Eerst wou ik de Duitse Dog aanrdaden, maar uhmm... die zijn niet echt waaks ( de onze niet )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mitchall schreef:Rhodesian Ridgeback, deze honden woorden in Afrika veel gebruikt als waakhond
Eerst wou ik de Duitse Dog aanrdaden, maar uhmm... die zijn niet echt waaks ( de onze niet )
Simba_ schreef:Een stafford bij kinderen? Niet erg slim denk ik.
Ookal zeggen liefhebbers dat ze verschrikkelijk lief zijn als je ze goed opvoedt, blijft het feit dat de honden sneller bijten dan bijvoorbeeld een labrador (extreem voorbeeld misschien) en dat daarbij bij een stafford de kaak op slot schiet. Daar krijg je een kinderarmpje echt niet zomaar tussenuit. Pas er dus alsjeblieft mee op. Toen wij op Curacao waren zag je veel 'vuilnisbakken' als superwaakhond en heel lief voor kinderen. Misschien moet je gewoon eens op het eiland zelf kijken en op die manier via via aan een hondje komen. Het lijkt me belangrijker dat het een goede, kindvriendelijke waakhond is dan een rashond voor een modeshow.
zydeco schreef:wat dacht je dan van een bull terrier
ziet er imposant uit is waaks maar over het algemeen een doetje
een hele leuke familie hond maar niet met kleinere kinderen
daar zijn ze te speels en enthousiast voor
en een groot pluspunt voor jou denk ik : ze gedijen erg goed in een warm klimaat
het enige minpuntje aan een bull is dat ze wat moeilijker samen gaan met andere dieren maar als je een hond van pup af aan wil dan lijkt me dat dat wel goed komt
ze zijn ietwat hardleers maar als je op cursus wil moet dat ook wel goed komen
je moet er alleen wel van houden
http://www.breederretriever.com/photopo ... errier.jpg
Simba_ schreef:Een stafford bij kinderen? Niet erg slim denk ik.
Ookal zeggen liefhebbers dat ze verschrikkelijk lief zijn als je ze goed opvoedt, blijft het feit dat de honden sneller bijten dan bijvoorbeeld een labrador (extreem voorbeeld misschien) en dat daarbij bij een stafford de kaak op slot schiet. Daar krijg je een kinderarmpje echt niet zomaar tussenuit. Pas er dus alsjeblieft mee op. Toen wij op Curacao waren zag je veel 'vuilnisbakken' als superwaakhond en heel lief voor kinderen. Misschien moet je gewoon eens op het eiland zelf kijken en op die manier via via aan een hondje komen. Het lijkt me belangrijker dat het een goede, kindvriendelijke waakhond is dan een rashond voor een modeshow.
Klijntjuh schreef:Een Asiel hond doen wij om meerdere redenen niet. In de asiels op curacao zitten veel gekke ziektes e.d. en ik heb al verhalen gehoord dat het uberhaupt 50% kans is dat een pup uit het asiel blijft leven.
Ik wil dat risico niet voor mijzelf en niet voor mijn hondjes.
LimaMambo schreef:er worden hier rassen aangeraden waar ik zo mijn bedenkingen bij heb.. staffords, bullterriers..
TS heeft chihuahua's.. en daar wil ik absoluut niet mee zeggen dat ze die op gaan vreten.. integendeel zelfs
maar staffords en bullterriers zijn absoluut geen 'beginners' honden..
deze dieren hebben een strakke opvoeding nodig.. want ze zijn 9 van de 10 keer strond eigenwijs en luisteren wanneer ze zin hebben
ik zou eerder voor een herder oid gaan.. honden die er om bekend staan dat ze goed luisteren en goed onder appél kunnen staan
LimaMambo schreef:er worden hier rassen aangeraden waar ik zo mijn bedenkingen bij heb.. staffords, bullterriers..
TS heeft chihuahua's.. en daar wil ik absoluut niet mee zeggen dat ze die op gaan vreten.. integendeel zelfs
deze dieren hebben een strakke opvoeding nodig.. want ze zijn 9 van de 10 keer strond eigenwijs en luisteren wanneer ze zin hebben
ik zou eerder voor een herder oid gaan.. honden die er om bekend staan dat ze goed luisteren en goed onder appél kunnen staan
Klijntjuh schreef:LimaMambo schreef:er worden hier rassen aangeraden waar ik zo mijn bedenkingen bij heb.. staffords, bullterriers..
Waarom zouden Chihuahua's wel beginnershonden moeten zijn? weet je hoe fel en dominant die kunnen zijn? het zijn geen schoothondjes
Isabonny schreef:Maar waarom perse een pup? Alleen omdat je hem zelf wilt opvoeden?
Vaak zitten in een asiel heel leuke, goed opgevoede, zindelijke honden. Hier in NL tenminste. Misschien in Curacao ook. Aan een oudere hond zie je het waarschijnlijk al vlug als hij wat mankeert. Dan neem je hem gewoon niet.