertemperatuur water. ;) (Ja, wij hebben ook een opvang-guppie gehad).

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 18:26

Vind het ook onzin. Wilbest voer, lamp, plantjes kopen maar een heel aquarium?!? nee dat niet nee.
Zoals ik zei dat geld heb ik niet. Maar ze gaan morgen of overmorgen naar Skess hopen dat ze het tot die tijd in koud water zonder plantjes overleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:31

Ja, een paard overleeft ook 24/7 in een stalletje, een konijn overleeft ook best in z'n eentje in een mini-hok, 8 katten in een klein huis met maar 1 bak overleven het ook best, etc, etc. Jij zou ook overleven als je nooit buiten zou komen en alleen maar water en brood zou hebben. Alles kan, overleven kan, of het goed is.. nee, dat niet. En iemand die het teveel moeite vind een dier te geven wat het nodig heeft is IMO gewoon egoistisch, ja.

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:33

WW, ze is toch bezig met het zoeken naar een goede oplossing en heeft waarschijnlijk al iemand anders gevonden..
Zie niet in waarom je zo moeilijk doet.. Ze doet juist haar best om ze niet door haar zus of moeder door de wc te laten spoelen, maar ze een goed leven te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:35

Nee, dat laatste doet ze dus NIET, want ze houd ze liever zelf in een VAAS in verkeerde omstandigheden, dan dat ze hem naar een dierenwinkel brengt of naar iemand anders die de dieren wel kan geven wat ze nodig hebben.
I rest my case, dat er op bokt veel mensen zitten die het niet zo nauw met dierenwelzijn hebben wordt toch weer flink duidelijk zo.

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:37

Volgens mij heb je niet persee een aquarium nodig, wij hebben nu ook al 2 jaar guppies, en die doen het allemaal nog :j zonder aquarium.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:37

Je kunt ook eerst even heel de pagina lezen voor je zo fel reageert wildwings
skess wil ze toch overnemen

Als skess ze wil hebben dan is het toch opgelost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:42

Je kunt ook eerst even goed mijn reacties doorlezen voor je reageert DaanxBien.
Zoals ik zeg, ze houdt ze liever zelf in een vaas in verkeerde omstandigheden dan ze weg te geven aan bijv. Skess. Als ze ze weg zou geven aan iemand die er goed voor wilt zorgen, er moeite voor wilt doen etc zou er geen probleem zijn. Maar dat wilt ze niet. Liever wilt ze ze zelf met zo weinig mogelijk geld verzorgen, ondanks dat dat ten koste gaat van het welzijn. Dát is wat mijn 'probleem' hiermee is, en dát is wat ik egoïstisch vind.

Nino, weer zo'n heerlijk onzinargument, ik ga niet nog een keer op zoiets onzinnigs reageren. Een paard iedere dag slaan met een ijzeren ketting kan ook en dan kan hij ook wel 20 worden.. zegt niets over z'n geluk of welzijn. Natuurlijk een kromme vergelijking, maar de strekking is hetzelfde: er kán een hoop, een hoop hóeft níet per se... maar het is niet altijd het beste.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 18:43

Daaag WW.
Jou dieren zullen het super hebben. Hebben een goud bedje etc. Zal de volegdne keer geen hulp vragen. Dan hebben ze kans op een nog slechter leven want dan gaan mensen maar wat aanmodderen.

Skess is al lang gePMt en morgen gaan ze waarschijnlijk naar haar toe.
Vissen blij en ik blij

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 18:44

WW@ Lees mijn berichten dan eens man!
Skess neemt die dieren over dat was op de vorige pagina al zogoed als bekend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:44

Ik ook blij. ;) Maar zeg dat dan meteen, want op de vorige pagina staat toch duidelijk dat je eerst zelf gaat kijken wat zo'n lamp kost en dat ze ANDERS pas naar Skess gaan.. of lees ik dat nou heel verkeerd?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 18:46

blokje schreef:
Ik ga nu ff eten.
zal kijken of ik ze morgen of vrijdag mee kan nemen.
Me mams wil ze vast wel kwijt of ze moet er opeens gehecht aan zijn :P

blokje schreef:
Skess@ haha nee niets betalenhoor.. Ik heb ze ook maar gratis en anders gaan ze me geld kosten. Ze zijn wel helemaal grijs he. Dus niet gekleurd :P

Zie hier het bewijsn het berichtje er onder zegt ook meer dan genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:49

Euuh nee, er staat daarvoor toch duidelijk dat je EERST gaat kijken naar die lamp en ANDERS gaan ze pas naar Skess. Dat jij dan alvast informatie vraagt aan Skess vind ik er absoluut niet op duiden dat ze direct al naar Skess gaan en dat je niet meer langs de dierenzaak gaat, sorry ;)

Maar nogmaals, zo is het prima toch? Het was het idee dat jij ze zelf in een vaas wilde houden onder verkeerde omstandigheden ipv ze weg te geven, dat ik niet zo leuk vond.. als je dat eerste idee al volledig hebt laten varen (nogmaals, voor mij was dat absoluut niet duidelijk gezien je nergens hebt gezegd dat je toch niet langs de dierenwinkel gaat maar ze zeker weten naar skess doet, sorry ;) ) en ze brengt naar iemand die goed voor wilt zorgen en plezier aan heeft, prima toch? Petje af dat je het zo hebt opgelost dan :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 18:51

dankje.

Morgen in de ochtend gaan ze naar Skess we ontmoeten elkaar op Zwolle station. Best een gedoe voor 4 van die kleine murmels.
Nu moet ik alleen nog wat leuks voor in mijn vaas (het is niet echt een vaas) verzinnen.
Misschien goudvissen (A)

Nee ik zal het bij dood materiaal houden of plantjes.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:53

:roll: mensen mensen mensen......Een warmte-element hebben guppies niet nodig, heb het zelf nagevraagd aan een erkend kweker en die heeft ze ook altijd op lauw water hoor ;) Als ze daar niet tegen zouden kunnen dan zou die kweker dat ook niet zeggen. Maar genoeg hierover!!!

Ze gaan morgen met mij mee in een aquarium mét planten...;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:54

Haha inderdaad, veel gedoe voor zulke kleine dingen :D Ach ik heb zelf ook guppen gehad, in een kommetje, eigenlijk bedoeld voor nepvissen (was zo'n speeltje van de bart smit, kom met nepvissen.. en ik dacht heee leuk, daar kunnen ook echte in :)* ). Toen m'n ouders erachter kwamen moest ik na enige uitleg ook een heus aquarium kopen en alles wat erbij hoorde. Daarom dat ik er nu zo fel op ben, denk ik, sorry :+

Wat dacht je van een zeekoe in je vaas? :P

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:55

Ik snap het, maar het kwam niet zo aardig over op de TS denk ik. Maar goed :P Klaar ze gaan met mij mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:57

_Skess_ schreef:
:roll: mensen mensen mensen......Een warmte-element hebben guppies niet nodig, heb het zelf nagevraagd aan een erkend kweker en die heeft ze ook altijd op lauw water hoor ;) Als ze daar niet tegen zouden kunnen dan zou die kweker dat ook niet zeggen. Maar genoeg hierover!!!

Ze gaan morgen met mij mee in een aquarium mét planten...;)

Dan heb je een mindere kweker getroffen denk ik :D , want guppen zijn tropisch en gedijen toch echt het beste rond de 25 graden (weet het niet uit mijn hoofd, maar geloof dat zoiets een goeie temperatuur was. Warm iig, niet lauw!
Ze kunnen er heus wel tegen, maar echt goed is het niet. Maargoed, guppen planten zich toch wel voort doorgaans, in allerlei omstandigheden := :=

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:01

beetje laat;') Maar wij hebben een goede aquarium voor maar 5 euro te koop staan :P
Hoe gaat 't nu met de vissies?=)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 19:01

Zeekoe... Mhm misschien neem ik Max mijn zeehond wel mee naat huis stop ik die er in moet passen toch???

Even voor het idee dit is max en ik zit er voor:
Afbeelding

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:01

WildWings schreef:
Ja, een paard overleeft ook 24/7 in een stalletje, een konijn overleeft ook best in z'n eentje in een mini-hok, 8 katten in een klein huis met maar 1 bak overleven het ook best, etc, etc. Jij zou ook overleven als je nooit buiten zou komen en alleen maar water en brood zou hebben. Alles kan, overleven kan, of het goed is.. nee, dat niet. En iemand die het teveel moeite vind een dier te geven wat het nodig heeft is IMO gewoon egoistisch, ja.

Het is een vis.. geen paard en ook geen konijn.. waarom moeten mensen op bokt altijd zo zielig doen? Die beesten hebben het in een vissenkom met genoeg voer een waarschijnlijk ook nog een lamp om het water op temp. te houden echt 10x beter als de meeste konijnen, paarden of ratten.. dus wat zeur je nou?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 19:02

xdniesje schreef:
beetje laat;') Maar wij hebben een goede aquarium voor maar 5 euro te koop staan :P
Hoe gaat 't nu met de vissies?=)

Skess heeft er een paar partners voor gevonden. DUs mogen ze bij haar wonen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:02

de vissen gaan met mij mee morgen :)

Hm WildWings, dat is dan apart!! :=

Ja Blokje die zeehond past prima :D!!! En ja heb hele knappe mannen voor de dames ;) :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:03

Kimono, even verder lezen wil je >;) En dat het een vis is betekent toch niet dat je hem niet goed hoeft te verzorgen? Maar for your information, we waren hier al redelijk klaar mee :+

Blokje, schattig :)) Beetje proppen en het moet lukken.. en anders in de badkuip!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:04

Ik heb jaren en jaren guppy´s gehad(gefokt). Meerdere bakken. En in geen enkele kom ooit verwarming gehad.
Mijn oudste 2 gups zijn 5 jaar geworden en vermoord door mijn moeder dus wellicht waren ze nog wel veel ouder geworden!!
Op kamertemperatuur doen ze het prima!!! Niet je verwarming dagen achter elkaar uitlaten als het vriest dat het kraakt :(