kat kwijt..... update: kat is terug!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: kat kwijt.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 21:13

vanmiddag nog een rondje gelopen, helemaal langs het weiland van de buren, ben zelfs nog in een bunker gekropen, sloten gecheckt, maar helemaal geen enkel spoor.....
Dit geeft wel weer een beetje hoop dat ie de hort op is...
Aangemeld bij het asiel en de dierenkliniek, maar die wisten ook niks....

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:25

Ach jeetje, hoopte zo voor je dat ie inmiddels thuis zou zijn....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:27

Zéker met dat slechte weer van vandaag :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:02

Ik had het ook gehoopt :j

Maar katten hebben levens zat hoor :D
Denk dat ie idd de hort op is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:08

't Is wel de tijd van het jaar hoor Stef, voor een ommetje van een paar dagen. Onze Jerry heeft die neiging nu ook weer, en die 's ook gecastreerd. Maar er zitten volop nestjes muizen overal, de vogeltjes zijn lekker actief, en érgens in dat koppie zit toch nog een stemmetje dat iets over hormoontjes roept...

Ik hoop voor je dat 'ie gewoon doodmoe maar zielsgelukkig weer aan komt zetten vandaag of morgen.

Nog niet wanhopen hoor, ik denk dat 'ie lekker de bloemetjes aan het buitenzetten is...

:(:)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:45

Jeetje Stef, want onzettend kalote!
Ik ben al in de stress als ik mijn kat een uur kwijt ben, dus ik weet hoe je je voelt....

Ik hoop dan Sonja gelijk heeft en hij over een paar dagen weer terug is :(:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 20:12

geen nieuws te melden. Gebeld met de plantsoenendienst (die moeten tenslotte een plat gereden kat opruimen) maar die wisten niks.
Aan de overkant wezen vragen, niks, bij de fruitteler wezen vragen, niks, bij de boerderij de andere kant op, niks....

Naar de polderweg aan de andere kant van de akkers (achter ons huis) gereden, niks....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:24

Tjee wat naar. Ik hoopte zo dat je had kunnen schrijven 'hij is er weer' -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 23:00

ik krijg zoveel reacties van "mijn kat is een week weg geweest" "die van mij zat na 3 weken ineens op de stoep"

Maar ik heb er zo''n hard hoofd in...

T was vandaag erg rustig op het werk.... niet leuk, dan heb je teveel tijd om te piekeren.... Ben dus ook maar een paar keer naar de wc gevlucht

Ik vind het gewoon zo vreemd dat er nergens ook maar een spoor te bekennen is... En hij is nog nooit weg geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:17

Ik snap dat ook wel.

Maar lieve Stef.... ik maak me ook elk jaar weer vreselijke zorgen..... en het komt elk jaar ook weer goed.

Ik open er geen topics meer over, dan moet ik er elk jaar 1 openen, en dan krijg ik toch te horen dat als ikniet wil, dat mijn kat de hort op gaat, ik hem binnen moet houden. Maar ik vind dat geen leven voor een kat, iig niet voor die van mij. Dat is gewoon een halfwilde zot, die hou ik toch niet binnen, dan breekt hij het huis af :\

Maar het is een leuke kat, en ik merk aan hem dat hij gelukkig is met dit leven. Hij vangt muizen en ratten zoveel hij kan, en houdt alles mooi schoon. Hij slaapt soms in de kattenbak en doet zijn behoefte altijd buiten. Ik heb eens aan mijn buren gevraagd of hij het niet bij hen in de tuin doet, maar zij hebben nooit last van hem, alleen maar plezier, omdat hij zo'n goede jager is.

Ik wil hem dat niet afpakken, Stef. En als hij dan maar 7 wordt, het zij zo...... dan heeft hij een goed leven gehad, iig een kattenleven. Probeer dat ook in je hoofd te houden joh, je bent heel goed voor je kat, je hebt hem gered van de dood en een prachtig leven gegeven.

En katten zijn alleen van zichzelf, uiteindelijk...... je hebt geen bal over ze te zeggen, je kunt er veel plezier van hebben, maar ze hebben hun eigen lot in de poten....... en dat maakt ze nou net zo mooi.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 23:23

die van mij loopt ook altijd zelf in en uit (kattenluikje) maar komt altijd thuis om te eten...
De onzekerheid is gewoon killing, ben kennelijk ook veel gekker op t gekke beest dan ik dacht.
Ik droom dat ie op bed springt, doe mn ogen open en het bed is (op mn man na ;) ) leeg...
Ik denk continu dat ik hoor mauwen....
Ik heb nog 2 honden, dus het huis is niet leeg, maar toch voelt het leeg....

Ik ben zo bang dat ie toch ergens dood ligt, ligt te creperen of zit te verhongeren....
Ok, t is een prima jager, maar als ie ergens opgesloten zit kan ie niet jagen....

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:27

Oh, dat van dat kattenluik is ook vreselijk. Toen mijn kat weg was vroeg ik me steeds af of hij niet stiekem thuis was geweest. Uiteindelijk het luik maar op "alleen naar binnen" gezet, maar dat werkt ook niet aangezien de buurkatten dan aldoor vast zitten in huis :) Nu ja....heel veel sterkte weer. Ook al heb je er niets aan :(:)
Laatst bijgewerkt door Elpharo op 24-03-09 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:28

@ Stef: Dat merkte ik de laatste keer ook, ik miste hem zo erg, joh :(:)

Stom is dat he, dat je steeds dat mauwtje hoort.... en steeds het geluid van het luik.....

Als hij een prima jager is, heb je hem altijd lekker gewoon kat laten zijn, goed hoor! Geef het nog niet op, joh.

Ik blijf stug duimen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:52

Stef, de post van Yamcha vaniets voor half 11 had van mij kunnen zijn. Sluit me er volledig bij aan, ook bij het 'desnoods minder oud, maar zielsgelukkig'.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:54

Ook ik sluit me volledig bij Yamcha aan, dat is ook mijn redenatie om mijn katten naar buiten te laten. Overigens zijn mijn katten echte huiskatten, die van mij komen elke avond netjes om 6 uur thuis. Als het geen 5 uur is, omdat ze dan alvast eten willen. En veel verder dan mijn tuin en die van de buren gaan ze ook al niet.
Die van mij gaan niet elk jaar zwerven. Daarvoor hangen ze veel te veel aan elkaar. Behalve dus die ene woensdag dat ie niet thuiskwam.... Als hij het elk jaar deed zou ik me misschien minder ongerust maken (alhoewel, als ik het verhaal van Yamcha lees valt dat ook tegen), maar juist omdat hij dit nooit doet.... Gezien zijn honger en dorst moet hij gewoon ergens opgesloten hebben gezeten, dat kan niet anders.

En inderdaad, elk miauwtje, elk piepje, tien keer op een nacht je bed uit, het is allemaal zo herkenbaar. En het enige wat wij hier voor jou kunnen doen is met je meeleven en duimen dat hij er vandaag of morgen gewoon weer voor je is. Hoe vaak ik in die week de hoop wel niet opgegeven heb, en hoe vaak ik dan toch mijn bed weer uit ging omdat ik werkelijk waar dacht dat ie voor de deur stond....
Mijn duimen draaien hier ook stug door voor je hoor!! Ik blijf volhouden dat ie terugkomt!! Hou vol meid!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:37

Jeetje Stef wat naar zeg.
Ik ken je gevoel zo vreselijk goed :j 27 januari heb ik mijn kat voor het laatst gezien. Ze is niet meer teruggekomen en idd die onzekerheid is echt killing.
Op een nacht heb ik er van gedroomd en was het goed zo :j Werd er rustig van, maarrrr het gemis is er niet minder om geworden, het is stil in huis en wil gewoon mijn kat terug. Ik heb echt twee weken als een dolle lopen zoeken, overal dingen opgehangen, haar overal aangemeld en ik ben 1 keer gebeld, dat ze er was, maar ze was het niet :n ;(

mijn kat heeft een vreselijk goed leven gehad, ze was altijd buiten, nam altijd cadeautjes voor me mee :r :D Was altijd vrolijk en toch altijd op zichzelf. Ik denk dat ik met recht kan zeggen dat ze echt een goed leven heeft gehad en dat ik hoop dat ze gelukkig is gestorven en dat ze geen pijn heeft gehad, want dat zou ik echt nog het ergste van alles vinden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 21:21

geen nieuws te melden.....

heb het eigenlijk redelijk opgegeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:22

Damn....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 21:24

gewoon geen enkel teken... is niks voor Lucky (toch niet zo Lucky wellicht)

Mn lijstje met opties is leeg, alles is weg geschrapt....
Morgen flyers maken... dan moet ik er foto's bij doen... kan alleen geen foto zien...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:28

Het is nu wel weer de tijd om op pad te gaan voor katten he ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 21:30

niet voor een gecastreerde kater die dat nog nooit gedaan heeft en daarbij nog dit klote weer

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:30

achjee wat spijtig :( weet presies hoe je je voelt :( Nouja, wel eens voorgekomen dat mijn kat niet thuis is gekomen, maar dan kwam die een dag later aankakke...

Maar mijn eigen poes die was een half jaar geleden geopereerd aan haar pootje, en voor die operatie liep ze altijd op het dak, zo kwam ze ook altijd bij me naar binnen door mijn raam, maar omdat ze geopereerd was mocht ze niet naar buiten, en ja je raad het al, ze is ontsnapt! En ik helemaal in paniek! Ze was door het dakraam gegaan en ze kon amper lopen dus ik bang dat ze eraf flikkerde! Ben de hele nacht op geweest en met het voerbakje wezen rammelen maar niks... En ja hor, volgende ochtend kwam ze doodleuk aankakke door mijn raam. Ik was egt zooo geschrokken he...

Trouwens ook eens meegemaakt dat onze kat in de schuur zat :o we wisten niet dat die daarin zat en hadden de deur dichtgedaan en we vonden het maar raar dat die niet voor eten kwam :o :')

Maar sterkte, ik duim voor jou en je kat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:47

Je kan raar kijken met gecastreerde katers, hoor Stef.....

*duimt nog steeds*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:53

Ik blijf ook duimen. Hij is nu 4 dagen weg, pas na een week, 1,5 zou ik mijntwijfels gaan krijgen :j
Komop stef nu nog niet opgeven daar is het nu nog te vroeg voor.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:54

Posters maken helpt ook,hebben wij ook gedaan,toen we een kat hadden gevonden en het baasje heeft hem opgehaald!