Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ylana schreef:Mas schreef:Ik zou zelf nav je verhaal hier wel opereren, mochten er tijdens de operatie nog meer dingen aan de hand zijn dan kan de DA hem ter plekke alsnog in laten slapen. Je geeft aan dat hij in erg goede conditie verkeerd, dan zou ik het er wel op durven wagen
Hier ben ik het mee eens.
Maar het ligt er ook aan wat nijntje voor je betekend denk ik.
benangelique schreef:ik ga mee met belinda en zou mijn konijn laten opereren.
als het een plaatselijke verdoving is, zijn de kosten een stuk lager dan wanneer er bijvoorbeeld een gasnarcose gebruikt wordt.
je weet tenslotte ook nooit hoe lang je konijn blijft leven. ik heb ruim 1,5 week voor een 5 jarige geknokt en die overleed uiteindelijk als nog... kosten: ruim 200 euro.
_Zsazsa_ schreef:Ik heb vorig jaar mijn konijn moeten laten operen die had een tumor in haar hoofd die het oog naar buiten duwde dachte ze, uiteindelijk bleek het een abces te zijn. wat helaas niet meer gered kon worden.
Het had 130,00 gekost. Konijntje was wel pas 4 jaar. Maar mijn oude konijn is ook 15 geworden.
Ik heb het geld er altijd wel voor over omdat vind dat je voor dit soort dingen altijd wat opzij moet houden.
Je zegt dat je al niet veel geld had en het een konijn op leeftijd is. Maar wat als je konijn 5 was geweest? Had je er dan ook aan gedacht dat het heel duur kan worden. Of zou je dan ook twijfelen tussen inslapen of opereren.
een konijn van 10 is helemaal niet raar hoor, konijnen gaan gewoon vaak eerder dood door slechte omstandigheden, lees voer en te weinig bewegingsvrijheid of viezen hokken. anders kunnen ze makkelijk ouder worden.
Succes met je beslissing. Je kunt met je dierenarts het beste overleggen wat het eerlijkst is. Die hebben daar toch veel ervaring mee.
Diane65 schreef:Gemiddeld worden konijnen 5 tot 7 jaar oud, aldus mijn dierenarts. Mijn oudste is 6,5 geworden, die heb ik als 1 jarige aan een tumor aan het oor laten opereren. Ze is uiteindelijk ingeslapen vanwege longtumoren. Het heeft dus nog 5,5 jaar geduurd voordat de kanker alsnog heeft gewonnen.
Als ik voor mezelf spreek, maakt leeftijd van het dier niet uit, alleen de eindprognose en kans op volledig herstel. Ik heb ook eens een konijn laten 'redden' met coccidiosebesmetting. Was 90 euro kwijt, de darmen waren volledig kapot. Die is uiteindelijk dus alsnog gaan hemelen. En ja, ik vermoed dan toch vaak dat dierenartsen eerder in de termen van de kassa denken dan een reeele bril opzetten en eerlijk zijn naar de eigenaren toe. Helaas.
Citaat:maar voor hetzelfde geld koop je er een heleboel. Ik kom misschien bot over, maar ik bekijk het vooral van de verstandelijke kant in dit geval.
Nikki__ schreef:Citaat:maar voor hetzelfde geld koop je er een heleboel. Ik kom misschien bot over, maar ik bekijk het vooral van de verstandelijke kant in dit geval.
vind dit altijd zulke rare opmerkingen.
Raar genoeg zie je dit ook alleen bij kleine knaagdieren en konijnen. Honden, katten, paarden enzovoort kom je dit niet tegen... Alsof hun minder emotionele waarden hebben...
Mijn konijn, gekocht voor 20 euro bij het dierenasiel, had twee jaar geleden plots een open botbreuk, in het weekend.
Geen seconde getwijfeld en het ding gelijk laten opereren. Huppelt nu vrolijk rond op 3 poten, kostenplaatje; 275 euro.