Wie heeft DE oplossing (kat plast naast de bak)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Wie heeft DE oplossing (kat plast naast de bak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:10

Omdat dit toch net een iets ander probleem is dan een onzindelijke kat, blijft dit topic lopen zolang het on-topic blijft.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:12

Valeriaan zoals al eerder is genoemd en zonnatura kruidenthee zakjes,een zakje kapot maken en in de bak strooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 01:39

Maar het probleem is toch niet dat de kat niet op de bak wíl.. het probleem is dat ze wel op de bak gaat (dus dan hebben valeriaan of de bak vaker schoonmaken weinig invloed) maar dat ze zonder het zelf door te hebben buiten de bak plast doordat haar kont wat over de rand hangt oid.. of begrijp ik het verkeerd?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 01:46

Nee, jij begrijpt het helemaal goed. Dat is inderdaad precies het probleem. Toevallig morgen even naar IKEA, dus zal eens kijken of er iets staat wat als kattebak gebruikt kan worden :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 08:41

Je hebt van die bakken die je onder je bed kan rollen die zijn vrij lang.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:32

Heb je al een adequate oplossing gevonden. Wij hebben ook zo'n poezemeisje. Maar bij haar is het echt zo, dat ze NAAST de bak gaat zitten. Ik leg er wel kranten neer maar dat lost niks op. Ik maak de bak om de dag helemaal schoon, wordt uitgepoetst en ontsmet met Dettol. Nieuw grit erin en dan gaat het welgeteld 1 dag goed. De volgende dag zit ze er weer naast, heel irritant. We hebben ook nog een kater die de bak gebruikt. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Ik kan me niet voorstellen dat de bak na 1 dag al zo vies is, dat ze er niet meer op wil. Ook schep ik elke dag de drollen en natte plekken eruit. Het is echt een miepje. Bovendien is de bak ook nog eens mega groot. Heb wel zitten denken om er een bak bij te zetten omdat ze het misschien niet meer aangenaam vindt als onze Rocky zijn behoeften heeft gedaan. Ik hoor graag wat jullie oplossing is voor dit probleem ;-)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 16:58

Nee, eigenlijk nog niks gevonden. Ik heb maar weer eens ander vulsel geprobeert. Van dat synthetische spul, maar dat is echt het probleem niet.

Ik had een bak met hoge wanden gekocht, maar die was te groot voor de plek waar die moet staan, dus dat heb ik nog niet uit kunnen proberen.

Dus voorlopig ben ik nog aan het dweilen.

Overigens kan het best zijn dat ze liever ieder een eigen bak willen, maar ik weet niet zo goed hoe je je andere kat dan wijs moet maken dat hij ook maar op 1 bak mag.

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:06

Zwelgje schreef:
Heb je al een adequate oplossing gevonden. Wij hebben ook zo'n poezemeisje. Maar bij haar is het echt zo, dat ze NAAST de bak gaat zitten. Ik leg er wel kranten neer maar dat lost niks op. Ik maak de bak om de dag helemaal schoon, wordt uitgepoetst en ontsmet met Dettol. Nieuw grit erin en dan gaat het welgeteld 1 dag goed. De volgende dag zit ze er weer naast, heel irritant. We hebben ook nog een kater die de bak gebruikt. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Ik kan me niet voorstellen dat de bak na 1 dag al zo vies is, dat ze er niet meer op wil. Ook schep ik elke dag de drollen en natte plekken eruit. Het is echt een miepje. Bovendien is de bak ook nog eens mega groot. Heb wel zitten denken om er een bak bij te zetten omdat ze het misschien niet meer aangenaam vindt als onze Rocky zijn behoeften heeft gedaan. Ik hoor graag wat jullie oplossing is voor dit probleem ;-)

Er hoeft maar 1 plasje in te liggen en dan zijn er katten die daar hun neus voor ophalen, gaan dan ook ergens anders zitten. Ze doen het dus het liefst op een schone bak.
Katten zijn 'psychisch ingewikkeld' om het maar zo te zeggen, al heeft het ook met territorium te maken.
Katten zijn redelijk sociaal, al zijn het van nature solitair levende dieren.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:43

Wij hebben hier hetzelfde probleem gehad, maar dan ging ze, nadat ze over de rand had geplast of gepoept, in de bak liggen slapen :z

Misschien is het een idee om de kat te leren om het buiten te doen ipv in een bak?

Onze kat deed het dus ook steeds naast de bak, dus toen hebben we haar maar weer geleerd om het buiten te doen. Iedere keer als ze naar de plek liep waar de bak stond om daar wat achter te laten, lieten we haar naar buiten.
En nu gaat ze dus gewoon iedere keer naar buiten als ze wat moet doen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:12

Misschien gewoon een paar keer erop letten en even haar kont verder in de bak duwen, uiteindelijk zal ze het wel gaan begrijpen? ;) niet te moeilijk denken. En als dat niet werkt gewoon een extra bak eronder neerzetten zoals al is geadviseerd.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:47

Onze katten kunnen helaas niet naar buiten. Plek zat buiten, maar ze kunnen de weg oversteken en wij hebben hierdoor al een kat zien verongelukken. Dat nooit meer. Gelukkig hebben ze een groot huis met 3 verdiepingen en een zolderkamer met voldoende klim en speelruimte.
Ik zit er momenteel dus ook aan te denken om er een nieuwe bak naast te zetten voor ons meisje. Het zal waarschijnlijk toch liggen aan het feit dat wanneer Rocky op de bak heeft gezeten, ze het niet meer fris vindt. Ze is echt wel van schoon, ze vindt het heerlijk als ik gedweild heb en alles weer ontsmet is. Vaag beest ;-)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:09

vaag beest, helemaal niet..... zeker niet als jij toevallig met chloorhoudende middelen ontsmet, dat vinden ze nl heeeeel erg lekker ruiken! vandaar dat ze het heerlijk vindt als je gedweild hebt ;)

Kun je die grotere bak die je hebt gehaald niet ergens anders neerzetten voor dr?

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:03

Maar ik ontsmet niet met chloorhoudende middelen, maar met Dettol. Vinden ze blijkbaar ook lekker ;-)
Ja, ik ga eens proberen om de 2e bak ergens anders te plaatsen.