Dit KAN er gebeuren als ....(schokkende foto's!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: Dit KAN er gebeuren als ....(schokkende foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:23

Jakkie, arm beest :\

Zelf heb ik mijn hond wel los in de buurt van gevogelte, maar hij weet dat hij er niet op mag "jagen"..Af en toe glipt ze er tussendoor en jaagt ze een clubje eenden op, maar verder ook niet..Zwanen etc. zijn groter dan hondlief, dus daar blijft ze op veilige afstand van ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 11:30

brenpasbeau schreef:
is de zwaan daar wel al dood? of leefde hij nog.
gelukkig loopt onze hond altijd aan de lijn anders krijg je kleine hondtje binnen die opgegeten zijn :P nee even zonder dolle onze hond eet gewoon allleen hondenbrok en voor de rest is pens ;)
maar een zwaan is toch een beschermt dier?

Deze zwaan leefde nog toen hij bij ons gebracht werdt, we hebben hem uiteraard meteen laten inslapen hier was niets meer aan te doen

Overigens ben ik niet uit op een rel of om mensen aan te vallen oid wil gewoon eens laten zien wat voor dingen ik meemaak in het dierenopvangcentrum waar ik werk, en als ik mensen hiermee kan waarschuwen wat er kan gebeuren als honden echt achter watervogels aanrennen om ze te pakken.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 11:31

sunny_l0ve schreef:
Wat een arme zwaan. Wat zou ik verschrikkelijk boos op mezelf én mijn hond zijn als ik die eigenaar zou zijn. Heeft die eigenaar de zwaan zelf binnengebracht of niet? Ben ik wel benieuwd naar. Zonde dat die zo moest doodgaan. Ik ben blij dat mijn honden niet op ze jagen, die lopen altijd met een boog op zwanen heen.

De zwaan is gebracht door de dierenambulance (medewerkers ervan waren zelf ook helemaal van slag)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 11:33

Liezel1 schreef:
arm beest....
Ik moet eerlijk zeggen dat het imo wél uitmaakt wáár dit is gebeurd....
Mijn honden mogen niet los hier in de woonwijk. Dat is verboden en kan me een flinke boete opleveren. Op 15 min lopen hiervandaan echter is een groot losloopgebied, incl meertje waar alle honden mogen zwemmen. Waar een meer is, zijn watervogels, maar mijn honden gaan daar toch écht los...

Dat snap ik ik heb mijn honden ook niet overal vast hoor ;)
zeg ook niet dat iedereen zijn honden maar moet aanlijnen hoor ;)

Dit is dus gebeurt in een vijver/parkje bij een woonwijk

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:35

wat ongelooflijk vervelend, arm beest. maar er KAN ook heel veel met jezelf gebeuren als je op straat loopt, in de autostapt of van de trap loopt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 11:36

Wilawander schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat dit door een hond is gedaan. Dan ziet het er heel anders uit.

Dit is echt door een hond gedaan medewerkers van de dierenambulance hebben hem ervanaf moeten slaan/trekken.. eigenaar van de hond was nergens te bekennen.

Overigens hoeft de zwaan niet verzwakt geweest te zijn (maar dit weten we achteraf natuurlijk niet) maar als een hond op de zwaan springt en hem eenmaal vastheeft kan de zwaan zich echt niet meer losslaan helaas...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:37

maar wat hebben ze met de hond gedaan dan?

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:37

getsie! arm dier!

Honden kunnen idd erg agressief zijn als ze een prooi zien ..

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:40

hoe mooi ik ook zwanen vind, ik poep echt peukkies als ik ze ziet, dus alles gaat bij bij dan aan de lijn en de kids worden in de kraag gepakt..

..verschrikkelijk gewoon...Zwanen vind ik van die magische dieren

Vorig jaar zat er bij ons in de buurt een setje te broeden, daarvan werd het vrouwtje doodgereden(wat nu eenmaal kan gebeuren)..maar dat mannetje bleef maar op het nest zitten...nou heel de regio kwam in actie!!!...iedereen leefde mee, ook omdat het nest vrij dicht bij een drukke weg lag, waar meerdere dorpen bij elkaar komen dus iedereen wist van die zwaan ...dus dat ding werd in de watten gelegd, kreeg eten/drinken...maar het was wel mooi gelukt want weken later zwom die daar mooi met zn jong rond...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 11:42

suuzepuus schreef:
maar wat hebben ze met de hond gedaan dan?

die is naar het dierenasiel toegebracht

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 11:43

celticpony schreef:
het is zo dubbel (nee heb fotos niet bekeken op de vroege morgen) honden blijven jagers, net als katten, roofvogels, etc. Helaas zijn de dieren die de laatste categorie te grazen nemen, wat minder gevoelig voor onze oe's en aa's, zoals bijvoorbeeld muizen etc. Ik blijf erbij dat je je hond niet zomaar zijn gang moeten laten gaan hoor, want je je bent er als baas uiteindelijk ook bij en zou moeten ingrijpen, maar het blijft wel zijn natuurlijke instinct en ik denk dat er ook situaties zijn, waarin je dat niet kan voorkomen (zoals ik helaas zelf heb mogen meemaken bij onze hond en konijn |( ). en uiteindlijk kun je je hond niet altijd vastzetten, dan doe je dat dier ook tekort mee....

snap ik je hond moet ook los kunnen in een park oid daarvoor loop je met je hond ;) maar als je weet dat je hond dit soort dingen doet is het meer om mij dat ik de boodschap wil geven denk erom dat je hem bij watervogels aanlijnt als je hond zo is..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 11:43

Jasmijn76 schreef:
Vorig jaar zat er bij ons in de buurt een setje te broeden, daarvan werd het vrouwtje doodgereden(wat nu eenmaal kan gebeuren)..maar dat mannetje bleef maar op het nest zitten...nou heel de regio kwam in actie!!!...iedereen leefde mee, ook omdat het nest vrij dicht bij een drukke weg lag, waar meerdere dorpen bij elkaar komen dus iedereen wist van die zwaan ...dus dat ding werd in de watten gelegd, kreeg eten/drinken...maar het was wel mooi gelukt want weken later zwom die daar mooi met zn jong rond...

Super verhaal zeg! :D echt geweldig vind ik dit soort verhalen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:40

Jeej dat zijn nare foto's zeg :n
Echt zonde van het mooie dier.

Ik heb onze hond altijd los lopen in het park waar ook de eenden e.d. zijn. Maar onze hond is alleen stoer op een afstand, zodra er een eend te dichtbij komt, maakt ze zich haastig uit de voeten :+

Dimra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:44

dat ziet er inderdaad heel naar uit! ik heb 2 maand in Friesland gewerkt bij de dierenambulance.. en daar kwamen we ook zulke dingen tegen! dus mensen let goed op waar je je hond loslaat en hou hem goed in de gaten!

Veel liefs mel

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:46

wat erg zeg, arm beest,

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:06

Mijn god wat zal dat dier een pijn gehad hebben...
Gelukkig hebben jullie hem meteen laten inslapen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:10

heel erg voor de zwaan :(

Maar even een vraagje. Er is een zwaan in de buurt bij mij met een gezwel ofzo en ik heb de dierenambulance gebeld meteen de dag dat ik het zag, ze zeiden dat ze er iets aan zouden doenb, maar nee niet gebeurt :? dat is toch te gek voor worden?

foto van de zwaan:
http://i41.tinypic.com/2ajrzbs.png

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:16

Bah... wat een vreselijke foto's.
Maar ben het wel met Kimmie eens, dit soort dingen gebeuren dagelijks (mijn kat komt elke dag minstens met 1 muis thuis, maar daardoor ga ik dr echt niet binnen houden hoor, dit is gewoon de natuur).
Mn hond laat ik trouwens altijd gewoon los bij vogels konijnen ed. Hij is opgevoed als jachthond maar afgekeurd, want hij snapt niet dat hij een prooi op een gegeven moment echt moet pakken (zo heb ik al meerdere keren meegemaakt dat een konijn opgaf, en dat ie alleen aan dat beest gaat zitten snuffelen, net als met eenden die te dom zijn om weg te lopen, die besnuffeld ie ook alleen maar).
Dus echt niet alle honden zullen zoiets doen als ze een ander beest zien hoor. Ik vind dit een beetje een rel om niets.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:23

Ik kan me voorstellen dat je deze foto's plaatst. Een zwaan dusdanig verwond aantreffen zie je niet vaak. Helaas is het wel een "natuur" instinct. Vind het wonderbaarlijk dat het beest nog leefde als ik zijn hals bekijk.

Toevallig: er is hier een zwaan tegen een hoogspanningsmast gevlogen en die is (denk ik) gelijk overleden, maar die had ook een behoorlijk diepe en brede snee van zijn borst voorlangs zijn vleugel lopen. Zijn dat de kwetsbare plaatsen bij een zwaan toevallig?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:28

hebben ze die hond ook een spuit gegeven ?

gelukkig is die zwaan direct uit zijn lijden verlost
die moet toch pijn hebben gehad

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:36

Ah gossie... arme zwaan..... :(

Ons hondje heeft wel eens een kip te pakken genomen (samen met haar zoontje := ) zomaar vanuit het niets....
Maar inplaats van de hond nu vast te doen buiten, hebben wij haar zover kunnen trainen dat ze geen aandacht meer besteed aan vogels, na de trainingen loopt ze nu dan alweer 2 jaar probleemloos los buiten. Dus zo kan het ook! :j

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:43

lifaya schreef:
Oh ik heb het nog nooit gezien! het is een stelletje en de andere zwaan had het niet, ik d8 aan een tumor of een vishaakje ofzo, het ziet er niet gezond uit in elk geval, hij kon niet goed eten.

Dit is het vrouwtje, kun je zien aan de knobbel, die van het mannetje is groter. De bult trekt na paring en broeden weer weg. Het schijnt aantrekkelijk te zijn voor het mannetje. Onder de bek zit ook een klier wat een soort was afgeeft waar ze zich mee inwrijven om zich water dicht te houden. Onze oude buurman was zwanenboer,daar heb ik het ooit weleens aan gevraagd. Vind het prachtige beesten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:44

Ohhh hihi :') okej dan weet ik dat hahaha

ja ik heb bijna elke lente een zwanenkoppel achter ons huis met kuikens :P erg mooie beesten, maar o zo gevaarlijk :')

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:50

Bij ons barst het ook van de zwanen, ben er gelukig niet bang voor. dan kon ik bijna niet naar buiten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:51

niet bang nee, maar zodra ze kuikens of een nest hebben zijn ze toch beschermend! We konden niet meer achter ons huis komen zonder dat we hatelijjke blikken kregen :P