Kat eet niet meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:18

Wat goed van je! Ik hoop voor je dat de dierenarts jullie kater verder kan helpen... Veel beterschap met hem!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:18

Ik zie dat je al een afspraak hebt gemaakt, mooi zo, en sterkte met de kater.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 11:19

marleen_usar schreef:
Geen paniek, gewoon naar de D.A misschien iets in het bekkie of zo wat niet goed zit? Mijn dochter kan ook ziet zelf naar de D.a daar heeft ze mij voor nodig,je hebt goed gehandeld hoor.

Mijn vader denkt ook in de eerste instantie aan pijn aan de tanden (vandaar ook dat ik over zacht voer begon). Maar idd, je bent in dit soort situaties erg afhankelijk van degene met de auto. Als ik mijn rijbewijs had was er geen probleem geweest en was ik meteen naar de DA gegaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 11:19

Ikima schreef:
Ik zie dat je al een afspraak hebt gemaakt, mooi zo, en sterkte met de kater.

Ik zal vanavond hier wel melden wat de DA denkt dat het is, hoop in elk geval dat ze wat vinden.
Heb nu mijn kat op de stoel voor de haart neergelegt zodat die het lekker warm heeft enzo.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:20

Super dat je vandaag al naar de DA gaat! Dikke pluim. Vanavond past je kat ook prima in een doos hoor. En ik heb het ooit eens gepresteerd om een kat met een konijnentuigje en een hondenriem naar de DA te brengen. Je moet wat :+. Ook een boodschappenkrat doet goed werk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 11:21

Utixo schreef:
Super dat je vandaag al naar de DA gaat! Dikke pluim. Vanavond past je kat ook prima in een doos hoor. En ik heb het ooit eens gepresteerd om een kat met een konijnentuigje en een hondenriem naar de DA te brengen. Je moet wat :+. Ook een boodschappenkrat doet goed werk.

Hahaha improfiseren (hoe je het ook schrijft) kan ook :') dat is waar! Ik zal even kijken hoe we het gaan doen, mischien dat die minder balaberd is in de avond, maar anders is een doos wel handig :') of een boodschappentas

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:21

Die van ons vorige week ook niet eten, chagerijnig, grommen. 2 dagen aangekeken (want het is altijd al een slechte eter geweest wat je ook voor haar neus zet). Maar nu had ze dus zware blaasontsteking! In totaal heeft ze 5/6 dagen niet gegeten, maar ze nou weer top fit waren er gelukkig op tijd bij.

Rennie89

Re: Kat eet niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 11:23

grommen enzo doet die niet, helemaal niet chagerijnig, maar ligt gewoon de hele dag te slapen, meer niet. Maar wel erg van die blaasontsteking! Hoor wel veel over katten met blaasontsteking de laatste dagen

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:24

Ik kan heel goed begrijpen dat je afhankelijk van een ander bent voor het vervoer. Het is alleen wel erg fijn dat jullie vanavond al terecht kunnen bij de dierenarts en jullie niet nog een nacht afwachten bij een kat die niet wil eten. Als je op de fiets naar de supermarkt kunt, zou je natuurlijk altijd kunnen proberen of hij misschien wat blikvoer wil eten (aangemaakt met een beetje warm water ruikt het extra lekker voor ze). Kan je meteen een doos meenemen :) Succes!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:25

Van die grote boodschappentassen doen het ook prima. Althans, met konijnen, maar met katten vast ook wel.

(Wij hebben hier genoeg van die draagbare dingen gehad, maar lenen ze altijd uit. Als je ze dan zelf nodig hebt, zijn ze er niet meer)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 11:28

Hobby schreef:
Ik kan heel goed begrijpen dat je afhankelijk van een ander bent voor het vervoer. Het is alleen wel erg fijn dat jullie vanavond al terecht kunnen bij de dierenarts en jullie niet nog een nacht afwachten bij een kat die niet wil eten. Als je op de fiets naar de supermarkt kunt, zou je natuurlijk altijd kunnen proberen of hij misschien wat blikvoer wil eten (aangemaakt met een beetje warm water ruikt het extra lekker voor ze). Kan je meteen een doos meenemen :) Succes!

Ja idd ben ook blij dat we nu al terecht kunnen. Ik ga denk ik straks blikvoer halen en meteen zo'n vervoersmandje, maar mischien is er wel geen mandje (van de prijsklasse die ik kan betalen) dan word het toch een doos voor die arme Figaro. Bedankt voor de tip over water erbij toevoegen, dat wist ik helemaal neit! Wij geven ze ook nooit blikvoer, altijd brokjes want dat is gezonder voor ze (heeft mijn oom dan gezegt, die is zelf DA)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:30

Utixo schreef:
Jeetje XoNo, wat een wijsheid heb jij in pacht. Rustig, door hier boos te worden op de TS bereik je helemaal niets.

Juist niet, daarom wacht IK ook niet om met mijn zieke dier naar de DA te gaan.
Maargoed, ik ben blij voor de kat dat ze vanavond heen gaat.

En wat een schijnheilen hier zeg :? Bokt blijft me verbazen af en toe :+

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:36

ik begrijp XoNo wel. ik heb ook zoiets van, beest niet eten, meteen naar de da. wat nou geen doosje, mijn beest zou daar hoe dan ook komen..en mijn vader die nee zegt??? dat moet hier is gebeuren... dan ging ik zelf op men fietstje, en wedden dat het me lukte?! En liet ik de rekening mooi opsturen.. probleem opgelost..

Sommige mensen zijn geen dieren waard..mensen gaan tegenwoordig ook graag zelf dokter spelen en denken dan kosten uit te sparen.. helaas..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 11:39

cile205 schreef:
ik begrijp XoNo wel. ik heb ook zoiets van, beest niet eten, meteen naar de da. wat nou geen doosje, mijn beest zou daar hoe dan ook komen..en mijn vader die nee zegt??? dat moet hier is gebeuren... dan ging ik zelf op men fietstje, en wedden dat het me lukte?! En liet ik de rekening mooi opsturen.. probleem opgelost..

Sommige mensen zijn geen dieren waard..

Dankjewel voor je aardige reactie, ik geef niet om mijn dieren en laat ze stikken juistem! Als ik niet van mijn katten houd, vanwaar dan dit topic? vanwaar dan dat ik alles in korte tijd tog heb opgelost, kom niet met die voorbarige conclusies.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:39

En niet iedereen kan dat soort geintjes flikken.

Ik ga hier verder de discussie niet aan met jullie. TS, fijn dat je hebt geluisterd. Als je verder nog iets wil weten mag je PB'en, laat je niet gek maken door sommige bokkers!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 11:41

Utixo schreef:
En niet iedereen kan dat soort geintjes flikken.

Ik ga hier verder de discussie niet aan met jullie. TS, fijn dat je hebt geluisterd. Als je verder nog iets wil weten mag je PB'en, laat je niet gek maken door sommige bokkers!

Nee is goed, gelukkig weet ik van mezelf dat ik een dierenvriend ben en dat ik alles voor ze over heb, maar mensen kennen mij schijnbaar beter dan dat ik mezelf ken... Tja... :P

Maar bedankt voor je hulp en ik zal je pben over wat het nou presies is met mijn kat vanavond oke?

Thnx :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:43

Sorry lifaya, ik geloof best dat je er het beste mee voor hebt, maar pas na 3 hele dagen zonder fatsoenlijke voeding naar de DA vind ik niet binnen een korte tijd, maargoed, ik ben blij dat je vanavond alsnog gaat. Ik hoop dat het niets ergs is en dat je volgende keer eerder met je dieren naar de DA gaat, want ik vind dit gewoon onnodig lijden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 11:45

XoNo schreef:
Sorry lifaya, ik geloof best dat je er het beste mee voor hebt, maar pas na 3 hele dagen zonder fatsoenlijke voeding naar de DA vind ik niet binnen een korte tijd, maargoed, ik ben blij dat je vanavond alsnog gaat. Ik hoop dat het niets ergs is en dat je volgende keer eerder met je dieren naar de DA gaat, want ik vind dit gewoon onnodig lijden.

ikzelf heb het pas gister meegekregen gezien ik het hele weekend weg was, dus ik wist het zoiezo nog niet lang, en ik heb gewoon alles geprobeerd om het beest aan het eten te krijgen, brokjes neerleggen voor zijn neus etc. Yohgurt en smeerkaas wil die wel weer hebben, maar dat likt die ook op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:25

Ik ben het met Xono eens, als jij een willekuerig EHBO boekje of een internetsite bekijkt
zie je dat een kat die langer dan 24-48 niet eet in eel levensbedreigende situatie zit.
Afhankelijk van de conditie van de poes of kat kan dit zijn leven kosten.

Jammer dat mensen niet de moeite nemen om te bestuderen welke signalen ernstig genoeg zijn
om onmiddelijk een DA in te schakelen, ik hoop ook dat in dit geval je niet te laat bent TS en je kat geen leververvetting heeft opgelopen door zo lang te wachten.

Blikjes ed halen, wacht daar maar mee, als je een geode DA heeft zal hij je leren hoe je moet dwangvoeren, met een groet injecteispuit en speciaal voer voor katten die ziek zijn of in shock en niet zelfstandig meer kunnen eten.
Leververvetting, dus ernstige misselijkheid met de dood als gevolg kan voorkomen worden door onmidelijk in te grijpen als een kat langer dan 24-48 uur niet eet.
Ga niet lopen knoeien met eten wat niet bij een kat hoort, zij heeft onmiddelijk de juiste voedingsstoffen en mineralen nodig om niet nóg zieker te worden.

Sluit eerst uit waarom een kat niet eet natuurlijk, nooit op eigen houtje gaan lopen dwangvoeren.

Utixo schreef:
fijn dat je hebt geluisterd. Als je verder nog iets wil weten mag je PB'en, laat je niet gek maken door sommige bokkers!

Wat een vreemde opmerking zeg, wat is er mis mee als een bokker een TS wijst op de gevaren waarin dit dier zich bevind? Reden genoeg om actie te ondernemen, en niet morgen nee onmiddelijk, op zulke momenten telt elk kwartier namelijk.

Ik hoop dat mensen door het lezen van dit soort berichten bewust worden van de noodzaak waarom een kat moet eten. Een hond heeft een hele andere stofwisseling, maar bij een kat is dit dus levensbedreigend.

TS ik hoop dat je vanavond snel de orzaak weet waarom je kat niet eet, en ze je met de juiste begleding leren hoe je dit in het vervolg aan moet pakken met eventueel dwangvoeding.
En onder dwangvoeding verstaan we geen blijkjes van de supermarkt, maar een speciaal HILLS A/D wat je aan kan lengen met water en dus makkelijk geven kan. Ook weet je dan presies hoeveel je moet geven

Sterkte voor zometeen, wat een opluchting om te lezen dat jullie toch die kant uitgaan. +:)+

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:32

Moderatoropmerking:
Op de vorige pagina heb ik al een opmerking gemaakt. Daarna heeft Xono niet meer gepost. Indien je je stoort kun je op het bericht waar je je aan stoort een TeM plaatsen. Verder mag je er vanuit gaan dat er op de berichten voorafgaand aan een moderatoropmerking gepaste maatregelen genomen zijn.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:39

TS heeft eerder in een bericht wel aangegeven dat de kat wel degelijk een heel klein beetje eet. Maar daar wordt door velen van jullie kennelijk erg makkelijk overheen gelezen.
Trek ajb graag niet te snel conclusies, maar lees een topic even door.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:51

Niet etende kat is al heel snel een probleem, onafhankelijk van waarom hij in eerste instantie stopte met eten.
Ook minuscuul kleine beetjes etende katten kunnen in de problemen raken.
Helaas realiseren heel veel mensen zich dit niet.
Goed dat je je vader over hebt kunnen halen vanavond al naar de dierenarts te gaan.

Jullie gingen toch al mandje kopen, maar bij veel dierenartsen kan je die lenen. (moet je wel extra heen en weer, maar ach)
Met dozen en tassen, en goedkope rotmandjes loop je altijd het risico van een ontsnappende kat, wat extra lastig is als hij dat op vreemd terein doet en ook nog eens ziek is.

Niet (of aanzienlijk minder) eten en sloom kan heel veel oorzaken hebben.
Hoop voor je dat je kat iets heeft wat makkelijk te behandelen is.
Beterschap met je kat.

(en de andere kat! )

Vind dit wel weer apart verlopend topic.
Ben ook van mening dat 3 dagen niet of nauwelijks etende kat, wel degelijk een groot probleem is.
Maar TS kan er ook niets aan doen als pa niet naar de da wil.
Verder ga ik hier maar niet op in, wordt doorgaans lichtelijk bedroefd van dit soort topics ;(

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:56

Er is een kattenvirus in omloop. Deze duurt een dag 5-6.
Onze poes heeft dit ook al gehad. Had er een week terug een topic over gestart. De katten eten niks meer, nemen ze uiteindelijk een hap, gooien ze alles er weer uit. Veel katten in de omgeving van Haarlem,Amsterdam,Gooi hebben hier al last van (gehad).

Onze poes heeft een middag lang dwangvoeding gekregen bij de DA (omdat ze anders leververvetting kon krijgen). Toen zat ze in zo'n kooitje daar, helaas heeft ze daar weer van een andere kat de niesziekte opgelopen. Dus nu zit ze daar weer mee :(:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:59

o0marije0o schreef:
Onze poes heeft dit ook al gehad. Had er een week terug een topic over gestart. De katten eten niks meer, nemen ze uiteindelijk een hap, gooien ze alles er weer uit. Veel katten in de omgeving van Haarlem,Amsterdam,Gooi hebben hier al last van (gehad).

Onze poes heeft een middag lang dwangvoeding gekregen bij de DA (omdat ze anders leververvetting kon krijgen). Toen zat ze in zo'n kooitje daar, helaas heeft ze daar weer van een andere kat de niesziekte opgelopen. Dus nu zit ze daar weer mee :(:)

Alleen jammer dat we over het internet niet kunnen zien of deze kat hetzelfde heeft of iets totaal anders.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 19:00

o0marije0o schreef:

Ja ik weet wel dat katten de laatste weken veel ziek zijn! Laatst bij de DA was ik ook met een vrouw en hun katten sproeide opeens heel erg en zaten hele tyd op de kattebak, is wel iets anders, maar om de een of andere reden zijn ze veel vatbaarder.

Mijn kat heeft gelukkig niet overgegeven. Hij heeft vanmiddag wel een beetje van Sheba Gold gegeten, maar dat was het. Nu nog even w88 op de DA, en die kan het dan uitleggen en verklaren dat hij zo doet. Ik laat hem nu gewoon met rust en we zien dus om 8 uur wat het nou presies is.