Een hele stomme vraag over mijn 'huismuis'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:10

een muis zonder staart hihi, woont hij toevallig ook in je bankstel?? :P

wij hadden vroeger een heel nest in het bankstel zitten, was echt niet leuk meer en de katten werden er helemaal kriegel van omdat ze ze niet konden pakken.

fototoestel paraat zetten en als je em weer ziet dan moet je echt een foto maken want ben razendnieuwsgierig :D

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:12

Ik denk wel dat het om een muis gaat, want volgens mij zijn hamsters niet zo vreselijk snel, zie ze eigenlijk alleen maar slapen :), maar hoe snel ze zijn als ze wakker zijn dat weet ik niet.
Maar wat iedereen al zegt, als er 1 muis is volgen er meer, die fokken als gekken, kunnen nesten krijgen van zeker 10 pups en dan als die net geboren zijn, kan het vrouwtjes weer gedekt worden, en 3 weken later pats boem weer een nest. Dus binnen de kortste keren heb je een hele grote familie muizen (met of zonder staart haha).

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:25

Nou @TS ik hoop van geluk dat je je huismuis maar mooii daar bij jou houd? Want ik hoef geen huismuis, zit er ook niet op te wachten heel eerlijk gezegd :o ....Toen we hier kwamen wonen lag er een voor pampus in een badkamerlamp (is een verlaagd plafond met van die rechthoekige lampen waar ie dus voor pampus in lag) :o ! Nou echt ik durfde echt niet de badkamer in te gaan en begon te janken van angst ;( ..

Nee voor mij absoluut geen huismuis, ik hou het wel alleen op onze lollige speelse lapjespoes :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:36

Hm misschien is het nu nog maar 1 maar binnenkort zijn het er 10.
Wij hebben hier ook muizen gehad en je kan ze schattig vinden maar ze pissen de hele boel onder en dat stinkt, niet normaal. Daarbij zijn muizen gewoon ongedierte, dragers van bacterieen en virussen.

Lief muisje... prima, maar wel buiten. :)

Edit:
Oja en on-topic: Het zal gewoon een muis zijn die zijn staart kwijt is. Een hamster ziet er toch anders uit hoor en stopt eten in zijn wangzakken.
Maak eens een foto dan van je huismuis. :D

Shiloh

Re: Een hele stomme vraag over mijn 'huismuis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:48

er zijn verschillende reden waarom een muis geen staart heeft.

Staart heeft vastgezeten en heeft hem uit paniek afgeknouwd (al overleven ze dat meestal niet.)

Bij geboorte door moeder per ongeluk opgegeten. (ik heb een nestje muizen gehad (huisdiermuisjes) waarbij de moeder van 1 van de kids een pootje had afgebeten. Waarschijnlijk vergist met de baarmoederstreng)

Genetische afwijking. Die bestaat ook bij muizen.

Dus het zal wel gewoon een muis zijn.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:29

Anders vang je hem en stop je hem in een kooitje :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:31

Daar wordt de muis vast heel gelukkig van :')

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:32

Esmeralda schreef:
leg eens wat voer midden in de kamer, wacht op de muis/hamster. Propt hij alles in wangzakken dan is het hamster

_/-\o_

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:04

Ik had een muis in mijn hamsterkooi :') Hij sliep bij de hamster in zijn huisje. Waar hij vandaan kwam zou ik niet weten, hij was er ineens _O-

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:15

Lyonesse schreef:
Ik had een muis in mijn hamsterkooi :') Hij sliep bij de hamster in zijn huisje. Waar hij vandaan kwam zou ik niet weten, hij was er ineens _O-

Blinddate gehad die goed uitpakte ;)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 18:31

Haha :)

Ja ik ga m'n fototoestel paraat houden,denk dat het toch een staartloze muis is inderdaad..

Nou moet ik hem of snel te pakken hebben en anders maar hopen dat hij niet meer komt want vanaf dinsdag ben ik zelf vier maanden weg :) Kom ik straks terug heb ik een hele familie muis in huis :D

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:46

Ik heb een keer een muis gehad, waarbij de staart door de moeder was afgebeten toen ze klein was. Dus die had een stompje als staart. ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:06

Vergeet ook niet dat muizen brand kunnen veroorzaken dmv het knagen aan bedrading. Zo is een kennis van mij ook vermoedelijk haar huisje kwijt geraakt.
Je hebt ze echt liever niet in huis, laat staan een hele familie.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:10

O ja, bij ons sloeg 't alarm vaker op hol omdat de muizen dan aan die draden gingen knagen... Geen pretje.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:37

Shiloh schreef:
[***] schreef:
Of het er nu 1 is, of het er 5 zijn: een muis heeft geen blaas, dus overal waar zo'n ding loopt laat het een spoor van urine achter :r

Dit is echt onzin. Tuurlijk heeft een muis wel een blaas. Een muis is alleen niet zindelijk en kan moeilijk plas ophouden. Ik heb zelf jaren lang muizen als huisdier gehad. Zolang je ze maar niet te lang buiten het hok hielt kreeg je dus echt geen plas op je of zo hoor.

Nee, maar wel overal miniscule druppeltjes ;) Zo lekker als dat over je aanrecht loopt :o

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:59

Inderdaad waar er 1 is, zitten er meer! En ookal zie je ze niet ;)

Wij dachten ook altijd dat we zo'n muisje hier hadden, vooral als het weer mooier was kwam hier altijd zo'n veldmuisje (zelfde, want het oortje was beetje raar...) Echter bleek dus, dat we een heel nest hadden :oo Met de verbouwing is dat hele nest gevonden, en wij maar denken dat we er maar 1 hadden want we zagen elke keer dezelfde. En ja ook bij ons gingen dingen kapot (we hadden zelfs een kast waar ze in konden komen, dus dat was best goor (zakken waar ineens gaatjes in zaten etc.) Kast is toen snel vervangen, voor die muis hebben we val gezet en zagen dus ook niks meer. Tot de verbouwing, bleek er nog een heel nest te zitten.. :\

Zou er zeker wel even wat aan gaan doen dus!

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:24

Een muis uitzetten schijnt toch ook niet te werken.... Die komen net zo snel weer terug schijnt. Hop val (klem) zetten, ongedierte is ongedierte!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:32

Ach, het is toch gezellig! Ik had ook één muis, een bruine met overgewicht. Die zat ineens middenin mijn kamer, en heeft er nog jaren in gewoond. Er is nooit gezelschap bij gekomen... :o Ik voerde 'm zelfs kruimeltjes...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:58

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 00:28

Filmpje doet het helaas niet meer amy77 :)

Ja ik vond het ook wel gezellig eigelijk, maarja op een heel nest zit ik nou ook weer niet te wachten.
En dinsdag vertrek ik voor 4 maanden, dan zou het kunnen zijn dat ze of weggaan omdat er niks meer te vinden is in huis of ik kom terug en mijn huis is een muizenhol :)

Overigens ga ik écht geen muizenklem zetten, ik zie 'm niet echt als ongedierte.. 't is gewoon een lief schattig muisje, ik kan dat echt niet over m'n hart verkrijgen om hem te vermoorden :+

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:06

Heb je meteen oppas(sers) in huis voor die 4 maanden :+

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:19

[LZP] > [BB]

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:58

Zo praatte een kennis van ons tegen de kakkerlakken (kennis....uhm.. zegmaar een verstandelijk niet zo goed bije zwerver.. die we aan een huis hebben geholpen)

We hebben hem uit moeten leggen dat dat GEEN huisdieren zijn, maar ongedierte/een plaag.

Zo ook met deze muis vrees ik voor je..
Echt zelf vangen/laten doen, voor je er spijt van krijgt en het er ineens meer zijn!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 02:29

Huisgenootje van een vriendin van me heeft wel kakkerlakken als huisdier :+ . Maar dat zijn wel van die sissende kakkerlakken. Die komen hieruit zichzelf niet voor. Zijn ook een stuk groter als de hollandse kakkerlak. (hij heeft ook rattenslangen, gekko's en andere hagedissen(met van die stekels ben de naam kwijt??)dus hij is nogal van de exoten)

Met muisje zou gewoon zeggen sluit je eten echt goed af en hou het schoon. Dan zal je niet zo snel een plaag hebben. Wij hadden ier laats ook een muisje die heb ik maar gewoon naar buiten gezet. Zat toen heel komisch een kat helemaal geobsideerd door mijn keukenraam naar het muisje te kijken, heb hem maar lekker ver weg gezet. Die van mij liet zich gewoon vangen trouwens.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 04:07

zorro schreef:
Lyonesse schreef:

Blinddate gehad die goed uitpakte ;)

Whahaha _O-

you just made my day!!