Mijn arme hondje :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:07

Dat is een overdreven reactie. Alsof het gelijk een of andere moordmachine word dat alles probeerd te grijpen. Mijn honden gaan ook wel eens achter konijnen aan. Laat ze lekker gaan, ze krijgen ze toch niet te pakken.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:28

aerdenhout1 schreef:
M.A.W het is dus prima dat de hond achter een marter is aangegaan?? Wat word het volgende wat hij probeert te pakken...een schaap?? Dit gedrag moet je eigenlijk nooit tolereren van je hond, mits je een boswachter bent en je hond daar voor word getraind.

Overdrijven kan ook he...
Je weet niet hoe het gegaan is, dus vind ik niet dat je zo kan oordelen.
Misschien liep de hond wel gewoon rustig, marter niet gezien, vervolgens schiet de marter naar hem of bijt hem, hond hapt uit reactie en bijt daardoor op zijn tong.. meerdere senarios mogelijk!
Zou ze haar hond dan ook nog moeten straffen? Terwijl hij braaf naar haar toe komt toen ze hem riep? Denk het niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 15:04

aerdenhout1 schreef:
Arme hond?? Jou hond heeft de marter duidelijk willen doden en die heeft zich verdedigd! Een hond van...pak hem beet...zo'n 30 kilo tegen een martertje van, laten we zeggen 1 kilo??
Sorrie meid, maar ik zeg....goed gedaan marter!!!!
Ik hoop dat hij het met deze heeft afgeleerd, al ben ik bang van niet.

Caitje is 53 kilo ;) En de marter is al op meerdere honden en katten afgesprongen.
En Cai had nu terug gebeten.

aerdenhout1

Re: Mijn arme hondje :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:25

Je zegt zelf dat je niet gezien hebt wat er is gebeurd en je de hond alleen maar hebt horen janken..en ben je ook bij die andere gevallen geweest waarbij die levensgevaarlijke marter honden aanviel?
Geloof mij, een marter is dan wel een jager, maar valt echt geen hond aan, andersom kan wel natuurlijk en dan heeft de marter het recht om zijn leven te verdedigen lijkt mij.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:31

Ik denk eigelijk ook niet dat een marter uit het niets een hond aanvalt
ik val ook niet snel een vent van 2m aan :+
Maarja hoop dat je hond dit niet vaker gaat meemaken is niet mooi lidtekens

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:48

aerdenhout1 schreef:
Je zegt zelf dat je niet gezien hebt wat er is gebeurd en je de hond alleen maar hebt horen janken..en ben je ook bij die andere gevallen geweest waarbij die levensgevaarlijke marter honden aanviel?
Geloof mij, een marter is dan wel een jager, maar valt echt geen hond aan, andersom kan wel natuurlijk en dan heeft de marter het recht om zijn leven te verdedigen lijkt mij.

Maar je gaat er nu gelijk van uit dat dit gebeurt is, maar jij weet het dus ook niet zeker. Dus waarom dan gelijk zo fel reageren? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:48

aerdenhout1 schreef:

Ik zag het wel bij mijn katten gebeuren en onze Cai valt nooit andere dieren aan, we kunnen hem zelfs gewoon los bij de hamsters zetten.
Als ze in hun loopren zitten ;) En dan moet hij opeens een marter aanvallen??

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:15

pfff typisch bokt weer.
Ik zou Cai in vervolg maar met een muilkorf, slipketting en zeer kort aan de riem uitlaten inplaats van lekker los.
oke nu serieus :
Vervelend van die tand en zijn tong, gelukkig valt het allemaal nog wel mee. En wat er nou precies gebeurt is dat maakt helemaal niet zoveel uit. Je hond is gewond geraakt, dat is balen maar gelukkig zal hij weer helemaal herstellen :D
het is wel een onwijs mooie hond zeg !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:29

mickydo schreef:
pfff typisch bokt weer.
Ik zou Cai in vervolg maar met een muilkorf, slipketting en zeer kort aan de riem uitlaten inplaats van lekker los.
oke nu serieus :
Vervelend van die tand en zijn tong, gelukkig valt het allemaal nog wel mee. En wat er nou precies gebeurt is dat maakt helemaal niet zoveel uit. Je hond is gewond geraakt, dat is balen maar gelukkig zal hij weer helemaal herstellen :D
het is wel een onwijs mooie hond zeg !

Dankje :P Vind het zelf ook een mooie hond :D Maar ik heb al muilkorf gekocht :P en een halsband die schokken afgeeft, voor het geval dat hij weer iemand aanvalt }> Nee grapje hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:03

We zijn gister toch maar even naar DA geweest, omdat de onderste hoektand de onderlip naar buiten duwde en zo kwam de bovenste hoektand er steeds aan. Waardoor er een gat onstond. En vandaag is hij er aan geholpen. Gelukkig mocht ik erbij zijn (mijn moeder ook) En mijn moeder heeft hem toen gelijk goed geborstelt, vooral bij zijn edele delen. Hier mag je niet meer bijkomen sinds hij zijn ballen ontstoken had. En ik mocht gelukkig de tand houden. Wil de tand eventueel ook wel op de foto zetten. Daarnaar mochten we hem lekker weer mee naar huis nemen en mocht hij hier lekker wakker worden. Nu is hij nog een beetje duf en heeft al weer wat water gedronken.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:13

Wat een super mooie hond! :o En soms wel een beetje overdreven reacties hoor! Je weet niet wat er is gebeurt, dus waarom dan meteen heftig gaan reageren. Ik zou mijn hond ook niet gaan straffen als ik niet wist wat er was gebeurt, maar hij kwam wel braaf aanlopen als je riep. ;)

Fijn voor hem! ik hoop dat hij snel weer opknapt!