Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Don_Zhivago schreef:Vende schreef:Snapt niemand nou dat dit een kwestie is van opvoeden en het niks te maken heeft met je hond onder stroom zetten.
overdrijven is ook een vak zeg...
electric fence is ideaal zowiezo voor op een terrein... je hond blijft veilig op zijn eigen terrein, en kan er niet van af..
ze hebben heel snel door waar de scheidingslijn zit hoor...
dus onderstroom zetten.. dat vind ik een beetje te ver gaan..
dat het te maken heb met de opvoeding.. ja ben ik met je eens..
helaas is het al zo ver, dus moet er wel een oplossing komen
diessel schreef:Vende, ik begrijp je niet.
Je zegt dat het alles met opvoeden te maken heeft.
Mijn hond valt het bezoek aan als ik er niet bij ben als ze aankomen.
Hoe kan ik mijn hond leren dat ze dat niet mag doen, als ik er zelf niet bij ben?
De enige correctie die je vanaf een afstandje kan doen, zonder dat de hond door heeft dat het van de baas komt is stroom.
Persoonlijk wil ik dat niet dus heb ik voor een hek gekozen.
Zodra ik er bij ben is mijn hond ontzettend sociaal naar onbekenden.
Volgens mij heeft het meer met het ras en het karakter van de hond te maken dan met de opvoeding.
diessel schreef:Vende, ik begrijp je niet.
Je zegt dat het alles met opvoeden te maken heeft.
Mijn hond valt het bezoek aan als ik er niet bij ben als ze aankomen.
Hoe kan ik mijn hond leren dat ze dat niet mag doen, als ik er zelf niet bij ben?
De enige correctie die je vanaf een afstandje kan doen, zonder dat de hond door heeft dat het van de baas komt is stroom.
Persoonlijk wil ik dat niet dus heb ik voor een hek gekozen.
Zodra ik er bij ben is mijn hond ontzettend sociaal naar onbekenden.
Volgens mij heeft het meer met het ras en het karakter van de hond te maken dan met de opvoeding.
diessel schreef:De dingen waar ik tegen aanliep waren op een relatief eenvoudige en vriendelijke manier op te lossen.
Dus ik heb geen stroom nodig bij mijn hond.
De onzichtbare afrastering met stroom is niet handig voor mijn bezoek dan kunnen ze niet zien tot waar de hond kan komen![]()
Met zo'n afrastering heb ik overigens helemaal geen moeite, mijn paarden staan immers ook achter stroom.