Twee zielige stalkatjes...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Re: Twee zielige stalkatjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:27

Ik vond het het inderdaad ook wel waard en we konden het ons permitteren :j . Achteraf zag je pas goed hoeveel het beestje er last van had gehad, ondanks dat ze toch altijd heel speels was. Sinds ze geopereerd is verzorgt ze zich weer veel beter, ze ziet er echt stukken beter uit. Ben echt heel blij dat ik het toen heb laten doen :j . Ze was toen ook al een jaar of 10 naar schatting, maar ze had geen problemen met luchtwegen oid, dat scheelt natuurlijk wel.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:37

Ik zou de poezen hierna lekker bij jou laten wonen... een stal lijkt me geen optimale omgeving op dit ogenblik. En zo heb jij er ook nog wat plezier aan! Want lijkt me niet gemakkelijk om ze na al deze verzorging weer terug op stal te zetten...

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:12

Het zou kunnen dat de poesjes oormijt hebben.
Misschien heeft je dierenarts dat ook wel gezegd.

Stonghold helpt daar erg goed tegen.
Het is tevens een middel tegen wormen en vlooien.

Ik had ook een poesje met hetzelfde probleem.
Alleen liet ze zich absoluut niet behandelen door mij of dierenarts.
Ik kon dus Stonghold proberen.
Dat is een pipetje die in de nek moet worden gespoten.

Al binnen één week werden de oortjes schoner.
Nu heeft ze weer heldere schone oortjes ;)

De poezen kunnen door vieze of ontstoken oortjes echt gedesorienteerd raken hoor.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Het zijn twee prachtige katten en ik vind het gewéldig dat je dit allemaal voor ze doet!!

Je mag me ook al pb en voor advies ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 09:18

Stronghold hebben ze idd een 'kuur' van gehad in het begin. 2 kort na elkaar (met een maand ertussen). Oormijt hebben ze niet gezien, maar na die 2 zouden ze ook weg moeten zijn. Met uitspuiten is er verder ook niets waargenomen. Mochten ze last hebben gehad van oormijt, wat niet onwaarschijnlijk is, is dat inmiddels al verholpen. Ik heb nog meer pipetjes liggen die ik binnenkort weer moet herhalen voor de zekerheid.

Mamsie heb ik gisteren een pilletje gegeven die ik heb opgehaald voor de misselijkheid en heb ze opgesloten op de hooi zolder. Vannochtend twee eigenwijze koppies op zolder die graag naar beneden wilden. Ik heb een tijd met Mams gekroeld en gespeeld en ondanks die inspanningen kreeg ze geen "misselijkheids" aanval en apatische reactie. Ook heeft ze wat gegeten. Ik sleep haar vandaag dan ook niet mee nara de DA. Ik heb haar vanochtend voor de zekerheid nog een pilletje gegeven, en straks om een uurtje of 12 ga ik weer bij haar kijken hoe het met haar is, anders kan ik altijd smiddags nog even naar de DA met haar. Ben iig al blij dat ze zich weer beter voeld dan gisteren, toen was ze echt té zielig...

Hopelijk belt de DA snel, zodat we kunnen overleggen wat te doen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 09:43

Met de DA heb ik besloten voorlopig alles met rust te laten. Geen zalfjes, geen behandelingen, helemaal niets. Waarschijnlijk is het trommelvlies toch kapot, waardoor ze alleen maar ziek van de zalf worden, en dat wil ik niet. 1x per week wil ik wel proberen Otoclean te gebruiken, dit is om het wat 'schoon' te houden in hoeverre dat mogelijk is.

Ze hebben woensdag 2 prikken gehad, en over 2 a 3 weken zijn die uitgewerkt. Dan is het aan mij of ik weer langs wil gaan komen om een poging te wagen, mochten de symptomen er weer zijn. mar goed, symptomen zijn er altijd en zal ook altijd blijven. De DA zei ook dat het waarswchijlijk nooit helemaal over zou gaan met normale behandelingen, omdat het echt een chronisch probleem is. En dat ze, kijkend naar die apatische gedragingen, er alleen maar zieker van worden.

Gisteren was ze weer helemaal Mamsie. Als een gek achter mijn zweepje aan rennen, door de lucht vliegen met haar speeltje en de hele tijd dat ik op stal was gezellig buiten aan het scharrelen zijn. Echt weer Mamsie.

Ik ga wel informeren heo en wat bij een eventuele operatie. Misschien dat dat toch een optie zou zijn, iig voor Mamsie, de oudste. Die wil ik, mocht het dan zo ver komen, daarna wel in huis willen houden. Dan blijft Bambix wel achter, maar die kan niet binnen wonen. Dat is ech een buitenkatje, en wil ik om die reden ook niet snel opereren omdat hij zijn gehoor echt nodig heeft met een drukke weg en veel jaag-activiteiten...

Maar het blijft lastig :)