Leuk verhaal HannahFrouk
ik heb net ook iets uitgeprobeerd met onze Lana, kat op de kamertafel gezet (voelt ze zich toch een beetje veilig achter de vaas met bloemetjes, laffe miep dat ze is
) haar wat brokjes gegeven, hond aan de riem bij me en als Lana naar de kat keek, probeerde ik haar aandacht te trekken met wat brokjes en als ze naar mij keek ipv de kat kreeg ze te horen: goedzoo!! lieverd enz enz:P en maar brokjes drin stoppen:P ik ben van 3 meter afstand naar 1 meter gegaan (het werd vooor haar toch wel heel moeilijk zo'n leuke poezel dichtbij) maar toen ik haar naam noemde de brokjes onder de neus duwde en de aandacht weer bij mij had ging het goed
Zelfs de kat bleef rustig zitten aan haar brokjes te peuzelen
(zo beloonde de kat zichzelf door niet weg te rennen maar dr brokjes op te eten
) en voor Lana werd het toch wel heel moeilijk, ik zag haar gewoon twijfelen: Poesje jagen of brok??:P en toen koos ze toch maar voor haar brokje
Ik zal jou methode ook aanhouden, ik heb liever ook een positieve benadering dan zo'n strafgerichte benadering. En Lana is dol op eten, echt er is niks wat zij niet lust
Ze houdt ook wel van knuffelen hoor maar dat houdt ze snel voor gezien, dus brokjes zal bij haar beter werken denk ik
Dus ik zal proberen haar te leren (of het nou een paar weken of maanden is, nja ze is wel errug slim dus ik denk dat ze het wel redelijk snel door zal hebben
) dat ik (+ brokjes ofcourse:P) veeeeel leukr ben dan zo'n rare poesbeest