kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:28

Mss afleren door middel van een bloemenspuit te gebruiken.
Als je ziet dat ie er op zit, naar buiten lopen, en dan nat spuiten :P Meestal gaan ze wel weg, als ze niet van water houden :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:28

Judith_M schreef:
Zodra de kat erop ligt gewoon een emmer water/tuinslang, na een paar keer leert de kat het wel af. Echt niet zielig voor de kat.

Lijkt me ook vervelend voor de buren als zij het gewoon niet willen. Maar beetje onzin om hiervoor je kat binnen te houden.

Edit: Een kat in een emmer water duwen gaat me dan weer te ver.

Als een kat van schrik van de auto afrent weet je zeker dat je krassen krijgt!!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:29

sabrina85 schreef:
nogmaals die mensen hebben al een garage, kost ze dus niks extra's!!
probleem opgelost!
Als mijn kat op een auto ligt en er wordt een emmer water overheen gegooid oke, maar als ik zou zien dat mijn kat gepakt wordt en in een emmer geduwd wordt dan ben je bij mij helemaal op een verkeerd adres!!

Vind ik ook. Wil je de kat niet in de tuin? Gooi er een emmer water overheen maar o wee als je hem met een vinger aanraakt.

Onze kat presteerde het bij mensen verderop om het huis in te komen (okay ze lieten wel de deur open) en in het bed van de baby te gaan liggen _O- niet grappig maar kon er best om lachen

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:31

judith als een kat schrikt gaat ie krassen maken en dat is nu net wat je wilt voorkomen..
zorg dat je katten in je eigen tuin blijven, jij wilt dieen niet je hele buurt,,,,
( heb zelf 2 katten, die komen op een afgezet balkon)

en ja een ander mag niet aan je kat komen maar je kat wel aan een andermans spullen????

Nijn

Re: kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:35

Oja..... mensen mogen niet aan de katten komen, maar de katten mogen wel aan andermans auto's komen..

Oplossing: Kat binnenhouden of je eigen tuin afzetten zodat de kat naar buiten kan maar niet buiten de tuin om :)
Zou het belachelijk vinden om buren met extra werk op te zadelen omdat je kat anders schade aanricht :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:36

Als een klein kind aan de auto komt duw je hem toch ook niet met zn hoofd in een emmer water? Jij kiest toch voor kinderen en niet deh hele buurt? Je kan je kat nou eenmaal niet zeggen dat hij het niet mag want hij doet het toch.

Buren met extra werk opzadelen, 3 meter verder rijden elke dag zodat de auto binnen staat.

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:37

en ja een ander mag niet aan je kat komen maar je kat wel aan een andermans spullen????[/quote]

Een ander mag inderdaad niet aan mijn kat komen als diegene foute intensies heeft, anders mag ie best geaaid worden ;)
En tja dieren denken niet zoals mensen helaas in dit geval.
Vertel jij het je kat maar dat hij niet in de tuin van de buren mag komen.... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:37

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:38

Sappos schreef:
Ik hoef maar een keer te zien dat iemand aan MIJN kat zit...

Maar een ander denkt weer zo over zijn auto..

Het lastige is dan om een goede compromis te sluiten.
Ik denk er ook nog even over na, ik weet zo snel ook even geen oplossing

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:38

Een kat kun je wel degelijk leren wat wel en wat niet mag :)
En een klein kind zal ik zeker heel rap wegsturen en de ouders er op aanspreken :)

Waarom moeten de buren nu opeens met een oplossing komen?
Het is niet hun kat waar ze overlast van hebben, vind het echt van de zotte dat iedereen maar moet dansen naar de pijpen van katteneigenaren :)

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:40

geerke schreef:
waar maken mensen zich druk om zeg.....krasjes op een auto...pootjes op een auto.....relativeren is ook een vak....er is toch erger leed in de wereld lijkt mij...

Daar ben ik het niet mee eens. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat iemand helemaal gek is van zijn auto en dan niet wil dat er wat mee gebeurt. (heb ik zelf overigens niet hoor) Vergelijk het maar met je paard... jullie willen toch ook zo veel mogelijk voorkomen dat je paard een wondje of schrammetje op loopt? En tuurlijk is het een beetje appels met peren vergelijken, maar er zit wel een gelijkenis is!
Jullie kunnen niet voordelen of deze mensen terecht of niet klagen.

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:43

helaas blijven er altijd zeikerige mensen bestaan die zo'n ophef kunnen maken over zoiets, maar waarbij het probleem toch niet groot genoeg is om 'bij wijze van spreken' de auto 3 meter verder te rijden en veilig in hun eigen garage te zetten (DIE ZE AL HEBBEN)

en een auto met een paard vergelijken is absoluut geen vergelijkenis!!!

Yessy

Re: kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:44

Misschien staat hun garage wel bomvol, ze hoeven zich toch niet te verantwoorden waarom ze hun auto daar niet inzetten?

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:44

I.M.O. staat de auto op openbaar terrein en ja.. dan kunnen er dingen mee gebeuren! Een flinke vogel kan ook krassen veroorzaken!

Nu kan ik me wel voorstellen (als ik wat moeite doe) dat het niet leuk is als er iets me je auto gebeurt (al koop ik zelf altijd auto's voorgedeukt, dan heb je dat probleem niet zo), maar als ze zelfs een garage tot hun beschikking hebben... lijkt mij de oplossing erg simpel!

En anders eens uitzoeken hoe het met je aansprakelijkheids verzekering zit.. misschien kunnen ze dan evt. kosten op je verzekering verhalen??

Een compromis is natuurlijk het beste, maar dat moet wel van twee kanten komen, dus ook van die van hun!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:46

Eigenaar v an de kat moet er voor zorgen dat de kat geen overlast veroorzaakt.
Conclusie: zorgen dat de kat niet meer in de buurt van de auto kan komen. Je moetje buren niet met de overlast van JOU huisdier laten zitten!
Neem zelf de verantworodelijkheid, en hou je kat dus bij je.
Zet de tuin af met bijvoorbeeld schrikdraad :)* , maak een katten ren :)* of zorg op een andere manier dat de kat wel naar buiten kan (want dat wil je dus blijkbaar graag) maar hou dat dier dan wel op je eigen terrein .

Jullie willen een kat als huisdier. Je buren hebben niet om een kat gevraagd.

En waarom moetne ze hun garage gebruiken? Omdat de eigenaar van de kat geen verantwoordelijkheid voor de kat neemt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:47

Ik snap niet waar die mensen zich druk om maken, echt niet....... een auto is maar een stuk blik, oké een duur stuk blik, maar dan nog.......Wat te doen? Ik zou het niet weten, zou er iig mijn kat niet om binnenhouden :n

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:48

kynshiri schreef:
alsjeblieft hoor... wat zijn we weer verdraagzaam... boehoe kattenpootjes op mijn sjieke auto :roll: ik heef je gelijk dat je je kat hier niet voor gaat binnenhouden. Auto's mogen vuil worden hoor... in de winter wordt hij 10 000 keer vuiler van al dat strooizout...

Nee, je kat hou je inderdaad binnen omdat je hem een lang leven gunt. Omdat je niet wilt dat hij verongelukt. Of een ongeluk veroorzaakt. Of omdat je de buurman zijn vogels en voliere én zijn tuin gunt. Daarom zo'n beetje. Mazel voor je buren dat hij dan ook meteen niet meer op die auto zit.

Tuin afgazen en deuren dicht houden. Lekker verantwoording nemen voor je eigen huisdier en daar niet een ander mee opzadelen.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:50

helemaal eens met ma_rie_tje!!!
mijn hond loopt ook niet los buiten en hoort ook aan de riem!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:50

Ronne schreef:
Een compromis is natuurlijk het beste, maar dat moet wel van twee kanten komen, dus ook van die van hun!

Waarom moet er een compromis komen vanaf hun kant?

Dat snap ik niet. Zij kiezen er toch niet voor om een kat op hun auto te laten zitten?
Eigenaar van de kat kan IMO een aantal dingen doen, namelijk:
er voor zorgen dat de kat geen overlast veroorzaakt (waar ze zoiezo voor moeten zorgen) dat kan door verschillende dingen, nl binnen houden of zorgen dat die de tuin niet uit kan.
Of de buren moeten gewillig zijn en op de kosten van de eigenaar een hoes voor de hele auto kopen, en deze er elke dag op moeten zeggen (= een rotklus, elke keer dta je weg gaat met je auto hoes er weer af, als je terug komt hoes er weer omheen)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:52

Yamcha schreef:
Ik snap niet waar die mensen zich druk om maken, echt niet....... een auto is maar een stuk blik, oké een duur stuk blik, maar dan nog.......Wat te doen? Ik zou het niet weten, zou er iig mijn kat niet om binnenhouden :n

maar als een hond ff lekker op je net nieuwe (waar je lang voor gespaard hebt en zuinig op bent) auto springt kan je dat ook niet waarderen. Waarom van een kat wel?

(veel) katten eigenaren zijn zo lekker makkelijk. Kat hoort los te lopen bla bla bla.
En maar overlast veroorzaken bij anderen.

De TS heeft echt geluk als de buren willen volstaan met een hoes.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:52

Ja ik herken het. Die van mij zitten beiden graag op een auto. Vooral op het dak: lekker rondkijken, hoog boven de grond. Bij voorkeur onze eigen auto's als die bij ons voor staan en anders dus die van de buren of nog verderop op ons stukje (we wonen aan een doodlopend stukje weg). Ik heb nog geen enkele kras op al die auto's kunnen ontdekken. En onze buren zijn er erg verdraagzaam over. Ze worden vaak ook gekroeld enzo.

Als ik zie dat ze op een verkeerde auto zitten (dus niet van ons zelf) stuur ik ze eraf! Daardoor is het toch al een stuk minder geworden in 3 jaar tijd. En vaak staat mijn auto toch voor de deur en zitten ze daarop (of op de kliko)

Maar als je buren het niet willen, ja lastig. Ik zou ook zeggen emmertje water (zijn die vieze pootjes er ook meteen afgespoeld)

1 stel buren bij ons wil de katten van onze buurt niet in de achtertuin hebben en heben meteen met ons overlegd toen we hier kwamen wonen en ze doorhadden dat we er 2 hadden. Ze heeft een weekje erop gelet en zodra ze in die tuin kwamen (hebben ze dus alebei maar 1 ker gedaan want...) kregen ze een flinke emmer water op hun dak. En onze buuf kan goed raak gooien haha.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:53

Chiqa schreef:
kynshiri schreef:
alsjeblieft hoor... wat zijn we weer verdraagzaam... boehoe kattenpootjes op mijn sjieke auto :roll: ik heef je gelijk dat je je kat hier niet voor gaat binnenhouden. Auto's mogen vuil worden hoor... in de winter wordt hij 10 000 keer vuiler van al dat strooizout...

Er zijn mensen die een knappe auto willen rijden, is dat toegestaan dat zij liever niet wensen dat deze door kattepoten worden beschadigd? Ik dacht het wel. Als ik hier een auto van een halve ton voor de deur heb staan wens ik daar geen katten op.
Hoe ik dit aanpak? Loop er met een emmer water heen, pak de kat voorzichtig van mn auto af en douw hem dan even in de emmer water. Die katten doen het een keer, daarna zie ik ze niet meer in de buurt van de auto.

Ik wens ook geen krassen en ellende op mn auto, sorrie dat ik er wel zuinig op ben en niet in een oude kar rond wil rijden :)

En voor de rest ben je wel helemaal lekker?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:53

Ik vind het daadwerkelijk schandalig hoe sommige hier reageren!
Een kat hoort níet op een auto! Klaar!
Je kan het wenden of keren hoe je wilt, maar de kat is jouw verantwoordelijkheid ts.
Jij hoort er dus zorg voor te dragen dat je kat geen schade toebrengt aan eigendommen van anderen.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:54

ma_rie_tje schreef:
Ronne schreef:

Waarom moet er een compromis komen vanaf hun kant?

Dat snap ik niet. Zij kiezen er toch niet voor om een kat op hun auto te laten zitten?
Eigenaar van de kat kan IMO een aantal dingen doen, namelijk:
er voor zorgen dat de kat geen overlast veroorzaakt (waar ze zoiezo voor moeten zorgen) dat kan door verschillende dingen, nl binnen houden of zorgen dat die de tuin niet uit kan.
Of de buren moeten gewillig zijn en op de kosten van de eigenaar een hoes voor de hele auto kopen, en deze er elke dag op moeten zeggen (= een rotklus, elke keer dta je weg gaat met je auto hoes er weer af, als je terug komt hoes er weer omheen)

Omdat zij blijkbaar niet de moeite nemen om de auto binnen te zetten/ te beschermen. Dalijk houdt zij de kat binnen en rijdt er iemand een winkelwagentje tegenaan of gaat een flinke vogel een versveroverde prooi op zitten peuzelen op de motorkap. Er kunnen nou eenmaal krassen op de auto komen, als je dat niet wilt, zul je hem moeten beschermen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:54

Hoort je kat niet gewoon onder de WA verzekering en word schade vergoed? Onze katten (en die van mijn tante trouwens ook) zitten geregeld op onze auto en ik heb echt geen schade ervan, hooguit wat afdrukjes van de poten, maar krassen? nee.