kohtje schreef:Eet hij ook dingen van straat?
jah echt van alles,
blikjes,kauwgum en allemaal troep.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ILoveeyouu schreef:siskeh schreef:mmm ik heb juist de bench voor ander gebruik, bench is haar huisje, dus als ze straf heeft gaat ze niet naar de bench.
als je de bench als strafhoek gebruikt, kun je het IMO niet ook als veilige hondenplek beschouwen.
dat d8 ik ook,
maar als je t zo gebruikt dat ze dr even in zit denk ik niet dat het heel veel uit maakt.
als me zusjes traf krijgen moeten ze ook even naar boven dus jah.
ILoveeyouu schreef:Haaj,
Wij (mijn ouders en me zusjes)hebben net een paar maanden een labrador puppy,
ze is dan ook heel erg druk,
uitlaten rennen en met andere honden spellen heeft dan ook erg goede werking,
alleen ze luistert voor geen meter,
trekken,dingen op eten enzo.
ik wil zelf heel graag dat ze los kan lopen.
iemand trucjes?
of andere dingen die helpen?
Alvast heel erg bedankt!
superwoman schreef:ILoveeyouu schreef:Haaj,
iemand trucjes?
Alvast heel erg bedankt!
trucjes,genoeg!
- puppy-les is voornamelijk de eigenaar! Als je vader er niks aan heb, zit ie verkeerd.
Verder is er onwijs veel te vinden op internet.
Bench moet je idd niet gebruiken als strafplek - en hond is geen mens die leert van een strafplek!
Een puppy leer je dingen af door positief gedrag te belonen.
En negatief gedrag te voorkomen.
Als hij gaat zitten, daar het comando zit aan verbinden en een koekje geven. (niet duwen op/naar de grond!)
Als hij vervelend doet, laat je 'm weer op jou letten (comando 'let op' - leer je vóór het comando zit)
en laat je 'm zitten. Het comando Nee kun je ook leren, al moet je dat niet te veel gebruiken.
loopt hij niet goed met je mee, ga je springen en gek doen, achteruit lopen, zodat hij wél op je let en mee loopt - koekje voor goed gedrag en daardoor zal hij volgende x ook opletten en een koekje verwachten - die je ook geeft .
Al deze dingen zijn terug te vinden op internet óf vraag je op puppy-les.
Allemaal heel simpel eigenlijk.
Wel moet je consequent zijn en duidelijk blij zijn als de pup het goed doet.
, en dat blijft nog wel even zo, we hadden ooit ook bouvierpuppys gekocht, en ze zijn heel lief maar ook heel druk en speels en rennen en alles, maar dat is alleen maar leuk en logisch, een goed teken, dat ze gezond zijn en goed in hun vellen zitten, eenmaal ouder geworden zijn ze kalmer en gehoorzamer.
en als je met puppycurus geen resultaat boekt lijkt het mij verstandig een andere hondenschool te zoeken.
Ragdollcat schreef:Tja he, het blijven puppys, en dat blijft nog wel even zo, we hadden ooit ook bouvierpuppys gekocht, en ze zijn heel lief maar ook heel druk en speels en rennen en alles, maar dat is alleen maar leuk en logisch, een goed teken, dat ze gezond zijn en goed in hun vellen zitten, eenmaal ouder geworden zijn ze kalmer en gehoorzamer.
Volhouden en geniet ervan nu het nog lekker jong is en speels, speel ermee.
Onze huidige hond is om deze reden naar het asiel gedaan, door vorige eigenaars, erg sneu en het was nog maar 6 maanden oud, het mocht niet spelen en het moet stil zitten en liggen en niks doen, ze werden dol van hem en sloegen hem met vliegenmepper.
Nu hebben we hem en zijn er blij mee en het is een kanjer van een hond, echt wel en heeel slim en intelligent, we willen hem nooit kwijt.

Everytime schreef:Hebben jullie een mand of bench?
Wij doen als die vervelend is bv aan het gordijn trekken of aan de boeken knagen hem 5 min in de bench dan weet hij dat het niet mag. En dan weer eruit laten.
ILoveeyouu schreef:okew,
spelen is idd, goed dat zie je ook wel dat ze het leuk vinden,
voor de rest blijven het idd puppy´s maar gwn dat ze aan de muur kauwt en alles stuk maakt door wordt ik echt wel gek van,
siskeh schreef:@frances: wil idd, wel helpen...
heb wel eens heel hard de hondenriem op de grond geslagen(naast mn hond) als ze vieze dingen wou vreten, toch een erg effectieve methode vond ik zelf...
) superwoman schreef:siskeh schreef:@frances: wil idd, wel helpen...
heb wel eens heel hard de hondenriem op de grond geslagen(naast mn hond) als ze vieze dingen wou vreten, toch een erg effectieve methode vond ik zelf...
Maar dan moeten de rest van de signalen wel kloppen, anders vraag je om problemen.
Een puppy die zijn baas niet voldoende respecteerd/vertrouwd, zal daardoor juist boos worden of angstig.
Bij mij werkt het woord Bah - spuugt zelfs z'n koekje uit (sorry)
liedje89 schreef:En met een pup geduld is een schone zaak. Onze hond was 14 maanden voordat ze het comando hier ook opvolgde als er bijv een andere hond aan kwam. Ze kwam wel als ze verder niks beters te doen had, maar soms was het spel haar soms meer waard als de beloning die ze van ons kreeg. Met de labrador van de buren wil ze trouwens nog steeds wel eens belangrijker vinden dan de baas.
ILoveeyouu schreef:Haaj,
iemand trucjes?
Alvast heel erg bedankt!
superwoman schreef:liedje89 schreef:En met een pup geduld is een schone zaak. Onze hond was 14 maanden voordat ze het comando hier ook opvolgde als er bijv een andere hond aan kwam. Ze kwam wel als ze verder niks beters te doen had, maar soms was het spel haar soms meer waard als de beloning die ze van ons kreeg. Met de labrador van de buren wil ze trouwens nog steeds wel eens belangrijker vinden dan de baas.
Onze laatste oefening op de puppy-les was dat de leidster je hond vast hield en jij naar de andere kant van het veld moest rennen en je hond roepen. Als ze los liet, moest de hond naar z'n baas komen.
Na een poosje waren er dus aardig wat combinaties aan de overkant en mijn pup (berner sennen) kwam toch gelijk naar mij toe en ging voor me zitten. (6 maanden)
Dat zijn fijne oefeningen op puppy-les die je thuis eigenlijk niet kunt doen. Dat wou ik er eigenlijk mee zeggen.![]()
Veel oefenen thuis met spel tussendoor wat oefeningen doen. Het moet leuk zijn en de comando's moeten vrolijk klinken, ook als het niet (gelijk) gedaan wordt! Nooit blijven vragen maareen andere oefening of afleiding maken.
Andere dingen geven om op te kauwen werkt niet altijd, maar moet je zeker als eerste proberen...