Dit topic bekijken is op eigen risico ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dit topic bekijken is op eigen risico ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:34

Sorrie maar ik heb die vraag nog geen een keer gesteld hoor, ik zie dit hondje nu pas voor het eerst :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 23:36

Oh sorry maar ik krijg altijd bij elk topic weer zo'n lading opmerkingen over me heen en daar wordt ik echt zat van..
Is dus dan nietop jou gericht;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:41

Ah okay, ik begreep het al niet helemaal....Mss krijg je die reacties wel omdat je niet helemaal duidelijk bent geweest? Of hebben jullei je evrgist bij de aankoop en dacht je dat je een rashondje had gekocht,?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 23:43

Nee we wisten niet wat het was toen we haar kochten, maar later zijn we achter het ras RT gekomen via via, en we hebben contact gehad met verschillende fokkers en ze zeggen allemaal dat ze er een is. Ze vinden het allemaal jammer dat ze geen stamboom heeft omdat ze een hele goede showkwaliteit zou hebben.

Edit; Voor ik weer reacties krijg, je zei dat het een chi was. Toen we haar kochten (ze was heeeel klein) zei mn vader: 'Chihuahua?' die vrouw: ' Eeehhh ja chihuahua!!' Maar ze leek erop zich in het begin wel op maar had een iets langer snuitje maar later leek ze er steeds minder op.
En ze lijkt in alle leeftijden en alles op de RT enz..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:46

Goed dus je koopt een chihauhau, komt er vervolgens achter dat hit het totaaal niet is. Dan heb je toch garantie op je hondje, want bij elke goede fokker krijg je een koopovereenkomst.
En een RT sorrie maar dat zie ik er ook totaal niet in is het niet gewoon een hele geslaagde kruizing?????
Waarom is show belangrijk, je heb imo ook niet echt serieus gekeken bij de koop anders was het je opgevallen.
Kan je toch ook gewoon lekker genieten van een vuinisbakkensrasje???

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:48

leuke hondjes, ziet er erg schattig uit.

wat betreft het ras, je zal het zelf natuurlijk beter weten (niet aanvallend bedoeld) maar zolang er geen papier bij zit kan je nooit met zekerheid zeggen dat het een rashond is.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 23:50

ze komt niet van een fokker ze komt uit tsjechie van een vrouwtje.
En waarom moet iedereen de hele tijd doordrammen met het vuilnisbakkengedoe? Die fokkers hebben gezegd dat het een goede is, maar zonder stamboom, ik weet ook wel dat je dan niks kan beginnen maar ze is wel een Russian Toy. Die fokkers zullen ook heus niet gek zijn.
Pashon, idd maar we gaan er vanuit dat het 1 is, omdat veel fokkers het zeggen, en ik weet je hebt geen bewijs want ze heeft geen papiertje, dat maakt ons niet uit.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:50

Ik ben heel benieuwd wat voor hondje je van plan wat te gaan kopen toen je naar de fokker ging.. (dus voor dat je vader vroeg of het een chihuahua was, en jij dit ook dacht, en voor dat je dacht dat het een RT was)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 23:52

Zoals ik al heel vaak heb gezegd, waren we op vakantie in Tsjechie en we wilden al heel lang een klein hondje erbij want onze vorige 2e hond hebben we in mnoeten laten slapen, en we kwamen op een klein marktje in Tsjechie (waar we al vaker zijn geweest, iedereen denkt; oh wat zielig heb je zeker weer een beestje gered enz. ze zijn daar heel goed voor hun beestjes er zijn ook maar een paar beestjes en ze zien er hardstikke goed uit!) en daar stond dus een oud vrouwtje met dit hondje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:54

x_Sannee schreef:
En waarom moet iedereen de hele tijd doordrammen met het vuilnisbakkengedoe?

Het lijkt net of je je Sally hier minder leuk door vindt, wat maakt het nu uit wat voor 'ras' ze is???
Als je écht een chihauhau had gewild had je ook echt geen zoeken imo.
Dus ik snap de ophef niet zo, je heb toch geen wilde plannen met dr?
Is toch een beelschoon hondje, hartstikke lief als ik het zo lees, dat is toch veel belangrijker?

Diaz

oke ;) Dus zonder een ras in gedachten te hebben? Of wilde je dat het een chihuahua was?

Pashon

sanne je gaat er zelf steeds op in ;) tja ook fokkers kunnen er naast zitten. buiten dat om wat doet het er toe er zitten geen papieren bij dus shows lopen kan je toch niet.
neem aan dat je het hondje gekocht hebt om gewoon lekker plezier aan te beleven en niet om shows mee te lopen anders had je wel een met papieren gekocht.

verder blijft het een welles nietus spelletje en je zal er nooit achterkomen of het daadwerkelijk een rashond is.
Eerlijk gezegt lijkt het me sterk dat deze raszuiver is, maar als je er maar gelukkig mee bent.

ga verder niet steeds op dergelijke reactie's in want zo lok het je het ook uit natuurlijk

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 23:56

Ik vind Sally absoluut niet minder leuk, maar voor ons veranderd het niet dat ze geen papieren heeft, voor ons is ze gewoon een RT en elke keer komt er weer een discussie.
En we wilden niet écht een chihuahua. We vinden RT een geweldig ras. Ik zou later wel een chihuahua willen en dan van een fokker maar misschien ook wel een RT.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:57

Kende je het fenomeen RT al voor dit hondje?
Want je dacht wel dat het een chihuahua was toch?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 23:58

Klijntjuh schreef:
oke ;) Dus zonder een ras in gedachten te hebben? Of wilde je dat het een chihuahua was?

idd zonder een ras in gedachten te hebben, maar ze was zo klein en toen ze heel klein was leek ze nog wel een beeeeetje op een chi dus mn vader vroeg het gewoon..
Ikkende het ras niet voor dat we Sally hadden maar iemand wees ons erop. En toen zijn we dit uit gaan zoeken, en even gaan vragen aan fokkers enz. vandaar.
Maargoed laten we erover ophouden, voor ons is het een RT zonder papieren. We hebben toch geen wilde plannen met haar.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:59

Wat een leuk hondje :D echt een heel leuk koppie zit erop! Hoe groot is Sally nou?

Jongens, ze laat gewoon foto's zien en vraagt niet om een discussie :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 00:00

Dankje:) ik weet niet precies hoe zwaar ze nu is ze is de laatste tijd alleen nog maar in de breedte gegroeid.
Ik zal even meten hoe hoog ze is. en ook ff wegen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:01

Tjechie is een arm land. Sorrie maar ik geloof dr niets van dat daar een erkende RT fokker op de hoek van de straat staat met raszuivere hondjes uit een zorgvuldig gekozen lijn.
Verteld jullei dat het een raszuivere chihauhau is, want dat vertel ej als je de eerste foto's plaatst.
En dan heb jij er de volste vertrouwen in dat het een raszuivere RT is???
Sanne, ik denk dat ze dit woord niet eens kunnen uitspreken.....Ze verdienen daar hun brood ermee, ej mag nog in je handen knijpen dat je geen doodziek dier mee heb gekregen.
Maar een RT, nee sorrie had het graag anders gezien voor je maar niet uit die omgeving.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 00:06

Oke ze is 26 cm hoog en 2020 gram

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:17

Ik denk dat het een langharige prazsky krysarik is. ;)
(google maar.. het is een ras!)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:18

Laatst bijgewerkt door Diaz op 26-03-09 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 00:22

De langharige prazsky krysarik bestaat niet, als je even googled ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:25

Dat plaatje is ook een Prazsky Krysarik, en wie weet fokken ze in Tjechie ze wel langharig ;) Daar zijn de winters een stuk kouder ;)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 00:28

Hmm jaja. Maar Sally is dat niet, ten eerste als je de rassenstandaards leest zijn er geen langharige. En de rassenstandaard is ook niet Sally. Sally is anders gebouwd en groter.
Maar Klijntjuh; Jij zegt ook dat je 2 chihuahua's hebt maar dat ehb je dan ook niet. want je hebt er geen stamboom bij.. zoals je zelf steeds zegt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:31

Sally hoeft geen RT te zijn, fokkers kunnen ook fout zitten, honden kunnen snel ergens op lijken.
Maar wel een leukje hoor.