Waakhond in Curacao

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:02

Rhodesian Ridgeback, deze honden woorden in Afrika veel gebruikt als waakhond :j
Eerst wou ik de Duitse Dog aanrdaden, maar uhmm... die zijn niet echt waaks ( de onze niet ) :+

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:05

Mitchall schreef:
Rhodesian Ridgeback, deze honden woorden in Afrika veel gebruikt als waakhond :j
Eerst wou ik de Duitse Dog aanrdaden, maar uhmm... die zijn niet echt waaks ( de onze niet ) :+

Deense zijn wel heel erg waaks :D :D !!
Maar ik denk niet dat ze bestand zijn tegen de hitte op het eiland. Blijven vaak vrij kwetsbare honden he..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:08

Simba_ schreef:
Een stafford bij kinderen? Niet erg slim denk ik.
Ookal zeggen liefhebbers dat ze verschrikkelijk lief zijn als je ze goed opvoedt, blijft het feit dat de honden sneller bijten dan bijvoorbeeld een labrador (extreem voorbeeld misschien) en dat daarbij bij een stafford de kaak op slot schiet. Daar krijg je een kinderarmpje echt niet zomaar tussenuit. Pas er dus alsjeblieft mee op. Toen wij op Curacao waren zag je veel 'vuilnisbakken' als superwaakhond en heel lief voor kinderen. Misschien moet je gewoon eens op het eiland zelf kijken en op die manier via via aan een hondje komen. Het lijkt me belangrijker dat het een goede, kindvriendelijke waakhond is dan een rashond voor een modeshow.

je moet geen onwaarheden verkondigen.
ze bijten helemaal niet sneller.
alleen is de schade groter als ze het wel doen.
ook het op slot slaan is een broodje aap verhaal.

ik zou inderdaad eens op het eiland zelf kijken in het asiel.

staffords zijn super(of vind ik iig),maar alleen geschikt voor ervaren hondenmensen.

het idee om gewoon eens te kijken voor een grotere bastaard klinkt ook goed.

succes met het vinden!

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:10

Vrienden van me zijn ervaren fokkers, het opslot schieten is weldegelijk waar! Bij een reu gebeurd het sneller dan bij een teefje, maar ook bij teefjes gebeurt het. Hoe kan de schade anders groter zijn als ze bijten ;)

Snoevie

Re: Waakhond in Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:10

omdat ze zeer krachtige kaken hebben.
maar er zit geen 'slot' op maar misschien bedoelen mensen dat met het feit dat die kaken gewoon onwijs krachtig zijn.

ik bedoelde het niet aanvallend ofzo!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:13

zydeco schreef:
wat dacht je dan van een bull terrier
ziet er imposant uit is waaks maar over het algemeen een doetje
een hele leuke familie hond maar niet met kleinere kinderen
daar zijn ze te speels en enthousiast voor

en een groot pluspunt voor jou denk ik : ze gedijen erg goed in een warm klimaat

het enige minpuntje aan een bull is dat ze wat moeilijker samen gaan met andere dieren maar als je een hond van pup af aan wil dan lijkt me dat dat wel goed komt
ze zijn ietwat hardleers maar als je op cursus wil moet dat ook wel goed komen

je moet er alleen wel van houden
http://www.breederretriever.com/photopo ... errier.jpg

Wij hebben een Bull Terrier en ik kan je vertellen dat ze idd erg lief is voor haar roedel....en voor Jan en alleman die langskomt :+ . Ook kijkt ze niet echt om naar andere dieren. Onze kippen vallen haar zelfs aan...ze loopt er met een boogje omheen als ze ze tegenkomt en houdt ze met een scheef oog in de gaten :P .
Ze is ook goed in het verleggen van grenzen :D . Elke keer probeert ze je weer uit of ze nu echt moet luisteren of niet. En dan heeft ze dus een gehoorzaamheidscursus gehad en aan behendigheid gedaan. Maar als je de oefeningen even laat verslappen, doet ze net alsof ze je niet meer snapt. :+
Ze kan eigenlijk met alle dieren. Ook het konijn van mijn dochtertje raakte ze niet aan. Honden van familie blijven logeren. Eigenlijk een geweldige hond. Maar niet voor te waken.

Onze kruising Beauceron uit het asiel was daarentegen een topper. Waaks, blaffen als iemand het erf op kwam (ik heb al eens een oudijzer man bovenop mijn aanhanger zien springen zo bang was hij), maar lief voor iedereen die ze kende en die op bezoek kwam. En zij viel aan op het moment dat iemand begon te slaan. Dat was wel even uitkijken met de kinderen, want die haalde ze ook echt wel uit elkaar als ze ruzie maakten. Och ja, had ik opvoedkundig weer wat minder om op te letten :P :D .

Als er asiels op Curacao zijn, dan zou ik daar zeker gaan kijken. Dan hoef je de hond ook geen vliegreis met misschein bijbehorende quarantaine aan te doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:14

er zijn bij rassen onderling ook wel heel veel verschillen.

in het asiel rondkijken is een goed idee!
er zullen daar vast genoeg honden zijn naar je idee en smaak die aan je eisen voldoen die een goed huis zoeken

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:15

Een Asiel hond doen wij om meerdere redenen niet. In de asiels op curacao zitten veel gekke ziektes e.d. en ik heb al verhalen gehoord dat het uberhaupt 50% kans is dat een pup uit het asiel blijft leven.
Ik wil dat risico niet voor mijzelf en niet voor mijn hondjes.

Rotweilers niet omdat ik en vooral mijn hondje daar een trauma mee heeft. Mijn hondje heeft als pup wonder boven wonder een aanval overleefd, en is sindsdien erg boos op rotweilers. en ik vertrouw ze niet, aangezien dat niet de enigste rotweiler uit de buurt was die honden of mensen beet!

Grote bastaard is ook prima, het het gaat mij niet om shows (wie en hoe kwam je er echt bij!)
Vandaar dat ik ook op de tip van Rooz ben ingegaan.

Tot nu toe zijn mijn man en ik erg te spreken over de bull terrier. Het zijn honden waar ik al vaker naar heb gekeken, maar nu niet in me opkwamen als zijnde 'waakhond' omdat ik ze dus niet 'angstaanjagend' vind ;)
(en dat vind ik van de kwispelende bastaards achter de hekken hier ook niet ;) )

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:16

bull terriers zijn ook super leuke honden,en ja angstaanjagend...........ik vind van niet,maar ik snap wel dat er mensen zijn die dat wel vinden :P
en vooral als ze goed waaks reageren!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:17

Isabonny schreef:
Als er asiels op Curacao zijn, dan zou ik daar zeker gaan kijken. Dan hoef je de hond ook geen vliegreis met misschein bijbehorende quarantaine aan te doen.

Honden hoeven met goede gezondheidsverklaring en geldige rabies enting niet in quarantaine ;)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:20

Simba_ schreef:
Een stafford bij kinderen? Niet erg slim denk ik.
Ookal zeggen liefhebbers dat ze verschrikkelijk lief zijn als je ze goed opvoedt, blijft het feit dat de honden sneller bijten dan bijvoorbeeld een labrador (extreem voorbeeld misschien) en dat daarbij bij een stafford de kaak op slot schiet. Daar krijg je een kinderarmpje echt niet zomaar tussenuit. Pas er dus alsjeblieft mee op. Toen wij op Curacao waren zag je veel 'vuilnisbakken' als superwaakhond en heel lief voor kinderen. Misschien moet je gewoon eens op het eiland zelf kijken en op die manier via via aan een hondje komen. Het lijkt me belangrijker dat het een goede, kindvriendelijke waakhond is dan een rashond voor een modeshow.

Wat is dat nou weer voor kul _-:( . Sneller bijten dan een Labrador? Anders om bedoel je!
Een Stafford heeft een veel grotere pijngrens dan de meeste andere rassen.
Mijn man is eens met zijn klomp op de poot van onze BullTerrier gaan staan. Die zag ik gewoon slikken en omhoog kijken met een blik van: zou je svp vlug van mijn poot willen gaan? Gaf geen krimp.
Terwijl mijn dochtertje eens met haar 15 kg op de poot van onze kruising Beauceron ging staan, die van schrik meteen haar kop draaide en een waarschuwingsknauw gaf.
Zo ook haar nichtje die de engelse foxterrier van opa een knuffel wilde geven; werd meteen in haar neus gebeten.

En zo heb ik nog meer voorbeelden van bijtongelukjes in mijn familie met allerlei soorten honden, maar NOOIT een van die zogenaamde gevaarlijke rassen. Die zogenaamd "gevaarlijke" rassen zijn over het algemeen veel nuchterder en niet zo opvliegend als de rest.
Het is alleen ALS ze bijten, tja, dan is de schade ook groter. Maar geen enkele hond kun je met kinderen vertrouwen. Je zult altijd een oogje in het zeil moeten houden.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:23

Klijntjuh schreef:
Een Asiel hond doen wij om meerdere redenen niet. In de asiels op curacao zitten veel gekke ziektes e.d. en ik heb al verhalen gehoord dat het uberhaupt 50% kans is dat een pup uit het asiel blijft leven.
Ik wil dat risico niet voor mijzelf en niet voor mijn hondjes.

Onze pup kwam ook ziek uit het asiel. Bij ons kreeg je wel garantie en we hebben de dierenartskosten niet te betalen. Vaak gaat het over de carpatten ziekte en die is niet besmettelijk. Maargoed.. je zegt het zelf al: je hebt verhalen gehoord... Je kan altijd eens informeren natuurlijk. Maargoed... ieder zn ding

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:00

Hee,
lees het net terug!
ik weet wat je bedoelt hoor!!
Mijn gymdocent heeft bij een erkende fokker een bordeax dog pup gehaalt en kon hem helaas na 3 maanden in laten slapen omdat hij een zware heupafwijking heeft.

Wij zijn gewoon mensen die niet echt fokken maar omdat er naar onze hond zo ontzettend veel vraag is hebben we der toch maar eens gedekt. Hier een foto van mijn meisje http://roosloveigor.hyves.nl/album/3650 ... /0/sGCp/en hier nog toen ze een pup was http://roosloveigor.hyves.nl/album/1599 ... _state__=2
maar wat hier ook de mensen zeggen is dat de opvoeding echt belangrijk is van de hond! en dat is bij haar ook wel geweest. maar niet dat ik op wil scheppen maar deze hond heeft een puppie curces die eigenlijk een half jaar duurde in 2 maanden gedaan omdat ze het zo snel oppakte allemaal!! ben ook ontzettend benieuwt naar de pups van der.
Als die er zijn zet ik er natuurlijk foto's op

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:10

Ik zou zeggen: Duitse Dog, goede wakers en erg trouw naar het baasje en goed met kinderen, andere honden.

(leuk verschil, chihuahua en duitse dog ;))

*edit*, ik zou alleen niet weten hoe ze zijn met warm weer, daar heb ik geen ervaring mee...

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:24

Mitchall schreef:

Haha hier in het dorp hebben we der eentje die komt je aflebberen super lieve/leuke hond en blaft keihard :Y)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 01:24

er worden hier rassen aangeraden waar ik zo mijn bedenkingen bij heb.. staffords, bullterriers..

TS heeft chihuahua's.. en daar wil ik absoluut niet mee zeggen dat ze die op gaan vreten.. integendeel zelfs :P
maar staffords en bullterriers zijn absoluut geen 'beginners' honden..
deze dieren hebben een strakke opvoeding nodig.. want ze zijn 9 van de 10 keer strond eigenwijs en luisteren wanneer ze zin hebben :P

ik zou eerder voor een herder oid gaan.. honden die er om bekend staan dat ze goed luisteren en goed onder appél kunnen staan

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 01:54

Ik kan je echt alleen maar aanraden om dààr een hond erbij te nemen. Mijn zus heeft een hond hier aangeschaft als pup om een "waakhond" daar te hebben en dat ging helemaal fout. Deze hond kon absoluut niet tegen de warmte en heeft het drie jaar lang erg slecht gehad.

Zij heeft daar uit het asiel een fantastisch leuke vuilnisbak gehaald, had zelf een dochter van een half jaar en een zoon van 5 en de stelling dat honden uit het asiel per definitie niet te vertrouwen zijn met kinderen is klinkklare onzin. Deze hond was én waaks én kon zeer goed met kinderen overweg.

Om deze hond niet te pesten in ons koude kikkerlandje is hij naar een stel gegaan dat net als mijn zus tijdelijk in Curacao ging wonen, en doet daar nu nog steeds prima dienst!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 01:55

Even een aanvulling, een hond hoeft overigens niet perse superwaaks te zijn om in Curacao als waakhond te dienen hoor, het feit dat er een hond rondloopt is eigenlijk al voldoende. Ze zijn daar als de dood voor honden op het erf......bij mijn zus durfde de postbode niet eens in de buurt van het hek te komen!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 05:23

LimaMambo schreef:
er worden hier rassen aangeraden waar ik zo mijn bedenkingen bij heb.. staffords, bullterriers..

TS heeft chihuahua's.. en daar wil ik absoluut niet mee zeggen dat ze die op gaan vreten.. integendeel zelfs :P
deze dieren hebben een strakke opvoeding nodig.. want ze zijn 9 van de 10 keer strond eigenwijs en luisteren wanneer ze zin hebben :P

ik zou eerder voor een herder oid gaan.. honden die er om bekend staan dat ze goed luisteren en goed onder appél kunnen staan

Waarom zouden Chihuahua's wel beginnershonden moeten zijn? weet je hoe fel en dominant die kunnen zijn? het zijn geen schoothondjes ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 07:22

mee eens,buiten dat het geen 'afschrikwekkende' waakhonden zijn(imo dan) vind ik de chi's ook geen beginnershonden.

maarja welke hond dan wel?moeilijk hoor.

verder ben ik het eens met daffodil

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:08

LimaMambo schreef:

Ben het helemaal met je eens. Je moet echt sterk in je schoenen staan om een Terrier op te voeden, want ze blijven je uitproberen. Dus niet alleen de kleine terriers zoals Westland High Terrier, Engelse Fox terrier e.d. maar ook de grotere varianten kunnen heel eigenwijs zijn.

@ TS: een hond vanuit NL meenemen wil echt niet zeggen dat deze per definitie niks mankeert. Ik lees de laatste tijd zo veel over problemen met rashonden, dat ik zelf geneigd ben om een volgende keer weer een kruising uit het asiel te halen.
Onze rashond heeft huisstofmijtallergie en voedselallergie. Nou dat wil je ook niet meemaken wat dat allemaal kost |( . Toen de DA vroeg of we ooit nog eens voor een witte Bull Terrier zouden gaan, heb ik gezegd: " ALS ik er al voor ga, dan voor een oudere van een jaar of 4-5. Dan weet je tenminste zeker dat hij geen allergie onder de leden heeft." Want dat openbaart zich dus meestal tussen de 1 en 2 jaar bij een hond. Maar waarom perse een pup? Alleen omdat je hem zelf wilt opvoeden?
Vaak zitten in een asiel heel leuke, goed opgevoede, zindelijke honden. Hier in NL tenminste. Misschien in Curacao ook. Aan een oudere hond zie je het waarschijnlijk al vlug als hij wat mankeert. Dan neem je hem gewoon niet.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:03

Ik heb 2 beaucerons (binnenkort 3) wij wonen op een boerderij en onbekenden komen hier dus echt het erf niet op. Mijn honden slaan goed aan maar halen je verder wel kwispelend de auto uit, mijn oudste hond voelt feiloos aan wanneer het verkeerd volk is en blijft dan blaffen totdat ik of mijn man er is. Ik vind het een geweldig ras, je kunt ze heel veel leren en heel goed africhten en verder zijn het enorme knuffelkonten voor eigen volk. Vreemden zijn ze in het begint wat argwanend tegen maar dat vind ik nooit erg.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:07

Klijntjuh schreef:
LimaMambo schreef:

Waarom zouden Chihuahua's wel beginnershonden moeten zijn? weet je hoe fel en dominant die kunnen zijn? het zijn geen schoothondjes ;)

oke dat snap ik.. maar kijk even naar het kaliber.. een chi schop je bij wijze van spreken nog 100 meter verderop.. bij een bull of staff gaat dat je niet lukken hoor ;)

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:09

hahaha en daar komt weer een eeuwige discussie over de stafford...

nouja... ik zou inderdaad ook een herdersoort aanraden.
Mechelse dan niet, want die zijn vaak erg zenuwachtig (nee niet allemaal).

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 15:15

Isabonny schreef:
Maar waarom perse een pup? Alleen omdat je hem zelf wilt opvoeden?
Vaak zitten in een asiel heel leuke, goed opgevoede, zindelijke honden. Hier in NL tenminste. Misschien in Curacao ook. Aan een oudere hond zie je het waarschijnlijk al vlug als hij wat mankeert. Dan neem je hem gewoon niet.

Uhmm.. JA en volgensmij is dat JUIST de reden van een pup ;)
Ik wil geen hond met gebruiksaanwijzing, maar 1 waarvan ik vanaf het begin de trukjes en werkwijze van leer kennen. Ik vind het het veiligst om een hond vanaf pup te nemen, mede door de kleine hondjes die hier al rond lopen. Ik wil geen gevecht krijgen hier.

Ik vertrouw honden vanuit een asiel niet zo als dat ik mijn hond zou vertrouwen vanaf pup.

Voorbeeld: Mijn 2 ventjes.. de een heb ik vanaf pup, en ik weet PRECIES hoe hij denkt, werkt, huilt, speelt en stoeit.
Ik weet wat hij meent, wat hij fijn en niet fijn vind enz. Ook heb ik een hele stevige band met hem, en reageert hij op mijn gevoelens.

De ander is een herplaatsertje. En heeft geen karakter :P je weet dan ook absoluut niet wat er in hem om gaat, en hij wil alleen maar knuffelen.

Ik heb liever een hond die ik nog kan vormen en direct leer kennen. ;) En ik zou ook graag de asiels leeg zien, en zou er zo 10 willen adopteren, maar niet met kleine chihuahua's en met een kinderwens.. ;)