Zwangere kat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:20

Als je de kans hebt laat dan alsjeblieft ook de jonge kater castreren. Er lopen al teveel zwerfkatten rond dus als je er wat aan kan doen, doe het dan!

Ik ben zelf een grote kattenliefhebber maar alle 2 de poezen en mijn kater zijn geholpen.
Toen we dit huis kochten kregen we moederpoes + dochter en zoon erbij. De kittens waren toen net 4 weken oud maar moederpoes was ons helaas te snel af en was met 2 maand later alweer flink zwanger. Dat nestjes hebben we nog laten komen maar toen die kittens 6 weken oud waren heb ik alle 3 de 'groten' in 2 kooien gepropt en bij de DA afgeleverd.

Van de buren lopen hier nog steeds ongecastreerde katers rondom het huis maar het enige wat ze hier kunnen krijgen is flinke ruzie met die katten van mij of een paar brokjes. Vaste klant is een mooie cyperse kater die wij Sjaak hebben genoemd :+

Het kan idd zijn dat na de sterilisatie de moederpoes een stuk aanhankelijker wordt. Dat hadden wij ook met de moederpoes. Die was vrij schuw en hield altijd haar afstand. Toen ik wist dat ze weer zwanger was ben ik haar extra gaan bijvoeren (was een buitenkat) daardoor werd ze al wat makkelijker met het uiteindelijke resultaat dat ze op mij heeft gewacht met bevallen :+: Ik kwam 's ochtends naar buiten om de paarden te doen en zij kwam luid miauwend op mij afgerend, kroop in de stal onder een dekzeil en nam een houding aan die ik niet vertrouwde. Poes mee naar binnen genomen en ze ging linea recta naar de bevallingsdoos die ik voor haar klaar had staan in de serre. Binnen 10 minuten was het eerste kitten geboren.
Na de sterilisatie is ze zelfs nog aanhankelijker geworden en werd ze zo waar een echte schootpoes die niet meer het eten van je bord jatte.

sethlover

Re: Zwangere kat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:30

Ja dat klopt, de enige reden die me tegenhoud is dat er nog 6katers rondwandelen. (Er wonen hier heeeeeeeel veel kattenliefhebbers ;)) Mijn kater zoekt (nog) geen ruzie. Maarja, castreren moet je natuurlijk zo snel mogelijk doen.

Had jij wel echt een schatje :D Ik hoop dat ze in die doos gaat bevallen, want als ze ergens anders gaat bevallen ben ik bang dat ik er niet bij kan komen haha :) Je weet het maar nooit met die poezels :D