hond heeft steeds *puistjes *

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hond heeft steeds *puistjes *

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:40

ja ik dnek ook wel dat een da zou zeggen dak langs moet komen voor t geld, maja dan weet ik wel wat t is, als t dan niks blijkt te zijn hoef ik me verder geen zorgen te maken :)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:40

Njaaa dan doen jullie het niet, maakt mij niets uit :) Probeer alleen maar te helpen Vaak wordt bij huidproblemen (zoals dit waarschijnlijk zal zijn, denk ik) wel zulk voer geadviseerd.
En als ik een slechte huid zou hebben en ik vind ik 100% natuurlijks huid en bloed zuiverend, zou ik het wel nemen. In ieder geval proberen, schaden zal het sowieso niet. Ondanks dat ik het dan niet nodig heb, dit geldt zo ook voor mijn hond :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:53

dejavu schreef:
Een vlooienallergie bestaat helemaal niet.

Vertel.. ;)

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:56

dejavu schreef:
Ik denk inderdaad dat de da bellen een verstandige keuze is, gezien het verleden van je hond, Cinnepin. :)

Een vlooienallergie bestaat helemaal niet.

Gek dat wij dat dan wel op school leren ;) ik studeer paraveterinair en krijg les van dierenartsen. Ik denk dat die het wel weten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:56

ik weet t niet, je kan toch overal wel allergisch voor zijn?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:00

Precies.. en mijn ventje heeft een vlooienallergie.. dus ik weet niet ;)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:04

Ik wil het topic van de ts niet verpesten, maar goed:

Ieder dier krijgt jeuk van vlooien, dat staat vast.
Honden die een ernstig verstoorde huid hebben, reageren zeer gevoelig op vlooien. Een gezonde huid kan tegen vlooien. Goed, het jeukt wel, maar een allergie is nooit vastgesteld.

Stel (ja, mens-diervergelijking sorry) je hebt eczeem in je knieholten. Die huid is verstoord. Krijg je er een muggenbult op, dan zal dit inderdaad flink meer jeuken dan een muggenbult op je voorhoofd, waar je huid wél in evenwicht is. De eczeem-muggenbult zal heftiger jeuken, maar dit betekent niet dat je allergisch bent voor muggen.

Sanne, niet alle dierenartsen weten dit.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:06

Klijntjuh - in 99 % van de gevallen waar een zogenaamde vlooienallergie wordt vastgesteld ligt de oorzaak bij het voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:09

Dejavu, dnek jij dat dit een vlooienallergie zou kunnen zin dan?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:11

En hij heeft het van vlooien ;) (je moest eens weten hoeveel soorten voer hij heeft gehad!)
Ik zorg dat hij zelf zo veel mogelijk vlo-vrij is. Maar al hoeft de kat van de buren maar 1 vlo te hebben (zomer is het ergst, nu valt het mee.. maar hij begint sinds 2 weken weer te bijten) en hij bijt zich hotspots...
Heel naar..

Maar nu weer ontopic lijkt me ;)

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:18

Citaat:
Bij uw hond / kat is de diagnose vlooienallergie gesteld. Dit betekent dat het dier overgevoelig reageert op vlooienbeten. Elke keer als een vlo bloed zuigt, brengt de vlo ook stoffen in de huid van uw huisdier waardoor het bloed even onstolbaar wordt. Ten aanzien van deze stoffen kunnen overgevoeligheidsreacties ontstaan die leiden tot zeer heftige en langdurige jeuk.
Elke keer als een vlo uw dier bijt, treden deze reacties opnieuw op. Een intensieve vlooienbestrijding is belangrijk bij deze problemen, maar helaas soms niet voldoende. Immers, elke hond / kat loopt ondanks de vlooienbestrijding wel eens een vlo op, met als onmiddellijk resultaat nieuwe allergische reacties met de bijbehorende heftige jeuk.

En inderdaad, nu weer ontopic :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:07

Ik heb een aantal honden in behandeling gehad met zogenaamde vlooienallergie. Met het juiste voer knapten ze op. Het juiste voer is in Nederland lastig te verkrijgen.
Cinnepin - Heb je al contact gehad met de Da?

Sanne en Karlijn - Ik heb iets te veel ervaring met huidproblemen. Leuk hoe jullie hier proberen mij ervan te overtuigen hoe de vork in de steel zin omtrent een allergie.

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:54

Ben jij zelf Da dan?
En waarom zijn er dan wel folders ed. bij de dierenarts te verkriijgen over vlooienallergie?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:37

Ik ga Sanne nu pb-en. Mochten er mensen zijn met opmerkingen en of vragen over mijn reacties over vlooienallergieën, dan gelieve die per pb stellen. Het gaat hier niet om een vlooienallergie, maar om de puistjes van Cindy's hond. ;)

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:44

Cinnepin heb je de Da nog gebeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:14

hallo, nee vandaag is het er nog niet van gekomen :) helaas

Zou t trouwens weer ontopic kunnen? dank u

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:24

Cinnepin, hoe staat het met de puisten? :P Da al gebeld, of is de huid al wat rustiger?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:23

de huid is veel rustiger dus ik ben van plan t nog af te wachten. Dat ene bultje lijkt ook weer wat te krimpen