Verkoper probeerd onder contract uit te komen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: Verkoper probeerd onder contract uit te komen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 23:40

Ik snap dat het zo gek en hard klinkt... maar uiteindelijk is de pup hartstikke welkom hoor, en zullen we er zeker tijd voor maken.

Ik had het alleen liever niet tegelijk met de herplaatser willen doen. Maar misschien dat iemand in mijn omgeving wel bij wil springen.

Het probleem is alleen: Ze wilde me EN de pup niet geven EN het geld..

(nu heb ik dus gemaild dat ik die datum voor haar deur sta, en ze dreigt me nu dat ik het niet moet wagen de pup niet te betalen, of een 'beroep' te doen op de andere 'afspraak' (het niet klikken) En anders... )

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:41

En anders wat ?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 23:43

Dan krijg ik mijn aanbetaling niet terug, en word ze waarschijnlijk ook nog boos ;)

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:48

Zit hier vol verbazing dit topic te lezen (sorry)
Een pup wordt (helaas) gezien als een produkt en volgens het opgestelde contract mag je dus afzien van de koop met teruggave van je aanbetaling.
Ga voor de teruggave van je aanbetaling maar gun iemand anders aub die pup. Als ik een fokker was en er zou tegen mij gezegt worden dan toch maar de pup dan zou je die van mij ook niet meer krijgen.
Wie hebben het opgestelde contract allemaal ondertekend??? Is het in meervoud opgesteld??? Was er een getuige bij aanwezig die ook getekend heeft? Wie heeft er allemaal een kopie van het opgestelde contract?
Laatst bijgewerkt door Hawai op 23-03-09 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:49

Nou wat is dit voor een poppenkast zeg :+
Wat wil je nou eigenlijk zelf ?
Kan je niemand meenemen als je er heen gaat ?
Of je zoekt iemand die de pup graag wilt kopen en neem je die mee.
Al denk ik dat dit niet zo simpel zal zijn want de pup is niet goedkoop.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 23:53

Ik vind het verschrikkelijk dat het zo gaat!
Ik hou er ook niet van om er zo over te 'jojo-en' als om een nieuwe fiets..

Ik vind de tip van Passionata echt super....

(en ik ga onderzoeken of ik via rechtsbijstand of weet ik heb toch geld terug kan krijgen)

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:55

Nou ben eens benieuwd wat hier van gaat komen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:58

Aan de ene kant lijkt het me logisch dat je je geld niet terug krijgt, waar is een aanbetaling anders voor?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 01:55

Maar in het contract staat ook dat zij de aanbetaling terug krijgt als blijkt dat het niet klikt of om een andere reden waarom de verkoop niet doorgaat. Dan had de verkoper dat niet in het contract moeten zetten.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 02:05

Precies wat Carola_smidts zegt.. en zij wilde dit juist in het contract! (en ik vond dat ook wel fijn, dus ging ermee akkoord)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 02:05

Volgens mij klopt het contract ook niet, want er staat dat jullie op 8 april hier mee akkoord zijn gegaan.

Is dit een typfout?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 02:09

Het enige dat je volgens mij nu nog kan doen is naar de rechtsbijstand/winkel gaan en informeren hoe je het nu het beste aan kan pakken.
Het helpt niet meer om met die fokker te gaan praten omdat ze nu helemaal niks (meer) wil.
Laat het over aan de jurist, die kan denk ik nu meer betekenen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 02:29

cissy schreef:
Klijntjuh schreef:
Mocht het niet klikken met de pup, of wegens een andere duidelijk besproken reden (van zowel koper of verkopers kant) de koop niet door gaan, dan zal *mijn naam* het bedrag van €100,- terug ontvangen op rekening: *rekeninggegevens*
als deze zin daadwerkelijk in jouw contract staat kun je er dus onderuit en heb je recht op je 100,-. Al snap ik niet dat je ondertussen een herplaatser hebt genomen terwijl je weet dat je een pup hebt gereserveerd. Die herplaatser had misschien ook ergens anders geplaatst kunnen worden, maar goed wij weten de reden van herplaatsen niet.

maar is die reden duidelijk besproken? en gaan beide partijen hiermee accoord? schijnbaar de verkopende partij niet..
en ik ka me dat eerlijk gezegd best voorstellen.. als je een optie hebt op een pup, je doet een aanbetaling, en je neemt in de tussentijd een herplaatser in huis.. wil van de koop afzien.. ik zou daar als verkoper niet echt blij mee zijn want je moet nu wel weer opzoek naar een ander baasje

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 02:29

Lizz schreef:
Volgens mij klopt het contract ook niet, want er staat dat jullie op 8 april hier mee akkoord zijn gegaan.

Is dit een typfout?

Precies mijn gedachte, vond het al vreemd dat niemand hier een opmerking over geplaatst heeft.

De datum dat iedereen accoord gaat met het terug betalen van de aanbetaling ligt in de toekomst dus op dit moment zijn jullie het nog niet eens. Ook schrijf je ergens dat het contract alleen nog maar via mail is uitgewisseld en nog niet ondertekend is.
Ik denk dat je naar je centen kan fluiten en met een beetje pech de pup ook niet krijgt. Jullie hebben tenslotte geen rechtsgeldig contract naar mijn idee.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 04:18

bedankt voor jullie hulp iniedergeval.

Ik kom er vast wel uit ;) Topic mag dicht ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 10:15

Vol verbazing lees ik dit topic..
Ik geef je gisteren antwoord in een topic waarvan ik al dacht je hebt dieren maar volgens mij weet je niet zo goed hoe het werkt
[BB] Wanneer is een reutje niet meer vruchtbaar?

Dan ga je hier vertellen dat de fokster fout is omdat je zonder duidelijke reden van gedachte verandert..
Je hebt als je hiermee verder gaat geen duidelijke reden je neemt een andere hond en ziet van de eerste af..
Oke bveschouw het idd eens als een bankstel, je bestelt een bankstel, doet een aanbetaling maar een paar dagen later koope je ergens anders een bankstel en wil je van de eerste je aanbetaling terug..
Zo werkt dat dus niet. op het moment dat je het eerste bankstel afzegt ben je je aanbetaling kwijt, dat je dan later weer wel dat bankstel wil hebben
is volgens mij moeilijk omdat de winkel het ook al agremeld heeft

Hier praat je over een levend wezen en bij mij zou je ook nul op het request krijgen hoor.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 14:49

Reageer dan niet, want je bent offtopic ;)

Het gaat niet om meningen over het geheel, en ik kan er wel allerlei emoties doorheen gaan gooien, maar daar word het allemaal niet makkelijker op. En nog meer in details treden leverd een ERG lang verhaal op.

Zoiezo heeft het een niets met het ander te maken, dus de link is ook onzinnig. Ik was me namelijk wel aan het voorbereiden op de pup..

Iniedergeval komt de pup, en het komt wel goed ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:55

Even een vraagje:
Wie heeft dat contract opgesteld?
Het rammelt namelijk aan ALLE kanten! Er klopt erg weinig van en het is zo vrijblijvend dat je net zo goed GEEN contract kunt opstellen....

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:57

Ik ben sowieso benieuwd wat je vanuit je rechtsbijstand dan voor opties te horen krijgt :)

Een aanbetaling is bevestiging van de koop op genoemde voorwaarden. Daar kunnen zowel verkoper, maar ook kóper niet zomaar onderuit. Het is allemaal verder een beetje dubieus. Wat valt er namelijk onder een andere duidelijk besproken reden? De verkopende partij zal te allen tijde aanhalen dat jouw reden niet onder duidelijk besproken valt natuurlijk. Zolang jij dat niet kan weerleggen (er staat niets van toelichting verder op papier begrijp ik) heb jij het kortste eind denk ik.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:14

Het is al geregeld.

Het probleem was dus niet alleen dat ik mijn geld niet terug zou krijgen van haar, maar dat ze me OOK de pup niet wilde geven, ookal had ik aanbetaald..

(ze had haar zelfs al weer te koop!)

Maar het is nu geregeld..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:15

Hoe is het nu geregeld?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:24

Ik mag de pup alsnog ophalen,

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:54

Dat is fijn. Hou je de pup dan ook of ga je alsnog kijken naar een andere baasje?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 16:02

We gaan de pup houden, ik ben al van de 'schrik' bekomen, en we maken er gewoon het beste van! :D

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:10

2 honden in huis is zowiezo veel gezelliger
Om welke rassen gaat het eigenlijk???