Konijn plast bloed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:42

6 is nog helemaal niet zo oud voor een konijn hoor. De mijne is 11 geworden. Ze plaste ook wat bloed en ik ben er mee naar de DA geweest. Toevallig moest ik net met haar naar de DA vanwege een abces. Ze hebben haar onder narcose gebracht en toen liep ze van achter leeg met bloed. Terwijl ze in de kooi net 1.5 dag een druppeltje bloed met haar urine liet lopen. We hebben haar in laten slapen op de operatietafel, vanwege haar leeftijd en ook omdat het abces zich in dunnen strengen had uitgebreid. Plus het bloed uit haar blaas, was de druppel. Waarschijnlijk was het een tumor in haar blaas, blaasgruis was het niet zei de DA.

Ik vind het erg nalatig van je ouders om jou met een konijn blij te maken, maar er verder geen medische kosten voor het beestje te willen betalen. Want het is maar een konijn. Bij mijn andere konijn iis onder narcose een abces weg gehaald, ze is een week bij de DA gebleven voor wondverzorging, ik moest daarna om de 5 dagen terug komen voor antibioticakuren. En ik moest in totaal nog geen 100 euro betalen. Voor al deze dingen vind ik dat niet duur. Mijn konijntje weegt 1.5 kilo, dus aangezien medicijnen vaak op gewicht worden aangepast, viel het nu mee. Voor mijn groot lotharinger van 6 kilo was ik veel duurder uit geweest.
Je ouders ontvangen op dit vlak geen schoonheidsprijs.

Misschien kun je het konijn naar een opvang brengen(noodoplossing, want je legt dan het probleem bij een ander neer)? Daar hebben ze medische zorg. Je bent wel je konijn kwijt, maar dan overleeft het beestje het misschien. Als het namelijk wel iets medisch is, kan ik je vertellen dat dit waarschijnlijk dodelijk gaat aflopen. Vooral als nijn nu al niet meer eet.

Sassieja

Re: Konijn plast bloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:04

En, hoe is het nu?

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:50

Ik ben nu nog op school. ik ga zo kijken!

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:51

het konijn eet wel maar niet veel, heb ik al 3x gezegt.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:52

Weet je wel zeker dat het bloed is? Zaagsel kleurt namenlijk ook vaak rood als het overzadigt is. Als je dus te lang niet schoonmaakt kan het lijken of er bloed ligt maar is het gewoon verkleurt zaagsel dat helemaal zeik nat is!

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 15:05

Nee had hem pas verschoont.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:15

6 jaar is helemaal niet oud voor een konijn. Ze kunnen makkelijk 10 worden. Wat dat betreft heeft je pa dus al ongelijk.

Het kan bloed of kleurstof zijn, om het verschil te maken moet je dierenarts een testje doen. Je zou kunnen vragen of je wat urine langs mag brengen, dat is meestal niet zo duur en dan weet je iig of het echt bloed is.

Verder, ik vind het ronduit lomp en een slecht voorbeeld van je pa dat hij je niet naar de DA wil laten gaan met het konijn. Hij denkt dat het beestje geen pijn heeft en dat het allemaal maar mee valt, maar ja, hij denkt ook dat een konijn van 6 al oud is dus zo veel verstand heeft hij er dus niet van. Kijk, dat je geen 100 euro aan het beestje uit wil geven ok, maar even laten checken of er iets aan de hand is en of dat misschien simpel verholpen kan worden lijkt me toch wel het absolute minimum.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 19:17

Ja ik weet het nu wel dat mijn ouders lomp en weet ik veel wat zijn maar dat is helemaal niet mijn vraag! Mijn vraag is wat ik ZELF kan doen ipv naar de DA gaan.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:27

Niks

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:49

xvanity22 schreef:
Ja ik weet het nu wel dat mijn ouders lomp en weet ik veel wat zijn maar dat is helemaal niet mijn vraag! Mijn vraag is wat ik ZELF kan doen ipv naar de DA gaan.

Als je de punten die hier allemaal aangegeven zijn al hebt gedaan, moet je echt naar een DA, en kun je verder weinig doen.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:53

Heb je zelf geen geld om de dierenarts te betalen?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:56

Meid, het is dat je te ver bij mij vandaan woont, anders was ik met je mee naar de DA gegaan.
Het enigste wat je kan doen ik toch blijven volhouden tegen over je ouders.
Misschien gaan ze het licht zien...

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:57

xvanity22 schreef:
Ja lijkt mij ook wel logisch, Konijn is 6 bijna 7 dus best wel oud.

Mijn konijn is op dit moment 8 en wordt negen en heeft geen gebreken dus leeftijd hoeft niet persee iets te maken
te hebben met wat jou konijn heeft
Bel gewoon de dierenarts die kan je meestal wel raad geven.
Heeft je konijn ook geen last van verlamming ofzo dat kan duiden op koorts
Bij mijn konijn was dat wel zo en hij plasde ook bloed. Dit kwam door
een blaasontsteking. Maar verder is hij nu nog steeds levening en vrolijk
Dus zeker naar de DA gaan (of bellen)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:01

xvanity22 schreef:

Ik ken natuurlijk jouw ouders niet, maar misschien zou je ze dit topic kunnen laten lezen?

Of, bel even met de dierenarts, leg hem alles goed uit, ook hoe je ouders hierover denken. Misschien houdt hij daar dan rekening mee. Niet geschoten is altijd mis! Het helpt natuurlijk wel als je zelf een beetje geld hebt. De medicijnen zul je namelijk wel moeten betalen, zelfs al helpt de dierenarts je gratis. Gewoon even bellen dus!!!!

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 20:11

Ja dat is het hele probleem, heb het er met mijn ouders over gehad maar ze geven niet toe. Zelf heb ik helemaal geen geld als ik dat had dan had ik het wel gewete.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:58

:(:) Wat onvoorstelbaar sneu voor je. Plast nijn nog steeds rood gekleurd? Ik heb even wat zitten googlen en soms kan een beetje gekleurd urine heel normaal zijn. Ik duim dat dat bij jouw konijntje ook zo is.
Kan je niet eventueel wat geld van je ouders lenen, dat je dat van je zakgeld weer terug betaald?

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 21:07

Ja het probleem is, ik krijg mijn geld gestort op mijn chipknip dus dat kan ik ook niet pinnen of iets.

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:08

xvanity22 schreef:
Ja lijkt mij ook wel logisch, Konijn is 6 bijna 7 dus best wel oud.

Zo oud is dat konijn ook weer niet...
Die van ons zijn ouder 9 en 11
Die van 11 word nu wel echt een ouwetje :D
Zijn zusje is maar 2 geworden,we denken dat er toen iets van plastic in de tuin is gewaaid waar ze aan heeft gegeten toen ze los liep.Maar het blijft gokken met die diertjes bij bloed plassen denk ik aan een blaasontsteking oid

Het is al vaker gezegt maar zaagsel kan soms erg rood kleuren,ik zou kranten in de plashoek doen en dan kijken of het morgen weer rood is.Sterkte ermee :(:)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:39

Oh, maar bij de dierenarts kan je vaak ook met chip betalen hoor. Maar ik bedoelde dat je ouders je het geld nu geven voor de dierenarts, en dat dan afhouden van het geld wat ze dan op je chipknip zetten.

Pfff. moeilijk hoor, heb je ook geen tante, oom, oma, opa waar je hiermee terecht kan?

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 21:58

Nee niet echt, er lag net een heeel klein beetje bloed.
Wel op zijn poep zeg maar. Ik weet niet of dat ook verkleurd.
Hij eet wel weer :D dus misschien gaat het vooruit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:37

Klik even op deze link:

http://www.konijnenbelangen.nl/folders/folders/ziekten2009_1.pdf

Dan hoofdstuk 5, ziektes aan de urinewegen. Wanneer dit het is en je doet er niets aan, dan lijdt dat beestje uiteindelijk een hoop pijn. De urinewegen worden op een gegeven moment geblokkeerd. De blaas raakt voller en voller, maar het vocht kan niet weg. Das pijnlijk en uiteindelijk zal het vocht te veel worden in de blaas en dan kan ie knappen. Ga zelf maar es na wanneer je enorm nodig moet plassen en je moet nog 3 uur in een trein zonder wc, dat doet uiteindelijk enorm zeer. Laat de link ook eens aan je ouders zien.
Willen je ouders niet iets doen, bel dan met een konijnenopvang en leg het uit, misschien willen ze het konijn wel van je overnemen en zullen zij het naar de dierenarts brengen. Zoals ik al eerder zei, ben je het konijntje wel kwijt, maar dan blijft je konijn wel gezond. Zelf kun je verder niets doen, het gaat niet vanzelf over. Wanneer het konijn meer pijn krijgt, gaat het vanzelf stoppen met eten, dan kan darmimmobiliteit de kop op steken en daar gaan ze zekers dood aan in deze situatie. Wanneer het blaasgruis of drab is en je doet er niets aan, dan gaat je konijntje een heel ellendige dood tegemoet.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:51

niks aan doen, en lekker laten weg kwijnen...:S

gewoon naar de dierenarts gaan, en op rekening laten zetten, jullie hebben een dier, en dan moet je ook de consequenties daarvan nemen!!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:58

Nou.... bloed op zijn poep is natuurlijk net zo NIET goed als bloed bij zijn plas......
Ik denk dat alle opties inmiddels al wel genoemd zijn. Het enige wat jij weet aan te geven is dat dat allemaal niet kan blijkbaar. Lijkt mij dat er dan helaas maar 1 ding overblijft en dan met je konijn naar een opvang gaan.
Ik heb een klein beetje het idee dat wij ons er meer zorgen over maken dan jij? Ik kan er naast zitten hoor, maar zo komt het iig wel op mij over.

Beetje jammer dat iedereen zomaar een dier in huis kan halen. Dat is namelijk zoooo makkelijk. Maar owee als ze ziek worden, dan kost dat vaak teveel :n

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 22:58

Hij plast gewoon dus dat kan het niet zijn, Oja ga me ff lekker een schuldgevoel aan praten. mijn ouders gaan door het lint als ze zien dat ik iets op hun rekening laat doen.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 22:59

Net of ik er iets aan kan doen, denk je dat ik het niet erg vind? Ik probeer er alles aan te doen om mijn ouders om te praten, denk niet echt dat jullie het erger vinden dan mij, dat kan haast niet!