Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
XxSultanxX schreef:die hekken zijn om koeien vast te zetten . 1 keer in de zoveel tijd laten we alle koeien nakijken door de dierenarts , en dan 300 koeien met de hand pakken is niet veel waard hahah .
zo komen ze mooi allemaal vast te staan en kan de dierenarts mooi zijn werk doen
ellepel schreef:ggoh..zit ik net te kijken,want ben ook wel nieuwsgierig kom ik ook nog een ding tegen dat kun je dan weer op datzelfde hek bevestigen om de kop van de koe echt helemaal vast te zetten,
dat ding heet een kopheffer![]()
https://www.dierapotheker.nl/product/Ov ... string=574
KiWiKo schreef:XxSultanxX schreef:die hekken zijn om koeien vast te zetten . 1 keer in de zoveel tijd laten we alle koeien nakijken door de dierenarts , en dan 300 koeien met de hand pakken is niet veel waard hahah .
zo komen ze mooi allemaal vast te staan en kan de dierenarts mooi zijn werk doen
super logisch en heel effectief![]()
absoluut
maar als de dierenarts geweest is, steken ze dan ook die koppen weer zo makkelijk door die hekken heen?
is allemaal puur intresse hoorik ben gewoon heel erg benieuwd hoe dit nou allemaal in zijn werk gaat
ik sta altijd gefascineerd te kijken hoe kundig die dieren die koppen er doorheen steken en hoe kundig ze die koppen weer terug trekken...... kop omhoog, beetje schudden en wandelen maar![]()
vind het altijd een ontzettend leuk gezicht........ maar ineens vroeg ik me van de week af waarom de constructie zo is, zoals die is........
en nu snap ik het![]()
logisch, effectief en eigenlijk best simpel
XxSultanxX schreef:die hekken zijn om koeien vast te zetten . 1 keer in de zoveel tijd laten we alle koeien nakijken door de dierenarts , en dan 300 koeien met de hand pakken is niet veel waard hahah .
ellepel schreef:ohw ja heel handig als je inderdaad de koeien dan ook kunt vastzetten als je ze scheren moet.![]()
wij gingen dus altijd vanuit school bij de boeren langs om te scheren.
nou,dan staan ze wel vast,maar je moest de poten eigenlijk ook nog vast kunnen binden.![]()
sommige koeien houden echt niet van scheren