Morgen Kittens?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sethlover

Re: Morgen Kittens?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 17:22

Ik laat haar over 5 weken helpen. In afspraak met de DA :D Komt helemaal goed denk ik.
Ooo ! Suc6 he!!!! :D

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:19

Je laat haar over 5 weken helpen?
Waar gaan de kittens dan over 5 weken al heen?

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 20:23

Jep op advies van arts ;) Kittens blijven tot ze 9 weken zijn. Maar zijn dan al onafhankelijk.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:25

loveyoutoo schreef:
Je laat haar over 5 weken helpen?
Waar gaan de kittens dan over 5 weken al heen?

Dit kan gewoon hoor, mijn poes heeft nu kleintjes van 6 weken oud en die wordt ook gewoon geholpen, en de kleintjes blijven tot 13 weken ..

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:32

Oké, dat wist ik niet. Ik dacht dat de melkproductie dan meteen stopte, weer wat geleerd :j

Verder ben ik het met de negatieve reacties eens.
Als je zo graag een nestje wil neem dan een opvangnestje van het asiel. Zo help je alleen nog maar meer katten de wereld in (als ze het al overleven met een niezende kat in de buurt). :n

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 21:19

Jij kent mijn situatie niet Loveyoutoo-als je die wilt weten PM je me maar. Ik doe mijn uiterste best.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:41

Ik vind dat zo kort door de bocht, als jij dus een nestje wilt van je eigen kat, zou dat nooit mogen omdat er dieren in het asiel zitten?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:44

sheela schreef:
Mist: ik ga helemaal mee in jouw antwoord. Stel je toch voor dat je eens een jaartje niets te doen had? geen stapels kittens die een nieuw baasje zoeken? Eens een rustig jaar zoals je al zei zonder besmettelijke ziektes enzo.
Ik ben pleegmoeder voor kittens die gevonden worden. Dus eens een jaartje geen kittens zodat mijn vitrages heel blijven en de planten eens een zomer overleven. Niet midden in de nacht je bed uit om kittens te flessen, eens geen zorgen over kleine zieke kittens aan de diarree. of je wel baasjes genoeg vindt voor al die kleine schattige kittens.
o ja, het is zo leuk al die kittens, maar het zou toch een stuk makkelijker zijn als al die mensen eens beter nadachten en hun poes lieten steriliseren zodat al die pretnestjes achterwege bleven. er worden al genoeg kittens geboren.

dan gaan we ons doodvervelen ;( dan moet ik een andere hobby gaan zoeken! en mijn god ja ....dan moet ik misschien ECHTE planten in huis halen en die ook nog eens water geven.... En mijn Da gaat zeker failliet :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:57

Ts mag rustig een nestje kittens fokken als zij dat leuk vindt en als ze daar goed over heeft nagedacht. Ik vind kittens ook reuze leuk en super schattig, maar heb wel mijn eigen katten laten helpen, omdat ik niet nog meer kittens op de wereld wil helpen. Daarom heb ik mij aangemeld als pleegmoeder voor kittens die gevonden worden. Dat is ook erg leuk en heel dankbaar werk. Ik krijg dan kittens in huis, soms met moeder, maar ook zonder. En die moet ik maar even groot zien te krijgen. Soms moet ik flessen, soms zijn ze zo groot dat ze al zelf eten. En dat gaat soms een half jaar door. Als de ene groot genoeg zijn dat ze naar een nieuw baasje mogen, komt het volgende nestje alweer. Vanaf april/mei tot in november/december. Afgelopen jaar hadden ze bij ons dierenasiel ruim 300 kittens gevonden! En daar moest een nieuw baasje voor gezocht worden. Het voordeel als je een kitten uit het asiel haalt, is dat ze ge-ent ontwormd gechipt zijn en je krijgt een sterilisatie/castratie bij, als de kittens groot genoeg zijn.
En elke keer smelt ik weer als ik nieuwe kittens krijg. Binnen een minuut hebben ze mijn hart veroverd. En elke keer gaan ze weer weg als ze groot genoeg zijn. en dan is het meest schattige er weer af. En ik weet ook wel dat een nestje kittens van je eigen poes erg leuk is. En TS zal voor haar kittens een nieuw baasje hebben gevonden. Maar voor elk kitten dat een particulier krijgt, blijft het asiel met een kitten zitten. En als je soms ziet wat ik voor moederpoezen binnen krijg, zelden zijn het zwervers. Meestal worden ze op straat gezet omdat het kreng zwanger is. We kregen een moederpoes die was gedumpt in een straat put. Een ander kreeg een nestje in de krabpaal die net toevallig voor het huis stond. We hadden ooit poes Jasmijn met 6 schattige babies. Jasmijn was zo een mooie poes, muisgrijs met zacht-oranje vlekjes/streepjes. En niemand miste Jasmijn. ik vind het soms erg triest om die poezen te zien. Waarom begin je er dan aan als je ze zo makkelijk op straat zet.
Ik wens Ts veel plezier met haar kittens en vindt hetfijn om te lezen dat de afspraak met de DA al vast staat. Sterkte met de a.s.-bevalling.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:59

Moderatoropmerking:
Dames, de discussie loopt hier heftig en hoog op. Discussie voeren is prima, maar hou het netjes en met respect voor elkaar. Als je niets snapt van het standpunt van een ander, vraag dan op een gewone manier om uitleg.
Met modder gooien wordt hier niet getolereerd.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 09:19

@sheela-ik weet het, ik heb het zelf ook meegemaakt.. Deze kat die ik nu verzorg, is door iemand in mijn buurt op straat gezet met 4 kittens. Toen ze bij ons aankwam was ze zooo mager, dat we haar wel moesten voeren ;)
Ik zou dat nooit over mijn hart kunnen krijgen, dan zou ik eerder de dierenbescherming erbij halen omze weg te halen. Maar ik heb al baasjes, en de DA zegt dat de verkoudheid van mijn kater waarschijnlijk niet besmettelijk is en misschien zelfs geen niesziekte is. Maarja vanavond weten we het zeker.
Ik en mijn 'nonchalante houding' wensen alle poezenmensjes met een zwangere kat veel succes!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:23

sethlover schreef:
Als je daarover in discussie wilt dan PB je me maar. En anders laat je die reactie op dit topic maar zitten. Ik zit namelijk niet te wachten op iemand die niks van de situatie afweet, en mij zomaar hier gaat beledigen.

Ik wil helemaal niks van jouw situatie afweten, je bent verplicht goed voor je beesten te zorgen en daar horen aantal standaard behoeftes bij.
En een nestje "fokken" bij zo'n kat vind ik ook ondoordacht.... misschien komen jouw kittens wel in het asiel terecht :j

en zeg niet dat dat niet zo is want over 8 weken mogen ze weg en dan 4 maanden later is het juli dus zomer dus kat overbodig

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 09:26

Nou tita dan zeg ik het wel! Ik verzorg mijn beesten goed, en zorg dat ze goed terecht komen. Denk jij maar van niet dan! Niet mijn probleem ;)

Ik was ook niet van plan het nestje te 'fokken', wij waren een plan aan het maken hoe je nou een wilde kat vangt voordat ze zwanger wordt. Naja die oplossing hebben we nu en we hebben nog 5 hele weken om die uit te testen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:26

jeetje mensen jullie zeggen over de ts nonchelante houding... maar jullie houding tegen over de ts vindt ik ook niet erg netjes.
ik vindt idd ook dat ze er iets laks mee omgaat maar ik geloof niet dat de ts moedwillig katjes ziek laat worden.

en ik ga er even van uit dat de nieskat even appart zit van de rest tot ze meer weten.

ik wens de ts iig alle succes en plecier toe met de poezenkinderen.
ik weet zelf prezies hoe het is om afgezeken te worden in een topic.
en mijn nest was nog wel een ongelukje ( wij hadden iig nooit kittens gewild maar ook geen kitten uit het asiel. )
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 31-03-09 09:29, in het totaal 2 keer bewerkt

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 09:27

Dat klopt helemaal Tat_jana ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:27

gut dan is die wilde kat ineens erg mak geworden in ong paar weken.

Jij denkt wat je wilt denken maar zelf heb ik dus ook 1 kit van straat afgeplukt die niemand wilde hebben
Garfield vond ik in het asiel 3 maandjes oud en eind juli

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 09:30

Tita ik heb geen zin om zo deze discussie te voeren. Verander je houding of laat de discussie maar zitten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:33

Tat_jana; is niet zo gek als TS je een PB stuurt waar de honden geen brood van lusten, dan houdt het fatsoenlijk discussieren al snel op he? Vind het laf dat TS enkel via PB durft te zeggen dat ik m'n k=bek moet houden etc. etc. :)

Heel gezellig en vrolijk typje hoor, die TS :))

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:34

Moderatoropmerking:
Nogmaals een moderator opmerking. Hou het hier beschaafd!! Er zijn andere manieren om een discussie te voeren dan de kleuter-manier waarop het hier nu gaat.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:35

Nee ik ga mijn verhouding niet veranderen.

Het valt me op dat je dus niet je mening mag geven ik mag enkel zeggen van.

"Wat geweldig dat je ozo deze wilde kat hebt opgevangen en leuk dat ze een nestje krijg en tuurlijk krijgen ze een goed tehuis, want jij wilt het best voor je.
Heel veel plezier ermee"

Nou sorry ik heb zelf al jaren katten en ervaring genoeg zeg maar.
En ik geloof never nooit niet dat dit een wilde kat is of de vader.
Je praat naar je eigen straatje en dan nog eens wat een kit met niesziekte is een al ellende.
Mag je mijn verhaal eens gaan lezen met Lotus die door laksheid van de mens dus ook nieksziekte kreeg als kit zijnde.
Wat het me gekost heeft 1 kit enkel bestrijding van de niesziekte alla 250 euro.
En nu, gaat het redelijk maar blijft de rest van haar leven gevoelig en kortademig ik zou zoiets niet op mijn geweten willen hebben.

Heb 3 kittens alle gehaald tussen juli en november want ze hadden het oooozzzoooo goed bij de andere mensen die de kittens zat waren tussen de 3-4 maanden (want ja dan gaan ze puberen)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:35

Pretnestjes hebben niet mijn voorkeur.
Maar wanneer iemand graag kittens wil fokken en er een huisvoor kan vinden is daar niks mis mee.

Even iets anders.
Vorig jaar hebben wij via bokt een poes overgenomen.
Beestje was bij een oude meneer aan komen lopen.
Dierenarts kon niet zien of ze geholpen was. En zomaar open maken om te checken begon hij niet aan. Gelukkig.

De poes hebben we nu een jaar en gelukkig heeft ze geen kittens gekregen. Echter het had wel kunnen gebeuren.

Dus niet te snel oordelen als je de situatie niet helemaal kent.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:42

wat goed dat je het poesje hebt opgevangen.
ik heb zelf ook 2 katten zitten die als ik ze niet nam naar het asiel gingen.
was geen plan om poezen te nemen maar uiteindelijk zijn ze er toch :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:50

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 09:54

Doe maar wat je wilt, omdat hier zoveel over gespot word :) Nou die 'wilde kat' is liever geworden ja, in maar liefst 1 jaartje tijd. Ze komt bij me in de buurt maar laat zich niet aaien.

Ik hou me bij het advies van de DA die er denk ik veel meer verstand van heeft dan sommige van jullie ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:02

>;) heb nu nog meer mijn twijfels bij jouw verhaal.

Sterker nog ik durf gewoon te zeggen dat je alles bijelkaar banketstaaf.
WANT als het een echte wilde kat is, die wordt gevangen en gelijk gekeken of ze gesterliseerd is.
Tot bepaald aantal weken worden de kittens gewoon geaborteerd.
Want 9 van de 10 kittens die geboren worden bij een ECHTE wilde kat, blijven vervelende trekjes houden.

En nog jouw laksheid wat betreft niesziekte is not done en jij weet blijkbaar niet wat jou te wachten staat iiig HELE vette rekening en die gun ik je van harte ben nieuwschierig want ik ken jouw situatie niet := zoals je zelf al eerder zei.
Zal hopen dat de kittens gezond zijn anders zie ik het somber voor ze in

Want NIEMAND zit te wachten op een kit met chronische niesziekte