Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Benfan schreef:Over het anoniem melden, waarom snappen zoveel mensen niet hoe dat werkt? anoniem mailen? valse naam? mensen mensen mensen hebben jullie nou nooit eens er over nagedacht dat die persoon waarover je belt NIET te weten krijgt wie de aangifte heeft gedaan, is dat nou zo lastig te snappen?
LimaMambo schreef:iemand enig idee of je daar anoniem een melding van kan maken?
heb namelijk geen zin in gezeik...
Benfan schreef:Over het anoniem melden, waarom snappen zoveel mensen niet hoe dat werkt? anoniem mailen? valse naam? mensen mensen mensen hebben jullie nou nooit eens er over nagedacht dat die persoon waarover je belt NIET te weten krijgt wie de aangifte heeft gedaan, is dat nou zo lastig te snappen? Ik heb wel eens aangifte gedaan over een gezin in onze straat die hadden hazelwormen zitten die ze zelf uit de natuur hadden geplukt. Illegaal als de pest natuurlijk en ik de LID gebeld en verhaal gedaan. Ze hebben de volgende dag een bezoekje gedaan bij dat gezin en de dieren mee genomen. De kinderen kregen een educatief dagje waar ze leerde waarom het zo belangrijk is dat men zich aan de regels hielt. En die mensen hebben nooit geweten dat ik diegene was die had gebeld.
Dus nee je kan niet anoniem een melding doen, maar die persoon zal niet te weten krijgen dat jullie hebben gebeld. Ze zullen dan langs gaan en kijken of er ook daadwerkelijk illegale dieren zitten. Over die 100 euro zou ik de politie bellen, je laat je toch niet 100 euro afjatten? die jongen heeft wel heel makkelijk gewonnen op deze manier.
Chiqa schreef:Benfan schreef:Over het anoniem melden, waarom snappen zoveel mensen niet hoe dat werkt? anoniem mailen? valse naam? mensen mensen mensen hebben jullie nou nooit eens er over nagedacht dat die persoon waarover je belt NIET te weten krijgt wie de aangifte heeft gedaan, is dat nou zo lastig te snappen?
Wat een vervelende opmerking van jou Benfan, ooit bij stil gestaan dat anoniem niet bestaat en dat mensen bang zijn voor repressailles heeft niets met wel of niet snappen te maken.
Bovendien snap ik jou niet, de dader kan de gegevens opvragen via zijn advocaatDus heozo anoniem?
Deze worden ook nog gegeven, je zal niet de eerste zijn die hier goedgelovig in is
anneliesdj schreef:Toch niet als jij gezegd hebt dat je anoniem wilt blijven?
Chiqa schreef:anneliesdj schreef:Toch niet als jij gezegd hebt dat je anoniem wilt blijven?
Ik heb nu twee keer meegemaakt dat de naam bekend werd gemaakt aan de verdachte, een keer een tipgever van een wieplantage die ook repressailes hebben uitgevoerd op de tipgever (Auto gesloopt en ramen ingegooit ook is zij weken lang getreiterd) naam van de tipgever is vrijgegeven aan de advocaat.
Tweede keer iemand die een mishandeling aangaf van een buurvrouw, ook op haar werden repsessailes uitgevoerd omdat de naam vrij werd gegeven, en deze maand heb ik zelf ook anoniem een aangifte laten doen, en ben er nu achter dat ook aan dit persoon weer mijn naam dus bekend is gemaakt.
Meldt misdaad anoniem????Ammehoela.