Poes onrustig update 27-3 geopereerd aan tumor onder tong

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Poes verschrikkelijk onrustig, nog meer gevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:36

Even een updatje; ze was niet voor niets onrustig. Gister ontekte ik een knoepert van een gezwel onder dr tongetje.
Arm dier heeft gewoon pijn gehad, ze is gister geopereerd en vandaag herstellende.
Moet er wel bij vertellen dat ik doorga met de BACH ik heb echt een andere kat terug.
Dus observeer het gedrag van je kat oplettend en kijk ze af en toe even na of ze niets mankeren. Ik was gelukkig op tijd.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:51

Wat goed dat je het ontdekt hebt! Heel veel sterkte, hopelijk herstelt ze gauw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:13

Mooi dat je er op tijd bij was :)

Hoe gaat het nu verder met haar? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:21

Bedankt voor jullie reactie's. Ze eet nog niet maar heb net gebeld dat dit normaal is gezien haar ingreep, alles wat ze met dr tong moet doen doet pijn. Ik vind het allemaal erg aandoenelijk, en vraag me soms wel eens af wat ik dr aan heb gedaan.
Maar moest volgens de DA het even tijd geven dat dit een normale reactie is )Dat ze dus niet eet) ik dwangvoer haar wel tot die tijd, want ja je moet wel. Gelukkig is ze niet helemaal van de wereld, alleen toont ze nogal depressief.
T is wat hoor als je dieren ziek zijn, hoop dat ze snel weer de oude is duimen jullie met mij mee????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:32

Pfff maak me wel zorgen hoor, ze heeft net gebraakt, gelukkig nog antibraak in huis. Daarna hele dunne poep in de bak.
Nu is ze erg onrustig en zoelerig en wil niet op haar plaats blijven. Ik denk dat ik zo toch maar weer even bel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:36

he getsie Chiqa, wat een pech.... arme poezel, misschien is dat braken en dunne poep nog wat nawee van de operatie, heeft ze ook een spuit gehad met AB? daar wordt de ontlasting ook dun van.
ze voelt zich duidelijk niet happy en zal best misselijk zijn, ik duim met je mee.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:48

Onze vorige (oude )poes van bijna 17 had een tumor onder haar tong. Helaas kon ze hier niet aan geopereerd worden, aangezien ze dan haar tong kwijt was. Helaas hebben we haar toen in moeten laten slapen.
Onze oude poes nu (13) heeft ook last van lentekriebels. ze schreeuwt en is onrustig. Begint ineens als een jonge poes met van alles te spelen. Van de week vermoorde ze plotseling niets vermoedende tissues in de tissue-doos. Kittens doen dat ook, is erg leuk. maar dat oude poes dat doet, erg raar. Ze speelt met blaadjes, propjes en rent als een idioot door het huis. Maar ja, ze is niet meer zo behendig en vliegt nog wel eens uit de bocht. Ik denk dat dat maffe beest ook lichtelijk last krijgt van dementie. Ze was laatst 2 keer achter elkaar op woensdag weggelopen! De hele dag weg, ik in de stress en ze kwam de ene keer 's avonds en de keer daarop de volgende dag aanlopen. Op woensdag worden hier de otto's/Kliko's geleegd en ik denk dat ze zich op heeft laten sluiten ergens in een schuurtje. Verder is het mokkel goed gezond (naar omstandigheden) en eet goed, drinkt goed en is gewoon maf. Ik laat haar maargewoon gaan. Zo nu en dan mopper ik een keer als het te gek wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:59

sheela schreef:
Onze vorige (oude )poes van bijna 17 had een tumor onder haar tong. Helaas kon ze hier niet aan geopereerd worden, aangezien ze dan haar tong kwijt was. Helaas hebben we haar toen in moeten laten slapen.

O meis wat een moeilijke beslissing moet dit zijn geweest voor je, maar wel de beste!! Als mijn Shelley dus ook niet meer te opereren was, had ik die keus ook moeten maken, ik was daar ook helemaal klaar voor. Ging dr van uit dat het net als bij jou poes verweven zat bij de tong, maar dit was niet het geval het was een mooie tumor voor wat je 'mooi' aan een tumor vinden mag.

Maar mocht het terugkomen, weet ik ook niet wat ik doe hoor, dit wil je een poes echt besparen. Die pijn de ongemakken en dat voor een poes op leeftijd.

cissy schreef:
he getsie Chiqa, wat een pech.... arme poezel, misschien is dat braken en dunne poep nog wat nawee van de operatie, heeft ze ook een spuit gehad met AB? daar wordt de ontlasting ook dun van.
ze voelt zich duidelijk niet happy en zal best misselijk zijn, ik duim met je mee.
.

Ze heeft idd een spuit AB gehad voor 14 dagen .. Heb dus net weer gebeld met de kliniek, wat zijn dat toch een verschrikkelijk lieve mensen!!!! Ze stelden mij weer gerust, dat ik dr even geen eten moest geven.
Alleen de antibraak, dat had ik dus goed gedaan. Even wat rust in dr ingewanden.
Ook dat onrustige gedrag, wegkruipen willen in kasten, komt gewoon door de uitwerking van alles, ze voelt zich gewoon erg beroerd.
Ze was zo daabs bezig dat ze net bij de hond wilde gaan liggen :D :D Dat doet ze dus echt never.

Hond had even zoiets o van "Gezellig meid kom dr bij"maar was van korte duur. Nu zit ze weer gelukkig in dr hangmantje aan de verwarming, en zal dr maar met rust laten.

Hoop dat ik morgen beter nieuws heb!!!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:01

maar probeer dr morgen wel wat te laten eten anders krijg je weer andere problemen, even paaien met iets extra lekkers misschien?
Fijn zo´n dierenarts die met je meeleeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:09

Ja heel fijn Cissy, heb het een maand geleden ook anders meegemaakt toen belde ik ook snachts...Die man reageerde heelsaggerijnig en gaf aan er geen zin in te hebben. Volgende dag is ze opgenomen met een acute maag darm infectie ze liet alles lopen wat een hel was die nacht.
Morgen ga ik haar idd meteen eten aanbieden, zo tegen de middag. Ik ben me dr bewust van wat de gevolgen zijn als ze niet eten, namelijk de gevreesde leververvetting, ben daar ook erg mee bezig.
Maar soms is het middel erger dan de kwaal. Als ze morgen weer braakt en ziek toont dan ga ik zowiezo even op spreekuur langs.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:15

spreekuur op zondag? wat een luxe dierenarts...
maar ik duim voor je dat dat niet nodig is en ze morgen wel wil eten.

Anoniem

Re: Poes onrustig update 27-3 geopereerd aan tumor onder tong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:42

Klopt, en we gaan er zo naar toe. Ze houd niets binnen, en heeft waterdiarree. Ook weigerd ze te eten en te drinken, dus het gaat niet goed.
Zal zo even een update doen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:51

sterkte met haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:45

Dankjewel. We zijn weer terug, arts was tevreden. Ze heeft geen koorts en dr wond zag er super uit. Ze heeft tweevoudige pijnbestrijding gekregen in injectievorm (Oa morfine) en middelen tegen de diarree en het braken.
Tevens wat Hilss AD.
Ze was tevreden, wss een erg overgevoelige reactie op de operatie die natuurlijk best heftig was, ik hoop dat ze snel weer zelfstandig kan eten!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:07

tjonge, niet leuk voor poezel, eet ze nu wel weer wat en wat zei de DA daarvan?
Hebben ze nog vocht toegediend onderhuids of via infuus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:38

Hoi Cissy, ze hebben dr geen infuus gegeven omdat ze een hartkwaal heeft (Ruisje) en ze vonden dat ik het goed deed. Elk kwartier wat brokjes, en een spuitje water. Ik houd dr goed in de gaten.
Ik denk dat ze zich nu wel wat lekkerder voelt, maakte net namelijk een prakje Hills H/D klaar, wilde het in de spuit doen maar zette het voor haar neer.
En toen begon ze eraan te slikken!! Dus de eerste vrijwillige hapjes sinds vrijdag zitten er in!!

Ik denk dat ze zich wel beter is gaan voelen door de injectiespuit morfine en pijnstilling, morfine doet dan ook echt wonderen.

Ze heeft ook dr finidiar dr ingehouden, en vlak voor het slapen geef ik weer een antibraak en zal dr nog wat dwangvoeren.
Mocht haar dus wel achter laten voor infuus en was er op voorbereid, maar de DA zei dat ik het ook zelf kon doen. :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:11

oh ok, nou je bent er maar druk mee.
De Hills een beetje warm maken met paar sec in magnetron wil ook wel helpen, dan ruikt het sterker en vinden ze het vaak lekkerder.
Hopelijk morgen betere berichten...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:57

Chiqa: de beslissing om onze oude poes met het tumor onder haar tong in te laten slapen was niet zo heel moeilijk hoor, eerlijk gezegd. Het was een heel agressief snel groeiend tumor, binnen 3 weken van niks tot een fikse knikker onder haar tong. Poes ging steeds slechter eten, kon zichzelf haast niet meer wassen en als je in haar bekkie keek, had ze haar tong zo halverwege haar bekje, omdat die tumor aan de onderkant zat. Toen we bij de DA kwamen en hij vroeg wat er was, vertelde ik wat ik dacht dat het was. En inderdaad, ik had gelijk. de Da zei gelijk dat hij er niets aan kon doen omdat hij de hele tong weg zou moeten halen. Dus we hebben oude poes maar gelijk in laten slapen. De Da zei heel eerlijk dat als de tumor ergens anders had gezeten hij nog wel had geopereerd, maar in dit geval was het gewoon niet mogelijk. Het was wel heel verdrietig hoor, maar het kon gewoon niet anders.
maar ik ben blij voor jou dat jouw poes er wel aan geholpen kon worden. Al met al heb je er zo wel heel veel zorgen aan, omdat ze niet wil eten, en braken en diarree en pijn. Arme poes. Maar zo te lezen heb je een DA die je graag wilt helpen. Op zich hebben wij ook een hele goede aardige DA die van alles voor je wilt doen en je dier wilt helpen. Een paar jaar geleden hadden we een kitten die bijna uitgedroogd was. Ik wilde haar nog een kans geven (ja ik laat ze niet zomaar dood gaan hoor) en ben er mee naar de DA gegaan. Ze kreeg onderhuids vocht toegediend en een mini-beetje AB. 's middags moest ik nog een keer terug komen voor hetzelfde en dit alles kostte mij niets! Volgende dag (zaterdag) naar de dienstdoende DA en ook daar weer een beetje van beide. Kleine poes werd al een stuk levendiger, dus het had wel geholpen. Het trieste van dit alles was, was dat uiteindelijk alle 6 de kittens kwamen te overlijden aan katteziekte. Maar mijn Da zei dat als ik ze een kans wilde geven, hij ook zijn best zou doen.
In ieder geval beterschap en sterkte voor jouw zieke poezenkind!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:36

Jeetje Chiqa, wat een ramp weer met je katje! Ik heb altijd het idee dat jij en ik elkaar afwisselen wat betreft zieke katten...

Eet ze nog goed? Ik hoop dat ze snel weer opknapt, ga je topic in elk geval in de gaten houden!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:30

hoe is het nu met de poezel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:51

Hoi allemaal, helaaas nog geen goed nieuws. Vanmorgen vroeg had ze weer alles dr uitgegooit. Antibraak gegeven gedwangvoerd en om half 2 kwam ik thusi van mijn werk, weer alles dr uit en dunne diarree.

Weer naar de DA heb nu een antibraak in injectievorm gekregen, deze moet ik nu volgens een prikschema geven, en dwangvoeren tussendoor op vaste tijden.

Ze heeft ook weer een morfine injectie gekregen en ligt nu uitgeteld op de bank. DA was nog steeds niet negatief, anders hadden ze haar wel opgenomen, wss heeft ze een enorme heftige reactie op de AB spuit gekregen, die ze na de operatie heeft gekregen.

Ik denk idd dat we elkaar afwisselen Quell, kan me jou verhaal nog goed herinneren, wat ben je dan bezig met je dieren he???? Ik wordt snel onzeker, ben dan bang dat ik het niet goed in kan schatten. Of dat het allemaal zinloos is. En natuurlijk is dat niet zo, anders namen ze mij wel appart. Ze moet hier gewoon doorheen.
Positief was wel dat zeweer zelfstandig heeft gegeten en gedronken. T was niet veel maar vond toch wel wat brokjes in dr braaksel.
Ik hoop echt dat het morgen beter gaat, duimen jullei voor mij mee!!!!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:16

Het is natuurlijk ook niet niks voor zo'n klein beestje zo'n operatie. Hoop dat ze snel weer opknapt, ik zal duimen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:40

Ik duim voor je...... Sjonge, wat een ellende weer...... sneu hoor, arme poezel :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:54

Hoi allemaal, weer even een update. Lange nacht achter de rug, want moest twee keer de wekker zetten om te spuiten.
Ze heeft een plas gedaan, nog geen ontlasting ben ook gestopt met de finidiar. (Anders kan ze verstopt raken) Ze heeft niet meer gebraakt, dus dat gaat goed.
Eten en drinken weigerd ze nog steeds, ze is ook erg verzwakt.
Maar zo te zien kan ik heel zachtjes zeggen dat we de eerste redelijke dag hebben doorstaan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:55

*duimt nog steeds*
beetje kip kopen misschien en haar daar het vocht ook van geven? is licht verteerbaar en smaakt goed.