Kat heeft pijnlijk probleem!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Kat heeft pijnlijk probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:45

ik koop RC in zakken van 10 kilo, da kost 65 euro ongeveer en ze krijgen elk 50g per dag.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:30

chipieke schreef:
mij maakt het niet uit hoe duur het is, als ze het er maar goed op doet...

Zo is het maar net, daar gaat het om :j

Wat voor voer je ook uitzoekt. Kijk altijd op de ingrediëntenlijst.
Een kat is een vleeseter die daarnaast koolhydraten nodig heeft, niet andersom.

De goedkopere (supermarkt)merken hebben graan (koolhydraten) als hoofdbestand, dat is gewoon niet goed.
Als 1e moet op de ingrediëntenlijst vlees staan.
Zo zuiver mogelijk voer met zo min mogelijk toevoegingen aan E-nummers, geur-, kleur- en smaakstoffen is het beste.
Alles wat je in een lijf stopt moet verwerkt worden. Dingen die er niet inhoren verwerken kost een lichaam kostbare energie en is op den duur vaak schadelijk voor de gezondheid.

Succes met je poezebeest ;)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:16

Ik voer zelf Hill's aan mijn katten, deze hebben ze in allerlei varianten, ook voor katten met voedselallergie, blaasgruis-problemen, etc.

Verder twijfel ik of je nagels bij katten wel mag knippen. Naar mijn weten bestaat een kattennagel uit allerlei laagjes en als je het puntje eraf knipt, blijven de "hulsjes nagel" er 1 voor 1 afvallen tot bloedens toe.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:37

Nagels knippen bij een kat is geen enkel probleem zolang je niet in het leven knipt en dat is bij lichte nageltjes heel goed te zien.
Zelf knippen we de nageltjes ook altijd. Net even het uiterste puntje. Soms heb je geen keus omdat de nageltjes zelfs helemaal rond kunnen groeien en in een teentje kunnen groeien als ze niet voldoende slijten of in laagjes afvallen.

Bij dierenartsten kun je het ook laten doen als je het zelf eng vindt. Kost iets van € 10.00

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:48

@ranna; Oh ok, dat wist ik niet. Daarom had ik al aangegeven dat ik twijfelde en zoiets meende te hebben gehoord. Dat de laagjes dan 1 voor 1 eraf vallen tot het leven.
Weet ik dat ook weer! :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:51

Ik zou gewoon even dat nageltje laten verwijderen door de DA, knippen geeft alleen maar stress.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:55

Is er echt geen andere oorzaak?
Maar om je vraag te beantwoorden:
Nageltjes kan je niet laten verwijderen.
Dan moet je het teentje (het onderste kootje waar de nagel aan zit) laten amputeren zover ik weet.

Natuurlijk kan je de nageltjes wel laten verwijderen, maar dan heb je een héle grote kans dat het nageltje gewoon teruggroeit.
Net als bij mensen, zat mensen waar een teennagel af moet die gewoon teruggroeit.

Edit: Nog eens even gelezen, het is 1 nageltje dus.
Als er echt geen andere oorzaak te vinden is dan zou ik het teentje laten amputeren eerlijk gezegd.
Het beessie is jong en dan heeft het na dat het er aan geholpen is nooit meer last van dat nageltje. Zeker aangezien het beessie het toch niet kan terugtrekken en er waarschijnlijk ook nog eens makkelijk aan blijft haken daardoor.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 15:26

Hier even een foto van haar teentje:

Afbeelding

Je ziet, het nageltje steekt er altijd wat uit

Afbeelding

En het andere voetje:

Afbeelding

dus er zit een enorm verschil op. Op de eerste foto zie je onderaan op haar hiel ook een klein wondje. Volgens mij steun ze wat verkeerd door het gebrek aan kussentjes en teentjes.

Ik kreeg trouwens een pb van iemand die het van mij niet redelijk vond zo'n kat te laten leven, is het dan zo erg :?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:33

Niet redelijk om zo een kat te laten leven?? Wat een kul..........mijn kat heeft een ontstoken staart gehad, zn hele achterlijf deed pijn. De jeuk aan zn kop werd gewoon opgelost door even tegen de krabpaal te schuren. Ze vinden echt wel een manier hoor. Voor de (waarschijnlijk) allergie zou ik ook in eerste instantie aan het voer denken. Proberen kan geen kwaad natuurlijk.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:03

Nou dat vind ik wel heel zwaar overdreven, ik snap dat het onhandig kan zijn voor de kat, meer niet.
Dat plekje waar jij het over had op de hiel, ligt jou kat erg veel?

Mijn poes is namelijk echt een doorslaper en komt alleen uit haar bed voor eten, drinken of de kattenbak. Heel af en toe komt ze even op je schoot. Maar die heeft dus ook zulke plekjes op haar hiel, daar ben ik mee naar de dierenarts geweest en die zei dat dit doorligplekjes waren. Ik moest toen een dikker bedje halen voor haar, ik heb toen uiteindelijk voor een vet-bedje gekozen. Ik hoop dat je weet wat een vet-bedje is, maar de dierenwinkel weet het wel. Wellicht is het bij jou iets heel anders, maar het lijkt erg op wat mijn poesje had. Succes!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 16:35

Ik heb geen idee wat een vet-bedje is, is er een Vlaams woord voor ook :') Die van mij ligt eigelijk een halve dag te slapen op een megadik kussen (dat van mij :+ ) en voor de rest loopt die hier als gek rond te crossen, met het konijn te spelen, gekke dingen doen die elke jonge kat doet!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:55

Ik hoop dat je dat pb's met een inhoud waarover je schreef ziet voor wat ze zijn - dikke flauwekul. Gaat helemaal nergens over.
Zoals ik het nageltje nu zie zou je gewoon het uiterste puntje er kunnen afknippen. Wel even met een speciaal nagelschaartje voor dieren doen das handiger.
Steeds even bijhouden maar dan is er geen vuiltje aan de lucht :)