8 puppy's geboren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 12:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:41

Wilawander schreef:
suuzepuus schreef:
daar heb je al antwoord op gehad in een ander topic.....

vader wel, moeder niet....

Waarom niet? Je wilt toch de zekerheid hebben zoiets niet te vermeerderen? En dat je top pups op de wereld zet? Ik vindt dat asls je dan al fokt zonder papieren, dat je op z'n minst op gebied van gezondheid alles moet uitsluiten....

Wel leuke pups

Presies, had wel verwacht dat je de moeder inmiddels had laten testen, vandaar mijn vraag zie niet in waarom je ze niet zou laten testen. Je wil de nieuwe eigenaren toch niet met heel veel verdriet opzadelen?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 15:08

nu de pups er zijn ga ik de moeder niet meer te laten testen. lijkt me een beetje onzin.

Anoniem

Re: 8 puppy's geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:15

Ik zou niet weten waarom, mss eisen de nieuwe eigenaren het wel :) Groot verschil of je nu een pup koopt die al HD heeft of nog geen HD heeft, zoals ik al zei bespaar je jezelf hiermee heel veel verdriet en ellende.
Bovendien is de cane corso er gevoelig voor dus de vraag is niet geheel te verwaarlozen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 15:17

tot nu toe eisen de nieuwe eigenaren het niet. en ik zou dan nu elke pup apart moeten laten testen?...
hd vrije ouders geven geen garantie voor hd vrije pups. en als ze het wel hebben moeten we ze maar een spuitje geven??

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:26

Chiqa schreef:
Ik zou niet weten waarom, mss eisen de nieuwe eigenaren het wel :) Groot verschil of je nu een pup koopt die al HD heeft of nog geen HD heeft, zoals ik al zei bespaar je jezelf hiermee heel veel verdriet en ellende.
Bovendien is de cane corso er gevoelig voor dus de vraag is niet geheel te verwaarlozen.

Welk ras is er niet gevoelig voor dat is echt niet alleen dit ras ;)

Gefeliciteerd.
Wat leuk zeg.
Een hond hoeft het niet te erven van zijn ouders of familie, het kan ook zo ontstaan, door verkeerde dingen te doen en voeding kan het ook aan liggen.

Maar ze heeft een ander topic geopend om in discussie te gaan, laat het hier n leuk blijven voordat er een slotje opkomt ;)

Vind ze erg mooi hoor TS.
Succes ermee.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:08

suuzepuus schreef:
tot nu toe eisen de nieuwe eigenaren het niet. en ik zou dan nu elke pup apart moeten laten testen?...
hd vrije ouders geven geen garantie voor hd vrije pups. en als ze het wel hebben moeten we ze maar een spuitje geven??

Nee, je hoeft de pups niet te testen. De vader is getest? dan alleen de moeder. Is ze HD en ED vrij dan is de kans kleiner dat de pups het krijgen. (door foutieve belasting kan dit altijd nog). Heeft de moeder het dan kan je de eigenaren dit melden en kunnen ze hiermee rekening houden om te voorkomen dat ze problemen krijgen, of dat ze dit later krijgen.

Ook als je later reacties van een koper krijgt dat zijn hond hd heeft dan kan je al melden dat het niet door de ouders komt. Ook een zekerheid voor jezelf

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:25

Godmiejjaa zeg, kan dat in dat andere topic over wat je wel en niet wilt, en wat wel en niet is toegestaan, en hoe verschrikkelijk het is dat ze geen papieren hebben. Damn ik heb 2 honden zonder papier en ik heb paarden zonder papier en slangen zonder papier en goh ik heb mn merrie ook niet laten checken voor dat ze zwanger werd. Ook nog iets ik heb zelf mezelf niet laten keuren voordat ik mn kind uitperste...
Sorry maar ik kreeg er effe behoorlijk genoeg van.

Maar TS ik vind dat je prachtige pups heb en daar mag je trots op zijn. Een super mams die goed voor ze zorgt.

Oke ik snap bepaalde dingen zeker en ben het er ook mee eens maar daar loopt een topic over. Dus hou het hier gewoon leuk, en als je iets dwars zit wijs elkaar op dat ene topic.

Is eigelijk het zelfde als een vogel in de kooi houden, maar daar hoor je niemand over

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:28

Wat een leuke pups...mooie mama ook!!
Heb je ook een foto van de papa....

@de rest: de pups zijn er al...dus het heeft geen zin om met dit gezeur een topic te gaan verpesten.

Enneh........het is en blijft de keuze van de TS....zo lang het niet verboden is kan en mag ze dit gewoon doen.

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:33

ja ben het met hyawatta en oOoKellyoOo eens hoor jammer van het gezeur zeg :o

maar wat een super leuke pups! geniet ervan

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 16:42

dit is pappa
Afbeelding
en een ukkie
Afbeelding

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:43

Papa heeft echt nog een leuke puppensnoet! :+:

Heel veel plezier nog met de kleintjes :)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:14

Idd een hele mooie papa :~
En mooi puppykind :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 21:07

dank jullie wel. vanmiddag is er weer 1 gereserveerd. er zijn er al 6 gereserveerd!!!! nog 2 te gaan. en ze zijn pas 11 dagen oud....

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:55

Super, die andere 2 zullen ook gauw een baasje vinden. Als ik geen Chihuahua had dan kwam ik morgenochtend meteen een kleintje uitzoeken.
En wauw wat een mooie papa zeg. dat beloofd wat :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 11:48

vandaag 3 weken oud
Afbeelding

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:53

Ik vind ze geweldig!!!
(nee, mag echt niet hond van mezelf...)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:57

agos wat ontzettend lief :+:
ik ben zelf helemaal niet van de papieren etc, het heeft voor mij geen toevoegende waarde alleen maar meer rommel in de kast.
ik vindt ze ontzettend schattig en als ik wat meer ruimte had was ik er zeker 1 komen adopteren :+:

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:04

Wat een leuke diertjes, lief hoor die puppy's.

En ik wordt een beetje moe van al die mensen die iedere keer in de topics beginnen te zeuren over het fokken met dieren.
Tuurlijk zitten de asiels overvol en zijn er teveel katten, konijnen honden en dergelijke, maar moet dat dan via een topic gezegd worden en over doorgezeurd worden (sorry moest het even kwijt, al lees ik in bb meer mee dan dat ik reageer, maar wordt er altijd zomoe van om die dingen te lezen, al ben ik ook niet voor het onnodig vermeerdere van dieren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:09

Ja idd, dat moet.
Je kunt het wel in het algemeen blijven zeggen, maar dan voelt toch geen mens zich aangesproken......
Confrontatie is niet altijd verkeerd hoor, al is het niet de makkelijkste weg.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:25

Yamcha schreef:
Ja idd, dat moet.
Je kunt het wel in het algemeen blijven zeggen, maar dan voelt toch geen mens zich aangesproken......
Confrontatie is niet altijd verkeerd hoor, al is het niet de makkelijkste weg.

Maar jij hebt de drang om alles en iedereen ALTIJD te confronteren........ echt super vermoeiend!! :Z
Ik denk dat heel bokt nu onderhand wel weet hoe jij erover denkt....

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 15:54

Yamcha, waarom reageer je nog??
bespaar je de moeite en je tijd en sla dit topic over alsjeblieft....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:10

Nee, da's waar, jij vindt het duidelijk wel prima om puppen zonder stamboom en gedegen onderzoek op de wereld te zetten, en ze op MP te zetten.......

Idd verspilde moeite.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:11

Ok, hier zijn mensen die over ed en hd door mauwen. Ik wil hier ondanks dat het topic hier niet voor is toch op in gaan. Wel maar 1 malig en wie er over door wil gaan moet maar via pb mij erop aan spreken. Zodat dit topic niet verder vergalt word.

Wij hebben ruim 5 jaar geleden een labrador gekocht. Gewoon bij een particulier. De moeder hebben we gezien en de rest van het nestje was nog gewoon bij de moeder in de huiskamer aanwezig. De moeder hadden ze ergens gered en hadden ze de papieren niet bij gekregen. Ze waren er nog mee bezig om die aan te vragen. (heb ik bewijs van gezien) De vader was ook een goed gekeurde reu. Allebei waren HD en ED vrij. Maar omdat ze nog met de papier aanvraag van de teef bezig waren zaten er bij de puppie's geen officiele documenten bij. (heb ook bewijs van de DA gezien over HD en ED) Wij vonden dit prima, want wij willen er niet mee gaan fokken en shows is leuk om te kijken maar voor ons niet om mee te doen.

4 jaar later. Onze hond kreeg best wel veel problemen met zijn heupen. Kon met veel pijn en moeite van de bank en uit bed komen. (ja onze honden slapen bij ons in bed.) Wij hebben besloten om foto's van zijn heupen te maken. En helaas onze labrador heeft Enstige HD en artrose. Of 4 jarige leeftijd al. Erg sneu voor onze hond. Maar met dagelijkse pijnstilling en speciaal voer is het tot nu toe goed uit te houden. En mocht het niet meer uit houden dan zijn wij de eerste die hem uit zijn lijden gaan verlossen.

Nou zouden jullie denken. Waarom schrijft ze dat hier nu toch op. Nou omdat mensen in mijn ogen bewust kiezen voor een hond met of een hond zonder papieren. Wij hebben bewust gekozen voor een hond zonder papieren. Ondanks dat de ouders getest zijn. Helaas is onze hond waarschijnlijk een lot uit de loterij geweest dat hij dit heeft gekregen, want de rest van de broertjes en zusjes zijn HD vrij.

Dus je kan bij alles geluk of pech hebben. Bij een hond met papieren kan je een hond krijgen met HD, en met een hond zonder papieren net zo goed. Ik heb overigens vroeger ooit zelf geleert dat vaak honden zonder papieren sterker zijn in gezondheid dan honden met. Maar weet niet wat wetenschappelijke testen daar bij ooit hebben uitgewezen.

Nu weer ontopic. En wil je erover door gaan staat mn pb box open.

En suuzepuus, ik ben boos op je. Maar 1 foto hier neerzetten. Bombadeer ons eens met foto's. Dan kunnen wij nog meer weg kwijlen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:00

Pubelia, iedereen weet dat HD niet alleen van de ouders afkomstig is. Jij verteld niets in je verhaal over beweging van de pup, het voedsel, toch wel hele belangrijke zaken in zo'n verhaal bij de ontwikkeling van die verschrikkelijke aandoening....

En waarom zou een vermeerderaar in dit geval Suusepuus dan volledig HD en HD uitsluitsel geven als ze niet eens de moeite wil nemen om enige vorm van garantie bij de pups af te geven?
Imo sta je dan niet bepaald achter je nestje ;)

Elke willekeurige fokker geeft namelijk netjes een verkoop en garantiebewijs van ruim 2 jaar :) In dit geval is het garantie tot aan de deur, imo geen goed gevoel. En dan nog niet te spreken over de afkomst van de moeder die imo geen raszuivere Cane corso is.