in laten slapen of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

Re: in laten slapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 14:49

@mindim: flint loopt normaal ook altijd los, hij is sowieso best een kreng in zijn hok (net 2 vierkante meter) dus ik geef hem geen ongelijk. Hij moet gewoon even 5 dagen nog door de zure appel heenbijten..

Ik heb net 2 spuiten antibiotica erin gekregen zonder er een kliederboel van te maken of gebeten te worden :D helemaal gelukkig, lang leven de zon, met die hitte geeft hij zich lekker snel over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:50

Hoe vaak moet je spuiten per dag?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 14:54

maakt niet uit, als hij maar 5 ml binnen krijgt.

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:25

Echt fijn voor je dat het zo afgelopen is!
Heel veel succes, en dikke kus voor flint!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:18

welke antibiotica krijgt hij? je kan ook vragen om injecteerbare antibiotica. die gebruik ik bij 1 van mijn konijnen ook als het nodig is. het dwangvoeren levert zoveel stress op en dat is ook niet goed voor de genezing en het herstel.

met droopy is alles goed gegaan. ze hebben al haar kiezen kort gevijld, 2 grote klitten haar achter haar oren weggeschoren (zat zo vervilt dat ik het niet meer weg kreeg, knippen durfde ik niet omdat het dicht op de huid zit) en haar traanbuis doorgespoeld. ik heb nu oogzalf; dat moet er 3x per dag in. HELL!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:48

@ benangelique: Krijgt jouw konijn toevallig nu cafzalf?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 19:09

Nou ik kan wel juigen :D gister avond heb ik gewwon 4 volle spuiten zonder geweld en zonder druk of dwang erin gekregen :D

Meneer -houd - gewoon-niet-van-worteltjes wat een giller he :D Mijn moeder kwam er mee en teon ben ik een potje appeltjes-peer gaan halen en die vind hij verrukkelijk :D

@benangelique: hartstikke fijn om te horen dat het goed is gegaan met je Droop, Flint meot ook oogzalf omdat zijn ogen erg droog zijn op het moment, en dat gaat best redelijk zolang ik hem daarna maar iets laat doen wat hij leuk vind, i dit geval dus rondrennen in de tuin.

ZIjn extra gaatje bij zijn neus groeit volgens mij ok niet meer dicht het is helemaal droog .. wel jammer blijft hij als een fluitketel klinken,

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:31

Aaah, dan heb je in ieder geval wel een alarm ;). Zolang hij er maar geen last van heeft toch?
Wat een kieskeurig type. Geen wortels, dat is toch juist een lekkernij voor een konijn? Dan vind hij een potje andijvie vast wel lekker :D.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 21:42

Ik probeer vanalles, maar de appel-peer rent hij achteraan. Moet woensdag weer terug voor controle, ik vind dat hij wel slecht ademt, hij is ook heel snel buitenadem. alsof hij weinig lucht aankan. Hij is overigs ook weer een knuffeltje hoor, lekker bij mij op schoot liggen en kriebelen, vind hij heerlijk.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:17

sunny, geen catzalf... ik ben nu op het werk en weet niet hoe het spul heet. zal vanavond even kijken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:26

Urko schreef:
Iemand nog tips voor het toedienen van de antibiotica? Ik moet 4,5 ml per dag toedienen (dat komt neer op 2 spuitjes) en dat meng ik met babyvoeding (worteltjes smaak). Dan is het ongeveer 5 spuitjes. Deze moet ik in zijn bek spuiten, 1 keer per dan en ik ben net een uur bezig geweest omdat hij zo verschrikkelijk sterk is (echt die kracht die die kerel in zijn achterpoten heeft zitten) en omdat hij al 4 spuitjes doormidden heeft gebeten.. Hij is het er echt NIET mee eens.

Voor de antibiotica via spuitje. Konijn achter de oren beet pakken met twee vingers onder de kaaktakken, kop laag houden en spuitje in de mondhoek naar binnen duwen. en goed diep genoeg. en in een keer leegduwen. ik zou overigens de AB alleen toedienen, zonder babyvoeding, zo moet je hem maar 1 spuitje geven en minder irriteren. Weet dat je het nog een tijdje zal moeten doen. :). Je kunt hem als beloning wel die wortelvoeding geven als hij het graag lust.