Kat naar buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Kat naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 18:47

Lijkt me erg saai voor de kat, achter onze tuin ligt een grote wei en een bos en er lopen zoveel katten.
En we wonen in een rustige straat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:54

Ik zou hem in ieder geval niet naar buiten doen voordat hij gechipt is, als ie dan weg is vergeef je het jezelf nooit. Ook zou ik hem een bandje om doen met kokertje en met een dingetje eraan waarop staat: 'Ik ben gechipt.' Dat hebben alledrie onze katten ook.
Die van ons komen alleen maar in onze escape-proof tuin. Dat vinden ze naar mijn idee prima. In het weekend en in de zomer staat de deur van 10 tot 10 open, en dan lopen ze zo de hele dag door in en uit. Af en toe een dutje tussendoor, en dan weer even buiten rennen en vogeltjes bespieden. Ik heb niet het idee dat ze iets te kort komen.

yanique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:06

.even iets heeel anders.
mijn vader is ook 25 maart jarig...
haha

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:54

jesito schreef:
Lijkt me erg saai voor de kat, achter onze tuin ligt een grote wei en een bos en er lopen zoveel katten.
En we wonen in een rustige straat.

En wat als je hier niet eeuwig blijft wonen?
wellicht verhuis je over een jaar of 2 naar een "woonwijk" en heb je geen wei en bos achter je huis.
Als je kat dan gewend is aan het verblijf in de tuin (want de kat weet niet beter, dus zal het normaal vinden) dan is het niet zi'n probleem om de kat dan vervolgens in de "nieuwe buurt" ook enkel in de tuin te houden.

Kat heeft nog nooit de vrijheid gehad, en over een jaar zeg je: ja maar mijn kat kan niet alleen in de tuin, die heeft altijd een heel bos tot zn beschikking gehad.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 09:19

Ik zou niet weten waarom ik hem dit nu zou ontnemen, dat is toch hartstikke mooi dat hij hier achter zo vrij kan lopen.
Tja en als ik moet denken over waar ik in de toekomst kan gaan wonen dan mag ik mijn honden ook niet meer loslaten want over een paar jaar mag dat ook nergens meer.
Ik wil hem alleen idd wel gechipt hebben dus dat ga ik wel regelen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:21

Babico3 schreef:
Ik zou hem in ieder geval niet naar buiten doen voordat hij gechipt is, als ie dan weg is vergeef je het jezelf nooit. Ook zou ik hem een bandje om doen met kokertje en met een dingetje eraan waarop staat: 'Ik ben gechipt.' Dat hebben alledrie onze katten ook.
Die van ons komen alleen maar in onze escape-proof tuin. Dat vinden ze naar mijn idee prima. In het weekend en in de zomer staat de deur van 10 tot 10 open, en dan lopen ze zo de hele dag door in en uit. Af en toe een dutje tussendoor, en dan weer even buiten rennen en vogeltjes bespieden. Ik heb niet het idee dat ze iets te kort komen.

Even een vraagje, waar kun je die dingen halen waar op staat 'ik ben gechipt'. Ik heb ze namelijk nog nooit gezien, en dat vind ik wel handig voor mijn katten en honden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:24

Babico bedoelt volgens mij gewoon een adreskoker met een briefje erin waarop dat staat, of las ik het verkeerd?

Je kunt bij onze dierenwinkel ook adrespenningen enz laten graveren, misschien dat zij ook kleintjes hebben met die test erop?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:30

Dan ga ik toch maar eens even kijken ;).

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 12:23

Bij NDG kun je die als het goed is bestellen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:31

Wat is NDG?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 12:35

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:26

jesito schreef:
Blaasgruis komt volgens mij vaak door verkeerde voeding, maar door een vroege castratie heb ik nog nooit gehoord.

Denk niet dat een dierenarts dit zomaar gaat zeggen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 09:36

Nee dat zal ook wel maar er zijn nogal wat ziektes waarover veel dierenartsen het niet eens zijn wat de oorzaak betreft.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 19:59

Maandag wordt kasper gecastreerd, het zou volgens mijn da geen kwaad kunnen.
Dan kan hij volgende week lekker opknappen en met het fijne weer al lekker naar buiten.
Hopen dat alles goed gaat.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:55

Succes! ik hoop ook dat alles goed gaat. Het is een vrij simpele ingreep, dus de kans is klein. Wens je kat sterkte! ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 10:19

Dat zeiden ze bij de dierenarts ook dat het meestal zo gepiept is.
Ik vind dat altijd zo zielig om ze daar achter te laten, dan voel ik me zo'n verrader.
Maar ja, gelukkig hoeft dit maar 1 keer.
Normaal kun je smorgens vroeg brengen, maar ik mag hem ook pas om 10.30 brengen dan hoeft hij daar niet zolang te wachten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 11:49

Maandag is die gecastreerd en gechipt en alles is super goed gegaan, hij loopt nu lekker buiten maar is nog te bang om ver weg te gaan.
Maar die stapjes zullen snel gaan komen, nu blijft hij nog lekker in de tuin.
Hij doet nu niks anders dan soezen in het gras of beestjes vangen die rondvliegen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:54

Mooi zo! Die van mij ging ook steeds verder. Nu loopt hij lekker in de buurt rond, en zit hij bij de buren voor het raam ;). Heerlijk als ze zo lui zijn! :D