Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:47

Oeiii dat je dit op bokt gaat zetten.. Nja goed je verdedigt de honden iig zelf niet..
Ik zou ook zeggen afmaken, had ik trouwens al bij de 1e keer bijten al gedaan.
Mijn Staff kan niet met andere honden maar is wel helemaal dol op mensen.. op straat zorg ik dus dat ze nooit los loopt.. Andere mensen/ dieren mogen geen last van mijn hond hebben klaar.. Maar als mijn hond ooit iets verkeerds naar een mens doet vanuit het niets is het diezelfde dag nog over.. Stel dat het een kindje was geweest ( volwassenen is net zo erg daar niet van )..

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:47

Ik weet ook niet waarom hij die pitbull meeneemt. Die vrouw wist nog niet wat ze ging doen. Ze belde op als ze uit het ziekenhuis was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:48

Die honden moeten echt worden afgemaakt! en Ts het toch van de gekke dat je stiefvader zegt pak die honden en neem ze mee naar huis en dat jij ze dan loslaat? Mijn god ik snap echt niet waarom mensen met agressieve honden ze los laten lopen! De mijne is aangelijnt en gekorft!\

en pitbulls mogen in nederland en er mag ook mee gefokt worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:48

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:49

Wat vind jouw stief vader eigenlijk van deze hele situatie?
Gewoon een rot situatie, maar kan gebeuren? Of gaat hij zelf stappen ondernemen?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:51

Ik vind niet dat de honden afgemaakt moeten worden, wel meteen bij de eigenaar weghalen!
Wie laat nou 4 honden uit, waarvan je weet dat ze scherp reageren, zonder ze aan te lijnen. |o
Helaas zullen deze honden wel weer de dupe worden van het onverantwoordelijke gedrag van hun eigenaar :r

Waves

Re: Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:54

Als ik die vrouw was zou ik linea reacta naar de politie gaan zodat die honden of afgenomen kunnen worden of afgemaakt.

En dan zou ik nog een advocaat in de arm nemen en een fikse schadevergoeding eisen van je stiefvader.

Totaal onverantwoord dit! Je stiefpa heeft geen idee wat ie mensen aandoet.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:55

Als mijn honden ook maar 1x de kans krijgen (want die kans NEMEN ze niet, die KRIJGEN ze van hun baas die zo onverantwoordelijk is om ze los te laten lopen) om iemand te bijten, dan is het enkele reis euthanasie.

Dat je stiefvader na meerdere incidenten nog niet de moeite neemt om die beesten aan te lijnen EN te muilkorven, dan is dat asociaal en onverantwoordelijk.

De pitbull is niet de trigger voor de herders om iemand te bijten, dat zullen ze ook doen als de pitbull er niet bij is, en andersom ook: de pitbull zal ook bijten wanneer de herders er niet bij zijn.

De herders kunnen nog zo lief en voorbeeldig zijn voor hun baas, ze zijn blijkbaar niet te vertrouwen. Dit gaat nu nog goed, maar vroeg of laat zullen ze misschien binnen het gezin ook schade aanrichten.

Ik spreek uit ervaring: wij hadden 20 jaar terug een voorbeeldige hond, (overigens ook een kruising herder), die zonder aanleiding mijn zus grijpt. Ze heeft een tijd in een rolstoel doorgebracht voordat ze weer kon lopen, en de aanblik van de littekens op haar benen is nog steeds niet prettig.

De hond kon op dat moment niet gevangen worden, en een dierenarts heeft hem letterlijk moeten afschieten op het terrein.
Geloof me, dit wil je niet mee maken...

Mijn mening dus: doe er wat aan nu de schade nog te overzien is, want het kan nog veel erger aflopen (wat als de vrouw ook nog een kinderwagen bij zich had....... ik moet er niet aan denken).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:04

M_EL_ISSA schreef:
Kikovski schreef:
.. Pitbulls zijn trouwens ook verboden in Nederland ;)

Niet meer toch?

Pitbull (gevaarlijke honden) verbod is afgeschaft in juni 2008 omdat de wet geen vermindering in het aantal bijtincidenten met pitbullachtige honden bracht.

Ik hoop dat de vrouw er goed vanaf komt.

Vind het overigens niet terecht dat de TS wordt aangevallen. Ouders kunnen zo eigenwijs zijn als een deur, dit is absoluut de fout van die stiefvader en niet van haar!

vind wel dat het tijd wordt dat deze drie honden naar een ander wereldje geholpen worden....

Hoe is het met de hond van die vrouw?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 07-03-09 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:04

powerzoe schreef:
Liep een stukje mee naar huis laat die pitbull los om mee te gaan en vervolgens draait hij om en rent er weer naar toe en die herders er achteraan weer hetzelfde.

Dit stukje uit je tekst snap ik al niet. :=
Je honden hebben net een vrouw en der hond aan gevallen, en jij laat ze gewoon weer los... >;) Dan hou je toch juist je hond vast? :=

Verder vind ik het zo i zo best raar, dat ze gewoon los lopen, als ze dit al is vaker gedaan hebben.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:09

Ze moeten alle honden van jullie afmaken en jullie het eeuwig verbod op het houden van honden geven. |(

Hoe kùn je überhaupt de pitbull die net nog een hond heeft aangevallen weer opnieuw de kans geven om aan te vallen. :n

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:10

nou idd: aanlijnen en aangelijnd houden! En misschien zou een muilkorf ook wel nodig zijn?!

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:13

Nou deze honden zou ik niet eens gaan korven en aangelijnd houden.. Honden die mensen vanuit het niks aanvallen moeten ingeslapen worden..
Ga je met zulke dieren zitten wachten tot ie jou zelf pakt ?
En ja de honden weer los laten, gaat tuurlijk fout, die gaan net zo hard weer terug.
Hoop dat je ouders t licht hebben gezien nu..

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:14

Waarschijnlijk een reactie als zovelen, maar wat een belachelijke situatie dat je stiefvader met 3 gevaarlijke honden loopt zonder muilkorf! Die hij duidelijk niet baas kan! Wat een ontzettende absurde situatie, ik hoop dat de rechter besluit dat deze honden gauw een spuitje krijgen! Slecht opgevoede honden richten zoveel schade aan! Belachelijk!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:16

slimmerik schreef:
Ze moeten alle honden van jullie afmaken en jullie het eeuwig verbod op het houden van honden geven. |(

Hoe kùn je überhaupt de pitbull die net nog een hond heeft aangevallen weer opnieuw de kans geven om aan te vallen. :n

Dat is wel erg overdreven hoor.. := het eeuwige verbod... :\ Hier was gistere in de straat een vrouw der hond kreeg een epeleptie aaval ofzo. toen die hond weer stond leek net of die hondsdolheid had... := Maar ook iedereen die voorbij kwam aanvallen enzo. na 2 min was het weer over maar goed. Zei krijgt daar ook geen verbod op.
Ik vind dat deze honden gewoon aangeleint moeten zijn. Maar het eeuwige verbod gaat mij wat tever.. :=

Ice_baby

wat een ernstig verhaal... laten we het vooroopstellen dat de fout in de opvoeding hier zeker bij de eigenaar heeft gelegen..
bij het eerste incident had al meteen een gedrags therapeut ingeschakeld moeten worden.. sta je hier niet open voor of waren de verwoningen te erg hadden de dieren nu al niet mee mogen leven.
ik ben vooral heel bang dat jullie of die stiefvader in dit geval zegt dat "de honden" gewoon gek of niet goed waren en al gauw nieuwe honden aan zal schaffen zonder er ooit over na te denken dat dit alles grotendeels bij jullie ligt.
een hond moet training en regels hebben zodat dit soort walgelijke incidenten nooit kunnen gebeuren.. ook hebben de honden waarschijnlijk vooraf al signalen af gegeven die "de stiefvader" in dit verhaal niet heeft opgevangen en het dus de kans heeft gekregen om deze wending te nemen.. ook vrees ik voor het leven van de jack russel die in dit verhaal niets gedaan heeft.. hoe is die normaal gesproken tegen mensen? en hoe gaat het daarmee af lopen?
suc6 ermee!! ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta..
Laatst bijgewerkt door Ice_baby op 07-03-09 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Iedere eigenaar met een beetje gezond verstand met zulke honden hoeft niet aangespoord te worden. Die zou op dit moment met zijn dieren bij de DA moeten zitten :(

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:20

afmaken die handel! als je stiefvader het zo erg is koop je toch een andere hond! en wat als je stief vader degene was die werd aangevallen!???

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:21

slimmerik schreef:
Iedere eigenaar met een beetje gezond verstand met zulke honden hoeft niet aangespoord te worden. Die zou op dit moment met zijn dieren bij de DA moeten zitten :(

Oke, dus elk dier dat 1X aanvalt moet ingeslapen worden? dat is jou stelling als ik het zo goed begrijp.

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:21

Dat ligt wel aan de mate maar ik vind dat het ook zo is!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:22

evanescence schreef:
slimmerik schreef:

Oke, dus elk dier dat 1X aanvalt moet ingeslapen worden? dat is jou stelling als ik het zo goed begrijp.

Er staat toch zulke honden? Deze honden hebben niet 1 keer een hond of mens aangevallen, maar meerdere keren..
Laatst bijgewerkt door M_EL_ISSA op 07-03-09 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:22

Pardon?
Die beesten hebben al verschillende dieren en mensen gebeten?
Als onze hond gromt krijgt hij al flink op zijn donder. Die zou het niet in mijn hoofd moeten halen om iets of iemand te bijten!

Bijtende honden moeten afgemaakt worden :n Echt te gek voor woorden dat ze ook nog eens losliepen :? :n :n

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:24

Ndewilde schreef:
afmaken die handel! als je stiefvader het zo erg is koop je toch een andere hond! en wat als je stief vader degene was die werd aangevallen!???

Uhhhh ja, tenzij (en ik zeg niet dat dat zo is, begrijp me niet verkeerd!) haar stiefvader sowieso niet zo sterk is met honden... dan kan hij dat misschien beter niet doen...

Moeilijke situatie, TS! Zeker als je stiefvader zo eigenwijs is, en jij er weinig tegen kunt beginnen. Ik ben benieuwd wat die vrouw nu doet en hoe het met haar en haar hond is...

Om nog even aan de afmaakdiscussie iets toe te voegen: er zit nogal een verschil tussen een hond die echt aanvalt (zoals in dit geval) of een hond die in een onzekere situatie gebracht wordt en van daaruit bijt. Mensen kunnen hele tegenstrijdige informatie geven aan honden, die zij niet snappen. Als je hond dan bijt, is dat niet zijn fout. Die honden kunnen in een andere situatie nog prima braaf verder leven, niks aan het handje. Maar een hond die gewoon zonder waarschuwing een ander mens/dier aanvalt, heeft grotere problemen. Misschien kan dat nog met opvoeding (maar dan wel van een ander persoon, in combinatie met een expert, of liever nog dóór een expert) veranderd worden, maar misschien ook niet... en dan is er weinig redden meer aan. Helaas, want zo'n hond verzint dat ook niet voor z'n lol.
Laatst bijgewerkt door Flor op 07-03-09 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:25

Poeh moet er niet aan denken dat ik daar gelopen zou hebben.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:25

Elke hond die zonder aanleiding aanvalt moet afgemaakt worden. Het is een heel ander verhaal wanneer ze uitgedaagd of iets dergelijks worden. Maar in dit geval is het dus echt uit valsheid aanvallen. Je stiefvader had de eerste keer dat het mis was, de honden in de auto moeten zetten en ze af moeten laten maken.. Vandaag of morgen gaat het echt mis en komt degene die aangevallen word er niet zo goed af....

Verbaast me nog steeds dat er mensen zijn die zulke honden gewoon laten leven, terwijl ze een gigantisch groot gevaar zijn voor de omgeving....:n Als het mijn honden zouden zijn, zou ik ze persoonlijk afschieten.....