Beau @ springen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:23

Leuk he springen met de hond, ik doe het ook wel eens, maar wat zijn je foto's goed gelukt! echt allemaal precies op het goeie moment! :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:30

DmNqUe schreef:
een hond springt ook op de bank springt tegen je op en de bank is denk ik ongeveer even hoog? en nee ik doe dit inderdaad niet vaker dit is 1 keer en nu wachten tot ze oud genoeg is !

Je bedoelt zeker jouw hond.
Mijn honden springen niet tegen mij op en ook niet op de bank.
Dit is ook zeer slecht voor je hond!! Helemaal als ze nog niet volgroeid zijn.
Voor behendigheid moet een hond min. 12 maanden zijn.

DmNqUe

Re: Beau @ springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 19:35

@romy_b dankjewel :p
@Brainless ja mijn hond doet dat wel ja :j en ik begin ook niet met behendigheid dit was kijken wat ze kon en heb zeker wel opgelet wanneer het genoeg was.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:46

Gewéldig zeg! Die laatste foto is echt geniaal; die voorpootjes. Echt een schitterend gezicht!
Hij heeft er veel lol in zo te zien, haha.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:01

Ziet er leuk uit! Zo te zien heeft ie der wel plezier in! :j

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:05

plezier heeft ze er zeker in ja :P maar ze mag nu lekker wachten tot dat ze een jaar of 1,5 - 2 is :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:07

leuke foto's! Vet cool! Eigenlijk nooit geprobeerd met onze hond.. maar weet ook niet of ik haar er wel overheen krijg, haha (is nogal eigenwijs)
Succes over een paar maanden!
Jammer van die paar negatieve reacties, volgens mij is het wel duidelijk dat TS echt voorzichtig is maar haar hond en het eenmalig was..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:07

ik lees: Ik laat mijn hond niet teveel springen, en dan komen er toch een aantal JOEKELS van een hindernissen voorbij.. en ook geen 2 ofzo.. Waarom? Omdat baasje het leuk vind, hondje lijkt het ook leuk te vinden, en ach tis maar voor 1 keer.. ( 1 keer flink hoog..slim vooral om dat in 1 keer te doen ) Doe dit ajb pas als je hond volgroeid is.. Liever een hond wat later sprongen aanleren, dan een hond te vroeg kapot maken.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:12

aaah wat leuk zeg! ze heeft er volgens mij ook heel veel plezier in! Gaat vast lukken die behendigheid :D

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:14

ik maak hem absoluut niet kapot hoor!, ik zette gewoon iets hogere op en als ze daar zelf overheen springt zonder dwang of iets blijkt toch wel dat ze het leuk vind? ze is van mij helemaal niks verplicht als ze het niet meer wil dan niet is het klaar dit is de 1e keer en de laatste keer voor dat ze een jaar of 1,5 - 2 is. als wij naar het bos gaan springt ze ook over omgevallen boomstammen enzo heen dan kan ik er ook niks aan doen loopt ze gewoon los , ik snap jullie commentaar wel maar ik heb echt wel het beste met mijn hondje voor en doe het nu zeker als ze helemaal volgroeid is

@essie_blue dankjewel :P

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:16

Wat een leuke hond! Hoe groot is ze ongeveer?
Het lijkt mij ook leuk om later met mijn, tevens 7 maanden oude hond,
aan behendigheid te gaan doen. :)

Edit; Ik zie dat je ook in Nijmegen woont! Zit je toevallig ook bij de
kinologenclub?
}:0

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:17

euhm ik denk dat beau ongeveer 50 a 60 cm hoog is :P

ik woon in druten in de buurt van nijmegen :P zit niet bij de kinologenclub
Laatst bijgewerkt door DmNqUe op 17-03-09 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:18

oh ze zal het zeker leuk vinden, geloof ik best.. Je moet t allemaal ook helemaal zelf weten, maar ik vind dat je onverantwoordelijk bezig bent. Dat je hond een keer springt in het bos, tegen je op, op de bank is heel wat anders dan zulke hindernissen neer zetten, lijkt me logisch dat je dat zelf ook wel snapt, en dat je ook wel kan bedenken dat dit geen slimme zet is. Ook is je hond een keer 1,5.. Laat deze hindernissen ajb dan ook nog ff staan...

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:19

ja ik snap je commentaar ook volledig hoor maar ik heb het ook expres op het gras gedaan en er kussens onder gedaan, en volgende keer inderdaad de hindernissen lager!! ;) ik wil ook het beste voor haar en zal dit ook niet meer zo hoog doen, het was gewoon om te kijken wat ze zou doen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:21

ga eerst maar eens stukken met je hond hardlopen.. weet je hond trouwens al hoe die moet zitten? Aan de voet? En alle andere termen? Ik doe niet aanbehendigheid met mijn hond, maar lijkt me logisch dat je hond eerst respect moet hebben voor de baas, en dat ie goed gehoorzaamd, en dat je een goede band hebt. Dan ga je bijv veel trainen mbv rennen, spelen ballen gooien enz.. En veel later pas dit soort dingen.. Komop, waar begin jij? Bij het eind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:22

ik begin niet over de hoogte, dat weet je nu wel denk ik (hoop ik) kijk wel uit met die kussens, die kunnen gaan schuiven als ze af zet, en daar komen ongelukken van..
mooie hond :j

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:24

Haha leuk
Heb dat ook met mijn hond gedaan, hij wordt er nu te oud voor :')

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:24

@pinuts als je ook goed leest staat er dat ze puppycursus achter de rug heeft dus de basisdingen zit etc en er nu nog meer gehoorzaamheidcurssusen volgen en dan pas aan de behendigheid beginnen. en spelen doen we zat iedere dag uur naar buiten met de bal spelen net wezen hardlopen met de hond dus

@Dees_daan, ja dat weet ik inderdaad en ik doe het ook niet meer zo hoog ( later ) bedankt voor de tip met de kussens :j

CaWa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:27

Tssshht

Lieve mensen, maak hier alsjeblieft geen reltopic van zeg! De TS heeft het OVERduidelijk goed met dr *ontzettende* leuke hond voor.. Eindeloos gaan hakken op het feit dat ze een minder slimme zet heeft gedaan (in de ogen van een aantal mensen hier) vind ik nou niet erg gepast. Zeker de laatste opmerkingen die gemaakt zijn vind ik erg overtrokken en zelfs wat respectloos. Ik vind het erg prettig om te horen dat mensen hier het beste voor de hond willen.. maar kom op zeg, dit is nou niet meteen extreme dierenmishandeling (en ja ik ben op de hoogte van t feit dat het voor de hond beter zou zijn om een jaar of wat te wachten)!

Liefs,

CaWa

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:29

dankjewel caWa , ik geef het zelf ook toe dat het stom was om te hoge hindernissen neer ze zetten en dit ook niet meer doe . en ik wacht tot ze ouder is.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:35

extreme dierenmishandeling? waar staat dat? Ben blij dat je het niet meer doet ts, ik geloof best dat je t beste voor hebt met je hond hoor.. Maar ik moest het toch ff gezegd hebben. Met jonge honden kun je niet voorzichtig genoeg zijn:)

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:35

ik weet het snap ook dat je het goed bedoeld :j

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:37

ik bedoelde het niet respectloos hoor;) Maar zeg zulke dingen wel met een iets wat strenge ondertoon. Ikzelf heb een bredere grotere hond, erg gevaarlijk om mee te gaan springen enz.. Doe ik dus ook nooit, maar lijkt me een leuke hobby als je zon actief hondje hebt als jij. Ben benieuwd hoe het over een aantal jaar zal gaan:)

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:54

over een paar jaar zal ik wel foto's plaatsen, we zijn nu paar grappige dingen aan het leren, high fife kan ze al en rol om ook :P nu nog dood liggen :P

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:28

[quote="miccamaaike"]leuke foto's! Vet cool! Eigenlijk nooit geprobeerd met onze hond.. maar weet ook niet of ik haar er wel overheen krijg, haha (is nogal eigenwijs)
Succes over een paar maanden!
Jammer van die paar negatieve reacties, volgens mij is het wel duidelijk dat TS echt voorzichtig is maar haar hond en het eenmalig was..[/quote]

Dit slaat in principe nergens op, het hoeft maar 1 keer mis te gaan, en nu is die kans behoorlijk groot als je zo hoog springt met een te jonge hond.

Ts; Op de bank springen is net zo slecht voor de gewrichten, ook niet toelaten dus.