Wil een konijn! Ouders werken niet mee...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Re: Wil een konijn! Ouders werken niet mee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 11:07

Van afstamming, en wat er mee gedaan is, of hij/zij bij kinderen opgevoed is. Als ie mishandeld of weet ik veel is. Dit had ik bij mijn vorige konijn ook, en dat was heel erg vervelend.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:07

Nu heb je nog steeds niet verteld wat de reden van je ouders is waarom je geen konijnen mag?

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:11

Pfff...
Weetje ik moet blij zijn met 1 hamster 2 konijnen en 2 poezen..
Ik mag geen hond en ja dat is jammer maar je moet ook dingen leren acepteren..
Heel veel mensen mogen geen huisdieren en dan ga jij lopen zeuren terwijl je meer dan 10 beesten hebt!?
2 konijnen kosten veel geld.
Mischien is de reden van je ouders wel dat je blij moet zijn wat je hebt?
Laatst bijgewerkt door P_A_R_Love op 29-03-09 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:12

je kan ook een koppel uit de opvang halen die er al wat langer zit. dan is het gedrag echt wel bekend.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 11:14

Als ik vraag mag ik een konijn? 'Nee'
Waarom niet?
'Dat heeft geen zin'
Waarom heeft dat geen zin?
'Nou gewoon niet'

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:15

die zijn leuk!!!
maar mag je ze eigenlijk niet dan?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:17

Ik moet het doen met één konijn, en ik hoef er ook niet meer. Goh als ik 17 pony's had, zou ik daar eens tijd aan besteden. Heb je genoeg te doen als je die moet verzorgen lijkt me.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:18

Je moet blij zijn met wat je hebt. Niet iedereen heeft zoveel dieren als jij. Als je zo graag konijnen wilt neem je ze later toch, als je op jezelf woont?

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 11:19

P_A_R_Love schreef:
Pfff...
Weetje ik moet blij zijn met 1 hamster 2 konijnen en 2 poezen..
Ik mag geen hond en ja dat is jammer maar je moet ook dingen leren acepteren..
Heel veel mensen mogen geen huisdieren en dan ga jij lopen zeuren terwijl je meer dan 10 beesten hebt!?
2 konijnen kosten veel geld.
Mischien is de reden van je ouders wel dat je blij moet zijn wat je hebt?

Nou en,
als jij nou een hond hebt gehad, je zorgt er áltijd goed voor en het diertje is heel oud. Hij is overleden. Zou je dan en nieuwe willen? Ook al heb je 1 hamster 2 konijnen en 2 poezen? Tuurlijk wil je dat. Tenminste dat denk ik bijna zeker.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:24

Toen mijn hond en kat overleden, natuurlijk wilde ik nieuwe, maar die heb ik niet gekregen. Ik heb dat moeten accepteren, klaar. Als je ouders het niet willen zit er niets anders op. En als je gaat zeuren komt er echt niet sneller een konijn.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:28

Nee eingelijk niet misschien een jaar of 2 later..

Misschien zou je met je ouders een deal kunnen sluiten?
En er 1/2 uit het asiel weghalen?
Beestjes blij jij blij? Toch?
Tellie@ Indd zeuren werkt niet sneller..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:32

Volgens mij weet de ts nu wel dat zij het stukken beter heeft als iedereen in deze wereld die niet 17 pony's heeft :roll: Joh mensen, als er hier iemand op Bokt komt en vraagt voor tips voor der ouders te overhalen voor een kat ofzo is het dit gedoe ook niet, er wordt dan vriendelijk uitgelegd wat de zorgen zijn en dat de ouders eerst goed geïnformeerd moeten worden etcetc. ts. ik zou zeggen ga een keertje met ze om te tafel voor een goed gesprekje, en zeg dat je er nu net zo goed voor zult zorgen als je eerst deed en de rede dat hij/zij nu een vriendje moet etc. Hopelijk lukt het je, want die leegte lijkt mij idd ook niet zo leuk, :)
Groetjes

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:37

afstamming zegt mij niets.

ik heb 2x een konijn gehad.

eentje mocht ik niet, maar mijn moeder en ik fietste een keer langs het bos, daar zat een wit konijn...
als ik die kon vangen mocht ik hem houden....

en nu komt het, dit heb ik nooit verteld. maar toen heb ik bij de buren een wit konijn gekocht }>
en natuurlijk had ik die gevangen in het bos...
nouja, hok gebouwd en dat konijn kon ik niet oppakken, dan begon die vreselijk te krabben,
dus ik heb hem weggegeven aan een vriendin waar de kippen binnen in huis bij de kachel met een dekentje mogen liggen als ze een klein beetje ziekkig aandoen... dus daar word hij nog altijd mega verwend.

En niet lang geleden liep er een konijn bij ons in de voortuin...
eenmaal binnen was hij helemaal niet bang voord e hond, en met de katten ging het spelen heel leuk.
hij liep gewoon los in huis en de tuin.

helaas heeft hij tijdens het spelen zijn ruggetje gebroken. Achteraf blijkt dus dat dat heel snel kan gebeuren bij konijntjes, 1verkeerde sprong kan fataal zijn.

nouja...maar dus dat zijn manieren om aan een konijn te komen :P
gewoon "vinden" Dan kan je hem niet meer weg doen toch ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:38

wat een gezeik. Er zijn wel ergere dingen in de wereld. Kom op zeg.. Sommige dingen mogen gewoon niet van je ouders omdat het niet nodig is, dat hoort bij je opvoeding.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:44

ZusJacobs schreef:
Volgens mij weet de ts nu wel dat zij het stukken beter heeft als iedereen in deze wereld die niet 17 pony's heeft :roll: Joh mensen, als er hier iemand op Bokt komt en vraagt voor tips voor der ouders te overhalen voor een kat ofzo is het dit gedoe ook niet, er wordt dan vriendelijk uitgelegd wat de zorgen zijn en dat de ouders eerst goed geïnformeerd moeten worden etcetc. ts. ik zou zeggen ga een keertje met ze om te tafel voor een goed gesprekje, en zeg dat je er nu net zo goed voor zult zorgen als je eerst deed en de rede dat hij/zij nu een vriendje moet etc. Hopelijk lukt het je, want die leegte lijkt mij idd ook niet zo leuk, :)
Groetjes

Ik vind dat het er zeker wel mee te maken heeft. Ze heeft al gigantisch veel dieren, die ook allemaal zorg nodig hebben. Ze wil er nog meer en ik begrijp ook wel dat die ouder niet nog meer zorg willen dragen voor wéér twee extra dieren.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:08

Ze kan het altijd proberen, lijkt mij dat je de reden nog niet weet van de ouders (of je hebt met ze gesproken). En ze kan het altijd proberen, ik zelf heb ook echt een hele boel dieren, en nog steeds zou ik er meer willen :D Maar dit is voor mij wel de grens en als de ts denkt dat ze dat gewoon aan kan net zoals bij haar vorige konijn zie ik Nergens problemen. En dat ze veel dieren heeft wil niet zeggen dat ze zou Moeten stoppen omdat ze anders verwend is en niet eerlijk voor de gene die het niet hebben. Volgens mij werkt ze hard voor haar dieren, anders heb je die niet zomaar. Niet iedereen heeft wat die wil, maar anderen hebben altijd wat jij niet hebt..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:13

Ik heb nooit gezegd dat ze verwent is. Ze heeft gewoon geluk gehad en ik heb ook niet gezegd dat ze helemaal geen dieren meer zou mogen omdat ze er al zoveel heeft. Ik snap alleen de kant van haar ouders wel.

Ik snap alleen niet wat je laatste zin met dit te maken heeft? :+

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:22

ik wilde ook een konijn maar wist al dat het niet zou mogen, heb het ook niet gevraagt maar er gewoon 1 gekocht, en gezegt dat ik hem had gevonden en nu scharrelt die een beetje rond door de tuin :D

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:26

Hmm...vind al helemaal niet dat je zulke dingen moet gaan doen... glashard liegen tegen je ouders vind ik echt not done. Zeker niet als het om een levend wezen gaat. :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:21

wat TS aangeeft dat de reden is komt op mij eigenlijk over als dat de ouders het gezeur zat zijn en er dus niet meer op in gaan

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:08

Tellie schreef:
Ik heb nooit gezegd dat ze verwent is. Ze heeft gewoon geluk gehad en ik heb ook niet gezegd dat ze helemaal geen dieren meer zou mogen omdat ze er al zoveel heeft. Ik snap alleen de kant van haar ouders wel.

Ik snap alleen niet wat je laatste zin met dit te maken heeft? :+

En wie zegt dat ik het altijd over jou heb :+
en die laatste zin slaat op wat er staat, je hebt nooit wat je zelf altijd maar anderen hebben juist dat wat jij wilt. het is dus nooit goed, nooit voor anderen en nooit voor je zelf.. neem gewoon met wat je hebt. en zeik niet zo.. (niet persoonlijk bedoeld hoor :') )