De zorg voor mijn dieren uit handen geven...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:26

ik heb ook altijd zo'n moeite om mijn paarden alleen te laten. ik weet dat ze goed verzorgd worden, maar ik maak mezelf altijd helemaal gek!
mijn pony wordt super vervelend als ik weg ben, en als ik terug ben is ze een paar dagen "boos" op me.
terwijl de dieren het wellicht wel fijn vinden om rust te hebben, maken wij ons zo druk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:49

Met mijn paard heb ik de minste moeite, zij staat lekker buiten en wordt in de gaten gehouden. Ik zal haar wel missen maar ik maak me niet echt zorgen om haar. Als ik terug ben is het ook gewoon goed.

De ratten zijn het grootste probleem; ik ben er toch van overtuigd dat ik ze het best ken en verzorg. :D
En ik zal ze ook heel erg missen, ik duik regelmatig even de kooi in voor een knuffel of een aai (of een gesprekje :+ ).

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:33

RedPassion schreef:
Daar heb ik ook aan gedacht Marieke maar ik ken helaas niemand die dat zou willen. Een compleet vreemde vind ik geen prettig idee. Misschien komt zo iemand afspraken wat betreft de verzorging niet na en dan kom ik daar te laat achter...

Bazuin rond dat je iemand zoekt, misschien viavia? De dochter van een collega ofzoiets.
En naar Marit (malih) brengen is anders een prima oplossing. In het rattentopic zit ze ook en daar lees ik veel goede berichten. Verder zijn nu 2 van mijn ratten bij haar, 1 omdat het een bijtertje was (bij mij), zij pakte dr zo op. Dus ze is iig erg handig :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: De zorg voor mijn dieren uit handen geven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:39

Oh heel bekend dit!
Ik heb zelf 2 tamme valkparkieten en ben van plan in het najaar 1 a 2 weken naar Zwitserland te gaan. Ook staat er nog een lang weekend Disneyland Parijs op het programma.

Maar ik zit nu al in de zenuwen wb mijn beestjes. Ze zijn gewend om veel aandacht te krijgen en dan vind ik het moeilijk om ze uit handen te geven. Ik zit er nu al over in :=

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:46

Ik heb paarden, katten, een hond en kippies.
Vakantie is ook echt lastig!
Tot nu toe weinig op vakantie geweest, maar ga straks 2 weken op honeymoon.
Ik heb weer een oppas geregeld (vriendin) tegen een relatief kleine vergoeding.
Het zal gerust een beetje anders gaan, maar daar moet je je bij neerleggen. Anders is niet altijd slechter of beter. Zou ze ook het liefst meenemen en zo ook niemand tot last zijn met die dierentuin :D
Lastig is het wel om iemand te vinden die in je huis wil/kan gaan wonen, die dus niet zelf en huis heeft met beesten en ook de verantwoordelijkheid wil.

Als mijn ouders op vakantie gaan, ga ik altijd eens per dag de kat doen. (kletsen en voeren) Die overleeft dat ook prima hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:02

Cayenne schreef:
Maar ik zit nu al in de zenuwen wb mijn beestjes. Ze zijn gewend om veel aandacht te krijgen en dan vind ik het moeilijk om ze uit handen te geven. Ik zit er nu al over in :=

Zo herkenbaar, vooral dat ze gewend zijn veel aandacht te krijgen. ;) Als ik thuis ben loop ik altijd met die ratten te 'tutten' en mijn hyperactieve Pukkie hoeft maar in de tralies te hangen en ik haal haar al uit de kooi. :D
Ze overleven heus wel een weekje met minder aandacht, maar toch. Ik vind het allesbehalve leuk.

@ Marieke: Ja, ik vertrouw er ook wel op dat ze bij Marit in goede handen zijn. Ik denk dat ik me dan nog steeds zorgen maak, dat doe ik nou eenmaal, maar verstandelijk gezien weet ik dat het dan wel goed zit. ;)

@ Superwoman: Klopt, anders hoeft niet beter of slechter te zijn. Het zal ook vast wel loslopen maar ik ben erg goed in me zorgen maken om mijn dieren. :o Alvast veel plezier tijdens je honeymoon. ;)

Wilawander

Re: De zorg voor mijn dieren uit handen geven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:14

Voor mij ook een reden om ook al 6 jaar niet meer op vakantie te gaan. Zo met een dag al weer naar huis willen om te kijken of het allemaal goed.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:29

RedPassion schreef:
@ Marieke: Ja, ik vertrouw er ook wel op dat ze bij Marit in goede handen zijn. Ik denk dat ik me dan nog steeds zorgen maak, dat doe ik nou eenmaal, maar verstandelijk gezien weet ik dat het dan wel goed zit. ;)

Zo herkenbaar, je WEET dat alle zorg goed is maar toch. En als jij een prettiger gevoel krijgt als ik je dagelijks bel, ben ik best bereid je dagelijks te bellen om te melden hoe t gaat ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:38

De kat van mijn ouders blijft ook altijd thuis, er komt dan 1 a 2 keer per dag een 'planten-water-en-katten-eten-geef-persoon'.
Nou, de kat peert hem de eerste dag naar buiten, en komt pas weer terug als het gezin (8 mensen) weer thuis is!!

Dit jaar in jaar uit ;) :Y)

Maar hij heeft het elk jaar overleefd ;)