Bah, honden plassen en poepen alles onder!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 12:06

geerke schreef:
kun je het niet zo maken dat ze niet uit de tuin kunnen en gewoon in de garage droog kunnen zitten?
Of is dat niet te doen?
(ik weet niet hoe je tuin eruit ziet natuurlijk)
Misschien kun je het met weinig middelen en wat hulp zo oplossen dat ze gewoon overdag in de tuin kunnen?
Het is inderdaad wel lang .....

Dat zou met wat sloopwerk wel kunnen, dan maken we een gat in de garage waar een soort binnenhok komt. Moet alleen even kijken wat voor hek erom moet ivm slopen van de golden.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:07

@Ymke; je voelt je nogal aangevallen, de waarheid is hard. Nogmaals, jij bent verantwoordelijk en als er geen oplossingen zijn , zoals je zegt, dan moet je andere keuzes maken. Maar goed, je wilt met fluwelen handschoentjes aangepakt worden, maar ik zeg je gewoon wat ik vind. Ik hoop voor je dieren dat je in de toekomst betere keuzes maakt. Succes verder.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:07

Ik heb nog kenneldelen + dak en een geisoleerd nachthok staan mocht je interesse hebben :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:10

Zolang honden niet alleen zijn (en dus met zijn tweeën) komen ze niks te kort aan aandacht...( alsof ze dood gaan als ze niet elk uur een knuffel krijgen)

Het enige vervelende is dus wel het ophouden van ontlasting.
Ik zou je ook aanraden om een kennel te plaatsen in de tuin. Ik laat honden liever niet los in de tuin omdat het dan makkelijker is voor vreemden om je hond iets aan te doen.
Zorg er wel voor dat de kennel groot genoeg is en er hondenhok of overdekt gedeelte is. (en als je een hondenhok hebt, zorg dat ze evt beide in kunnen) en anders dat de andere hond ook ergens anders van de grond af kan liggen. (vooral voor 's winters, maar ook als het nat is)
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 11-03-09 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:11

je kunt ook een schrikdraadje spannen....1x een schok en ze komen niet meer in de buurt....wel laag voor de york....
dan loop je ook niet de kans dat de golden gaat graven onder het event. gaas door....
Mijn honden zijn ook altijd buiten,we hebben een gat gemaakt in de muur van de garage,zo kunnen ze in en uit lopen....ideaal....als ik ergens ben dan hoef ik tenminste niet in de zenuwen te zitten dat mijn honden moeten plassen,dat regelen ze zelf!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:13

sifra01 schreef:
@Ymke; je voelt je nogal aangevallen, de waarheid is hard. Nogmaals, jij bent verantwoordelijk en als er geen oplossingen zijn , zoals je zegt, dan moet je andere keuzes maken. Maar goed, je wilt met fluwelen handschoentjes aangepakt worden, maar ik zeg je gewoon wat ik vind. Ik hoop voor je dieren dat je in de toekomst betere keuzes maakt. Succes verder.

volgens mij is TS toch hard bezig een oplossing te zoeken....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:15

wat een vervelend probleem!

Onze hond moet op de dagen dat ik werk maximaal 6 uurtjes alleen zijn. Maar wij hebben inderdaad de oplossing buiten gemaakt. Ze heeft een prachtig geisoleerd hok, en een groot afdak waar ze lekker droog kan zitten, verder kan ze in de tuin rondstruinen, daar kan ze niet uit. Ze poept er nauwelijks in, alleen als we echt 'te laat' thuis zijn. plasjes kan ik niet controleren, maar dat vind ik niet erg in het gras.
ik hoop dat je voor jouw hondjes ook een fijne oplossing vindt. succes!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 12:16

Schrikdraadje zie ik niet zitten, het moet gewoon goed zijn.
Het liefste heb ik dan een combi van binnenhok + buitenren, en dan binnenhok in de garage ofzo.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:16

geerke schreef:
sifra01 schreef:

volgens mij is TS toch hard bezig een oplossing te zoeken....

Misschien moet je even van het begin af aan teruglezen, dan zie je dat ik gewoon reageer op de beginpost van TS. En op haar latere reacties daarop. En niet op het feit dat ze nu een buitenverblijf voor de honden wil maken. Ik vind het alleen niet kunnen dat de dieren maandenlang zo hebben gezeten, maar das mijn mening.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:17

Jammer dat je inderdaad direct afgebrand wordt hier, je weet zelf ook wel dat dit niet ideaal is, dus zoek je een oplossing en het is altijd prettig als meer mensen met je meedenken!

Onze honden zitten niet zo heel lang alleen thuis omdat ik mijn werkdagen ingekort heb. Is dat misschien een mogelijkheid? Toen nog sprake was van dat ik wel langere dagen zou werken, overwoog ik een hondenluik te maken zodat ze vanuit huis zelf naar buiten kunnen. Zover is het nog niet gekomen.

Ik heb jarenlang toen ik nog thuiswoonde, de hond van iemand bij ons in de buurt uitgelaten. Misschien vind je iemand die in de buurt woont en een rondje wil doen?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:17

Ik vind het belachelijk hoe hier gereageerd wordt, verdorie er worden weer dingen gezegd waarvan ik denk van vraag eerst een verder voor je een conclusie trekt. En dan vooral de felle manier waarop iemand zijn mening verkondigd.

Echt als ik jullie zo lees met de reacties dan denk ik stel je voor dat je een operatie moet ondergaan waardoor jullie een half jaar niet te paard kunnen. Nou dat is bij jullie dus gelijk verkopen die handel want er kan niet voor gezorgd worden.

Denk er eens aan als je de honden weg doet, wat dan? dan moeten ze wennen aan een nieuw baasje, moeten ze een tijd naar het asiel alsof dat zo goed is. TS is naar oplossingen aan het zoeken en heeft zelf ook al actie ondernomen. Echter de dingen die er zijn komen niet overeen met de behoeften van de honden of gewoon niet uit te voeren. TS heeft haar huis te koop staan zodat ze dichter bij het werk kunnen worden, voorheen kwam ze tussendoor thuis voor de honden nou sorry maar een huis heb je nou eenmaal niet zo verkocht, werk heb je ook niet altijd voor het oprapen met een goed salaris en ook nog eens naast de deur.
O jee als ze een topic had gemaakt dat ze een nieuw huis zocht voor haar honden dan kreeg ze de wind van voren dat ze eerst maar moest nadenken voordat ze een hond had aangeschaft.

Fijn dat jullie zo begaan zijn met de dieren maar bekijk het soms ook eens van een andere kant en val niet zo aan.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:20

sifra01 schreef:
Misschien moet je even van het begin af aan teruglezen, dan zie je dat ik gewoon reageer op de beginpost van TS. En op haar latere reacties daarop. En niet op het feit dat ze nu een buitenverblijf voor de honden wil maken. Ik vind het alleen niet kunnen dat de dieren maandenlang zo hebben gezeten, maar das mijn mening.

Wat had je dan willen zien Sifra, dt ze de honden naar het asiel of op marktplaats gedaan had zodra de reistijden veranderden?
Kom op nou zeg......
Ik denk idd dat een buitenkennel een goede oplossing kan zijn.....succes !!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 12:21

Bedankt voor het meedenken allemaal :j
Ik heb waarschijnlijk iemand gevonden (via hier) die wil gaan lopen. Ik wil zowieso nu die ren buiten gaan maken, even kijken hoe we dat kunnen realiseren :D . Dan kunnen ze iig hun behoefte doen!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:21

Klinkt voor mij als een manier van negatieve aandacht vragen.
Dus toch aandacht te kort.
Misschien een idee om de honden 1 keer per dag of om de dag een uurtje mee uit te laten nemen door een hondenuitlaatservice.
Dan hebben ze hun behoefte kunnen doen en ze hebben even de poten flink kunnen strekken.
Scheelt waarschijnlijk een hoop ellende en jij hoeft je minder schuldig te voelen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:22

Ik denk dat de TS met de gegeven tips een heel eind kan komen. Wij hebben de werkhonden ook in kennels zitten en dat gaat prima. Wij hebben zelf 2 kenneldelen op de lengte en dan zelf een hok eromheen gebouwd. (dus alleen de voorkant kenneldeel). Zo zitten ze altijd droog, zien ze voldoende en regent het nergens in. En in de kennel hebben we dan nog een nachthok gebouwd met schot erin (zodat er geen tocht ontstaat) waarin ze zich lekker terug kunnen trekken. Zo hoef je ook geen gaten in je muur te maken wat je later niet meer kunt herstellen.

Je hebt al kennelpanelen van 1, 1,5 en 2 meter. Wij hebben dan 2 en 1,5 met deur aan elkaar. Maar daar moet je dan net de ruimte voor hebben. Succes!

Ben het wel eens met onderstaande mening van WW. Deze komt stukken beter en veel minder aanvallend over maar raakt toch op de juiste manier de kern van het probleem. ;)
Laatst bijgewerkt door Caesar op 11-03-09 12:24, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:22

Euhm, deze situatie met de honden is al een paar maanden zo, joyce. Jouw voorbeeld met het paard gaat niet op, want dan heb je binnen die paar maanden echt wel iets geregeld.

Bovendien voel ik me niet aangesproken want ik val de TS niet aan.. maar vind het wel echt van de zotte dat twee honden de hele dag alleen moeten zitten, op een stukje grond ter grootte van een goeie paardenstal, en dat de eigenaar het dan 'vreemd' vindt dat ze in huis plassen en poepen. Daar kom ik niet bij. Sorry, en natuurlijk zoekt ze nu een oplossing, maar daar zijn maanden overheen gegaan- simpelweg omdat het eerst niet haar probleem was omdat de honden braaf hun behoeftes ophielden.. en nu het haar eigen probleem is, moet er een oplossing komen. Ik vind het gewoon vreemd dat er daarvoor geen oplossing is gezocht simpelweg omdat het voor de eigenaren zelf geen probleem was.. terwijl iedereen toch kan uittellen dat twee honden alleen op een stukje ter grootte van een goeie paardenstal, de hele dag alleen, niet leuk is voor de beesten?

En natuurlijk vind ik het goed dat de TS nu naar een oplossing op zoek gaat +:)+ Super zelfs.. en dat ze die ook heus wel gaat vinden, ben ik van overtuigd.

Maar ik snap anderzijds ook goed de frustratie van mensen om bovenstaande genoemde redenen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-03-09 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:23

@ Joyce83, waar heb je het over? Ik heb zelf ook door ziekte een hele tijd niet naar mijn paard kunnen gaan, maar dan zorg je er toch voor dat ze goed verzorgd wordt? Dus ik snap je vergelijking niet helemaal? Ik zeg het nog 1 keer, als je dieren hebt moet je ervoor zorgen. En ze niet maandenlang hele dagen alleen laten zitten en je dan afvragen hoe het kan dat ze in huis plassen en poepen. Dat klopt toch niet? Maar ja, zal wel aan mij liggen. Je hebt een verantwoordelijkheid hoor, maar dat mag niet gezegd worden hier.Jammer.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:23

Jeetje Sifra, de TS is toch hard aan het denken naar oplossingen? Hier gebeurt het ook regelmatig dat mijn volwassen honden 8 uur alleen zitten. Ik laat ze goed uit voordat ik ga, en zodra ik thuiskom zijn ze de 1e die ik uitla. En heel soms vind ik dan wel eens wat in huis. Jammer dan, eigen verantwoording. En wat betrefd aandacht, die 2 honden hebben echt veel meer aan elkaar dan dat ze aan mij, of in dit geval Ymke hebben. Soort houd van soort.

Edit: Mijn honden kunnen overigens wel door het hele huis heen. Ik denk dat daar inderdaad wel verandering in moet komen bij TS.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 11-03-09 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:25

@ Wildwings, dat bedoel ik dus.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:25

Utixo schreef:
Jeetje Sifra, de TS is toch hard aan het denken naar oplossingen? Hier gebeurt het ook regelmatig dat mijn volwassen honden 8 uur alleen zitten. Ik laat ze goed uit voordat ik ga, en zodra ik thuiskom zijn ze de 1e die ik uitla. En heel soms vind ik dan wel eens wat in huis. Jammer dan, eigen verantwoording. En wat betrefd aandacht, die 2 honden hebben echt veel meer aan elkaar dan dat ze aan mij, of in dit geval Ymke hebben. Soort houd van soort.

Je hoort mij toch niet over aandacht?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:26

Opzich is het lang dat ze alleen thuis zijn, maar het moet kunnen. Ze hebben het eerst ook gedaan, dus lijkt me niet dat het daaraan ligt. En daarbij je kan het je hond aanleren om zo'n lange tijd alleen te zijn. Zonder problemen. Het is dat ik zelf de hele dag thuis ben, maar vorig jaar toen wij onze grote hond ook nog hadden zaten onze 2 honden ook de hele dag alleen. Met goed weer buiten in de ren, maar anders gewoon binnen in de woonkamer. En zo'n grote woonkamer hebben we niet. Het lijkt me dat het wel een ander probleem is, omdat ze eerst ook zo lang thuis waren en dat het wel prima ging.

Super dat je buiten een ren gaat proberen te maken! Ligt er natuurlijk net aan hoe groot je tuin is en hoeveel ruimte je zelf over wilt houden. Wij hebben zelf voor een 2 onder 1 kap een ontzettend grote tuin!

Ik hoop dat het gaat lukken, blijf het topic een beetje volgen!

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:27

hai ik heb een bordeaux dog en we zijn ook veel weg overdag dus wij hebben in onze berging een hondenluik gemaakt waardoor onze hond binnen in zijn mand kan maar ook lekker naar n=buiten en dit gaat super +:)+
hij is dit nu ook gewend en natuurlijk als we thuis zijn dan mag ie lekker naar binnen maar hij is dan maar een half uurtje binnen of meneer wil wer naar buiten toe dus vervelend vind hij het zeker niet.
wel fijn dat je een oplossing probeert te zoeken, dit probleem hebben wij idd ook gehad toen ik weer bgon met werken maar we hebben da toch een oplossing gevonden .
succes met het vinden van een oplossing maar je bent al op de goed weg.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 12:28

Wildwings, we hebben eerder naar oplossingen gezocht voor de honden (we hebben niet voor niets ons huis te koop gezet toen en rondgebeld voor uitlaatservice etc). Toen was zelfs het probleem van het plassen nog niet aanwezig, dat is iets van de laatste maanden. De honden zitten op een groter oppervlakte dan mening andere hond (een bench is veel kleiner). De keuken is echt wel groot! Snap daarom sommige reacties niet. Hoe zit het dan met de honden die s'nachts in een bench moeten. Dan praten we over dezelfde tijd alleen op een kleiner oppervlak.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 12:29

loez schreef:
Opzich is het lang dat ze alleen thuis zijn, maar het moet kunnen. Ze hebben het eerst ook gedaan, dus lijkt me niet dat het daaraan ligt. En daarbij je kan het je hond aanleren om zo'n lange tijd alleen te zijn. Zonder problemen. Het is dat ik zelf de hele dag thuis ben, maar vorig jaar toen wij onze grote hond ook nog hadden zaten onze 2 honden ook de hele dag alleen. Met goed weer buiten in de ren, maar anders gewoon binnen in de woonkamer. En zo'n grote woonkamer hebben we niet. Het lijkt me dat het wel een ander probleem is, omdat ze eerst ook zo lang thuis waren en dat het wel prima ging.

Super dat je buiten een ren gaat proberen te maken! Ligt er natuurlijk net aan hoe groot je tuin is en hoeveel ruimte je zelf over wilt houden. Wij hebben zelf voor een 2 onder 1 kap een ontzettend grote tuin!

Ik hoop dat het gaat lukken, blijf het topic een beetje volgen!

We hebben een hele grote tuin :j . Maar zelfs als ik daar een stuk afzet hebben ze een kleinere oppervlakte dan nu in de keuken. Maargoed, ze hebben iig frisse lucht en kunnen plassen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:29

loez schreef:
Ze hebben het eerst ook gedaan, dus lijkt me niet dat het daaraan ligt.

Maar een dier bevuilt liever niet zijn eigen nest he.. althans, honden niet. :) Dus voor hetzelfde geld hebben ze het eerst ontzettend dapper opgehouden, maar uiteindelijk werd het toch lastig (de honden zijn dus 11-12uur alleen in huis/de keuken zonder dat ze uitgelaten worden! Dat is gewoon verdomde lang, hoe je het ook wendt of keert) en zijn ze het maar in huis gaan doen- en als dat er eenmaal inzit wordt het 'gewoon' en dan ben je wel de pineut.