Dode postduif gevonden met ring en dus nummer, wat nu?..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: Dode postduif gevonden met ring en dus nummer, wat nu?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 01:57

haha begraven wil de eigenaar hem vast niet, nu weet die inelk geval dat die duif niet meer terug komt en kan hij hem/haar laten uitschrijven.

wij vangen jaarlijks honderden postduiven op bij het opvangcentrum waar ik werk

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 02:16

Hahaha, denk ook niet dat je die duif hoeft te gaan brengen zodat de eigenaar een waardig afscheid kan nemen met als afsluiting een begravenis.
Het gaat er inderdaad meer om dat hij, na het binnenkomen van de rest van zijn duiven, de hokken dicht kan doen omdat de laatste niet meer thuis komt.

TS, heb je inmiddels al de eigenaar gesproken?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 02:32

Heb zo al eens een beste bos bloemen gehad van een duiveneigenaar. Die duif leefde nog maar was volledig uitgeput. Een paar dagen gevoerd en toen zag ik pas dat ze een visdraadje om haar poot had. Heb dat losgeknipt en toen de duif los gelaten.... zat binnen een uur op de til bij eigenaar 80 kilometer verderop. Eigenaar was dolgelukkig :D

Dus ze zijn niet allemaal bot hoor :D

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 09:25

Was een erg aardige man. Was inderdaad iemand uit Dordrecht. Het was een oude vogel ,vond het mega boeiend, (begrijp uberhaupt niet hoe ze dat werk nou precies doen met die duiven :o ).
Dit dier heeft goed werk verricht tijdens wedstrijden in Frankrijk, de meneer vertelde dat als ze de wind mee hadden wel 120 km/ uur haalden. 8-) Deze vogel was echter uit het kweekhok ontsnapt, hij fokte met dit dier om er goede jongen mee te krijgen. Gebroken vleugel zou idd volgens hem door hoogspanninsdraden zijn gekomen.

Heb de meneer beloofd het diertje te begraven en hij was echt dankbaar.

Ik vind het geweldig dat zo'n site bestaat! Zou zelf ook wel willen weten waar mijn dieren zijn gebleven als ze ontsnappen.. :j

SecretLin, zijn dit over het algemeen genomen ook vrij tamme vogels? En zijn eigenaren blij als je even contact zoekt?

Dit is zo'n verduveld mooi beestje, kennelijk worden ze ook op uiterlijk gefokt. :\

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:59

Ja ja dit zijn allemaal wedstrijd duiven, we merken presies weer wanneer er wedstrijden zijn gehouden dan krijgen we meer duiven binnen ook vaak jonge duiven die de vluchten niet redden en meestal als je de eigenaar belt (ik zeg meestal he ze zijn niet allemaal zo hoor) hoeven ze de duif niet terug want die is dan niet goed genoeg. we krijgen ook duiven binnen die heel goed vliegen en die al veel geld gewonnen hebben voor de eigenaar maar goed het terug halen kost de eigenaar ook geld je hebt speciale koeriersdiensten die duiven uit heel nederland ophalen voor een eigenaar..

Vaak gaan we nu niet meer achter de eigenaar aan, kost je een hoop tijd en geld en meestal willen ze hun duif toch niet terug
postduiven gaan hier na een poosje in de buitenhokken en worden ff binnen gehouden een weekje en kunnen daarna los en kunnen ze blijven of weggaaan

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:03

Iris82 schreef:
Verwacht er echter niet te veel van.
De meeste duiveneigenaren kunnen nogal cru uit de hoek komen.

Dus bereid je maar voor op een reactie van: trek zn kop er maar af. :=

Dit vind ik een beetje vreemd, ik heb al heel veel duiven, die bij ons zijn aangewapperd, weer herenigd met de eigenaren.
Stuk voor stuk waren ze heel erg blij met mijn telefoontje en goede zorgen. Heb al een paar keer gehad dat ze hem direct op kwamen halen en een paar woonde toch echt niet in de buurt, Lochem is bijvoorbeeld een heel eind van mijn huisje :D

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:05

Super dat er zulke sites bestaan en dat je moeite hebt genomen om de eigenaar te traceren! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:11

ik heb ook eens een oververmoeide duif in de tuin gehad

heb m eten gegeven en de eigenaar gebeld

die is hem komen halen 1,5 uur rijden en vertelde blij te zijn dat ik hem had opgevangen

helaas belde de man 2 dagen later op dat hij was overleden door uitdroging

vond het echt sneu om te horen

het was toen ook 30 graden buiten en ze kwamen vanaf frankrijk vliegen

hij vertelde dat er die vlucht veel vogels niet zijn aangekomen door de hitte

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:28

Dit is nou goed voor je karma!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 09:38

Wat kan mijn karma ermee? ben erg benieuwd!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:40

:+