Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AlicavR schreef:je ziet duidelijk dat de hond nog veel plezier heeft als we een eindje gaan wandelen. hier binnen ligt hij nu ook gewoon maar wat in zijn mand te slapen. Onze hond is ondanks dat hij nog een goede eter is toch wel vermagerd maar niet té mager.Word je hond ook steeds dikker?
Die van ons werd opeens heel mager, en toen opeens werd ze ontzettend dik.
Ze liep ook tegen dingen aan, en je zag duidelijk dat ze er geen plezier meer in had.
Alleen nog een beetje in de mand liggen en eten en drinken.
Myrano schreef:Hallo
Hij gaat soms onder de struiken, graaft daar een gat en gaat er dan in liggen![]()
...
dejavu schreef:Idd, hij is oud maar niet ziek ofzo...dat vele plassen is volgens mij omdat hij nu ook veel meer drinkt en het niet meer goed kan ophouden, lichamelijk dus versleten.He, jak, dit moet zwaar zijn voor jullie. (En dan heb ik het niet over 's nachts eruit, maar meer op emotioneel vlak.)
Ik krijg de indruk dat jullie hond oud is, maar op zich niet dodelijk ziek. (Al zou ik dat vele plassen liever even onderzocht willen zien.)
Ik zou in dit stadium denk ik nog niet kiezen voor een spuitje, er is niet echt sprake van uitzichtloos lijden.
Sterkte
ellepel schreef:bedankt voor je tipwat echt heel erg goed werkt tegen de lijfgeur en het uit de bek stinken is dagelijks een schaaltje biogarde geven.
ik heb de tip vroeger gekregen voor onze hond die begon te ruiken en daar werkte het erg goed bij.
mijn ouders hebben een oudere hond die begoin te ruiken en die geven het nu ook sinds een tijdje en daar trekt het ook weg.
maakt niet uit of je biogarde roer of stand geeft,beiden zijn erg goed
Myrano schreef:AlicavR schreef:je ziet duidelijk dat de hond nog veel plezier heeft als we een eindje gaan wandelen. hier binnen ligt hij nu ook gewoon maar wat in zijn mand te slapen. Onze hond is ondanks dat hij nog een goede eter is toch wel vermagerd maar niet té mager.Word je hond ook steeds dikker?
Die van ons werd opeens heel mager, en toen opeens werd ze ontzettend dik.
Ze liep ook tegen dingen aan, en je zag duidelijk dat ze er geen plezier meer in had.
Alleen nog een beetje in de mand liggen en eten en drinken.
Jaduuh schreef:Da heeft ons gewoon gezegd dat als het van hem zelf afhing, hij de hond allang een spuitje had gegeven. Hij vind dat een hond die ouderdomskwaaltjes heeft en daardoor meer verzorging nodig heeft een last en ook niet prettig voor de hond.Myrano schreef:@Mas; ja dat is voor ons een heel moeilijk om hier een beslissing in te nemen.
Je ziet duidelijk dat de hond lichamelijk versleten is, maar geniet wel nog volop van onze aandacht en zijn eten. Als het van onze Da afhing had hij het dier al lang laten inslapen, puur omdat het een last is dat je 's nachts moet opstaan om de hond uit te laten.
Lekkere dierenarts heb jij zeg.
Onze (inmiddels overleden) hond heeft vanaf haar 10e ongeveer suikerziekte gehad (is 16 geworden), tweemaaldaags prikken, altijd op precieze tijden eten, 'snachts eruit om te plassen, 'snachts eruit omdat ze een hyper of hypo aanval had, de laatste jaren altijd mee moeten op vakantie omdat ze haar in 't pension niet meer wilde hebben omdat ze veelteveel verzorging nodig had. Maar onze dierenarts heeft nóóit gezegd dat we haar maar in moesten laten slapen. En terecht ook, dat beestje genoot nog van alles. Was hartstikke blind en later hartstikke doof, maar ze had het heerlijk.
Als je een huisdier neemt weet je van te voren dat ze op gegeven moment oud worden en meer verzorging nodig hebben/meer geld gaan kosten. Vind het nogal makkelijk om er nu aan te denken hem in te laten slapen, omdat je er een aantal keer uit moet snachts en omdat die stinkt.
Mas schreef:Volledig mee eens, denk wel dat de hond nog plezier heeft in z'n leven, gaat nog heel graag wandelen...loopt je wel vaker achterna.Ik neem die beslissing als voor mij duidelijk is dat een dier geen waardig bestaan meer leidt en hij met pijn en ongemakken door het leven moet. Een belangrijke afweging voor mijzelf is in hoeverre het dier nog plezier heeft in het leven. Ouderdom komt met gebreken natuurlijk, maar als daar geen plezier meer tegenover staat heeft het leven weinig te bieden naar mijn mening.
Sonja schreef:Hij moet dan echt dringend plassen. We blijven aan de deur staan kijken en doen het licht buiten aan. als we daarna gebarentekens maken dat hij terug naar binnen moet komen staat hij ons gewoon dom aan te kijken en loopt hij van ons weg. Vanacht hem ik hem trouwens een uur buiten gelaten.Gekke vraag misschien hoor, maar moet de hond ook écht plassen die 5x, of is het "oudemannetjesverwendgedrag" en vindt 'ie het wel gezellig als er steeds iemand naar beneden komt?
Sonja schreef:Hij krijgt nu wel ander voer ja, speciaal voor oudere bejaarde honden. Deze brokjes zijn zacher en gemakkelijk te knabbelen.Het probleem is dat hij hier gulziger in is en zich dus veel verslikt, en daarna alles terug uitkotst, maar wel weer terug op eet.Hij krijgt ook de overschot van het warm eten...ja hij wordt wel erg verwend hier.Heb je al wel aangepast voer voor 'm Myrano?
Susy_Q schreef:Hier heb ik dus ook al aan gedacht.Myrano schreef:- Je hond zoekt een rustig plaatsje om zijn laatste adem uit te blazen. Al vaker mee gemaakt dat een hond verdwenen was en onder een bos,boom of struik dood werdt gevonden alwaar hij rustig was ingeslapen..Hallo
Hij gaat soms onder de struiken, graaft daar een gat en gaat er dan in liggen![]()
...
darwin schreef:Idd, volledig mee eens.Ik denk juist dat mensen vaak te lang wachten met een beslissing nemen, de hond lijdt er niks van en je kan hem alle ellende die nog komt besparen.
Veel succes met je beslissing.
2misty2 schreef:Dit vind ik persoonlijk niet echt diervriendelijk.Lastig deze dingen!
Misschien een oplossing voor het vele plassen in de nacht zodat je er minder vaak uit hoeft.
Na het avond eten het water weghalen zodat die daarna niet meer kan drinken. Zo verminder je de kans op in de avond en nacht drinken en dus ook minder plassen. Dit adviseerde ze bij ons ook toen we net een pup hadden.
Sterkte!
Yamcha schreef:Idd, de geest is er duidelijk nogwel, als ik de hond uitlaat is hij nog heel stoer en wil aan ieder boompje plassen.Ik laat een dier inslapen als het imo geen dierwaardig leven meer is. Soms is het dat de geest nog wel wil, maar het lichaam niet meer.... heb altijd gezegd als hij pijn krijgt en niet meer kan spelen en rennen en wandelen, is het klaar.
Daar leeft hij voor, ik wil voor hem geen leven zonder die dinngen