Kattenharen, overal! Argh!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:16

Esmeralda schreef:
Zaina schreef:
je kat borstelen met de Furminator! dan blijft er echt maar weinig haar over om zomaar te verliezen. dat ding werkt echt super, zoek maar eens filmpjes op youtube

is dat die kam met de stofzuiger eraan???

nee :n

DIT is de furminator:

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:26

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:55

[LZP] > [BB]

SecretLIN

Re: Kattenharen, overal! Argh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 02:24

haren pff ik weet er alles van wij hebben 6 katten en 3 honden ;) ik stofzuig zoiezo 2x per dag..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 08:02

Ik heb 9 katten, in alle mogelijke kleuren :')

Dus ik heb ook altijd kleding met kat aan :+

Nu heb ik het geluk dat ik maar zelden netjes hoef te zijn. Op mijn beide werkplekken kleed ik me om voor ik aan het werk ga. Kleding van de zaak is in beide gevallen verplicht, dus niemand die mijn harenkleren ziet :D

Nu houd ik dus ook al jaren rekening met de kleding die ik koop, gladde stoffen zijn erg belangrijk , want idd, een kopje en je been zit vol haar.

Overigens stofzuig ik hier ook dagelijks, en dweilen om de dag.

Ik heb een creme-witte bank, die ik ook dagelijks even stofzuig, maar de stof is vrij glad, dus met haren op de bank valt het eigenlijk zat mee.
Ik heb alleen boven in mijn slaapkamer nog vloerbedekking liggen, daar zie je nu alle kleuren plukjes haar liggen, ze zullen daar ook wel wat rollen omdat de vloerbedekking wat ruw is.

Och verder heb ik er totaal geen last van, ik houd zielsveel van mijn poesjes, en als ik dan weer eens ergens ben en ik zie die haren dan denk ik gewoon "dat doen ze omdat ze van me houden" :')

Ze komen ook altijd op de rand van het bad zitten als ik in bad zit. Ik heb een wit bad, en als het bad leeggelopen is, zit er altijd een rand met haren in :o
Maar goed, dat komt omdat ze van me houden zeg ik dan :)) :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:16

soms houden ze meer van je dan anders ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:24

Met name als ze honger hebben :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:38

en je net je nette pakkie hebt aangetrokken om naar je werk te gaan en ze dan hun ontbijt op de vloer gooien en tegen je benen gaan wrijven...
ooo! wát houden ze van je!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:37

In de rui periodes kun je je kat extra vitamine B geven. Dan heb je even een explosie van haren, maar ben je er daarna wel even vanaf. Verder regelmatig je dier borstelen, scheelt ook een hoop ;) en verder kun je zo'n plakrol halen. Die haal je over je kleding en dan zijn de haren er ook vanaf :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 15:31

Damber schreef:
In de rui periodes kun je je kat extra vitamine B geven. Dan heb je even een explosie van haren, maar ben je er daarna wel even vanaf.

Eentje verhaard het hele jaar door...

Damber schreef:
Verder regelmatig je dier borstelen, scheelt ook een hoop ;)

Nee, reden heb ik al eerder aangegeven. Kan ik ze echt niet aan doen... :(:)
Damber schreef:
en verder kun je zo'n plakrol halen. Die haal je over je kleding en dan zijn de haren er ook vanaf :)
Werkt niet. Haalt niet alles weg tenzij je 10 minuten staat te rollen. En die tijd heb ik niet.

Niemand een trucje waardoor er VANTEVOREN al haren verdwijnen, in de droger bijvoorbeeld?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:32

Ja in de droger verdwijnen ze :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:26

Ik heb een zwarte borstel met lange haren en deze is helemaal van rubber, handvat, haren en alles. Mijn kattenharen zijn nu zo weg. Het helpt helemaal goed als je het oppervlak met een sloffe doek even afneemt en dan met de rubberen borstel er over en alles is weg. De borstel is voor een 4 euro te koop bij de blokker. Ik gebruik het ding op mijn stoffen meubels, als ik met de Dyson animalpro ergens niet bij kan, wonderdingetje is het!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:00

In de droger verdwijnen die haren niet, al mijn kleding komt er "harig" uit en de filter zit ook vol. Dus zoek ik echt een oplossing dat vóór het aantrekken van je kleding toegapast kan worden. Plakrollen, wonderborstels... ik heb geen tijd 'smorgens om me van top tot teen af te borstelen. En ik wil ook eigenlijk mijn kast niet meer vol hebben liggen met kleding waar kattenharen op zitten... ;(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:04

Apart... bij mijn droger verdwijnt het merendeel wel... is ook een grote reden waarom we een droger hebben.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:10

Ik heb allemaal zwarte kleding en witte kattenharen, valt natuurlijk ook flink op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:16

Neem een zwarte kat, die heb ik ook, ideaal met al die zwarte kleding. :D

Serieus, ik ken het probleem (dekbedovertrekken :roll: ) en ik gebruik meestal een rubberen huishoudhandschoen voor die dingen in de was gaan, gewoon wrijven. Dan is het grootste gedeelte er al af en in de droger gaan de laatste restjes dan weg.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:24

een dyson en een droger _/-\o_

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:41

GamblersCup schreef:
In de droger verdwijnen die haren niet, al mijn kleding komt er "harig" uit en de filter zit ook vol. Dus zoek ik echt een oplossing dat vóór het aantrekken van je kleding toegapast kan worden. Plakrollen, wonderborstels... ik heb geen tijd 'smorgens om me van top tot teen af te borstelen. En ik wil ook eigenlijk mijn kast niet meer vol hebben liggen met kleding waar kattenharen op zitten... ;(

ja zeg, wel katten willen maar te lui zijn om er wat voor te willen doen, dan had je geen (witte) kat moeten nemen of je moet je kledingkeuze aanpassen als je er geen tijd voor wilt vrij maken }> . Er zijn genoeg opties gegeven, het enige wat overblijft is een butler zoeken die het voor je doet.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:54

AAAAAHHHHHHHHHH

ik ken het probleem maar al te goed.
we dachten het perfect gedaan te hebben met een zwarte vloer en een zwarte hond, tot dat ik er nog eentje bij nam. namelijk een witte hond.
ik schaam me dood wanneer iemand een opmerking plaatst naar mij zoiets als 'zo, jij hebt een kat of een hond ' wordt er gek van !!!!
maar de echte bruikbare tip heb ik nog niet gelezen, en ik hoop er toch een klein beetje op.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:58

vandaag ben ik op de Felcan Kattendag geweest en daar liep menig bezoeker met kattenpluis op hun kleding ;) en er was geen kat te bekennen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 02:34

cissy schreef:
ja zeg, wel katten willen maar te lui zijn om er wat voor te willen doen, dan had je geen (witte) kat moeten nemen of je moet je kledingkeuze aanpassen als je er geen tijd voor wilt vrij maken }> . Er zijn genoeg opties gegeven, het enige wat overblijft is een butler zoeken die het voor je doet.

Als je nou niks zinnigs te melden hebt, blijf hier dan weg.
Zoals je in mijn beginpost hebt kunnen lezen heb ik al jullie tips al uitgeprobeerd en werkt het niet goed en vraag ik dus om een tip om dit soort rollers etc. niet te hoeven gebruiken, maar iets dat helpt vóór dat je je kleding uit de droger haalt. Als jij dan alleen maar bovenstaande kunt schrijven, dan heb je dus niet goed gelezen.
En zoals jarco ook schrijft: een écht bruikbare tip is er nog niet gegeven.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 02:40

heb je al een nat washandje geprobeerd? sorry ik ga niet alles doorlezen, dus als iemand het al gezegd heeft, heb ik dat niet gelezen :P
wel vervelend he, ik heb er ook last van met 4 katten.. wel geluk dat 2 ervan helemaal zwart zijn xD

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 02:56

Ik stem nogal wat keuzes af op het feit dat hier twee poezels lopen:

1. zwarte nette broeken alleen kopen als echt nodig, anders toch alleen maar frustratie
2. leren bank en geen stoffen
3. kleedje op bank voor de poezels en ze daarop laten liggen (ze gaan trouwens niet op schoot, zijn ex-zwervers en dat kennen ze niet, ben ik ergens wel blij om)
4. wasmachine op 1000 toeren laten zwieren (heb geen droger)
5. kleren meteen uit bij het thuiskomen en pyama aan, kleren na wassen meteen in de kast, geen katten op de strijkplank, rollertje klaar op bureau voor vertrek
6. DYSON stofzuiger ipv veegborstel :Y) dat was een openbaring :D stofzuig 2 keer per week
7. katten enkel snachts op de kamer, overdag leg ik het dekbed open en wil geen haar aan de 'binnenkant' van het beddengoed
8. ermee leren leven

Onze oude hond is al 2 jaar dood, ik woon al een jaar op mezelf, en ik ontdek nog af en toe een haartje van hem op mijn trui :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 03:07

Hoe de rest van mijn huis er uit ziet, ach, dat vind ik niet zo belangrijk. Ik heb een leren bank en alle kleden al weggehaald. Dat ze op mijn bed liggen... tja, zou ik ook doen als ik kat was. Maar mijn kleren... de enige ruimte in huis waar ze niet mogen komen is de badkamer. Waar wasmachine, droger en strijkplank staan. Ik dacht het daarmee wel te reduceren, maar dat werkt niet. Ze liggen dan ook gewoon lekker op schoot. Vandaar dat ik een trucje zoek om vóór het wassen, of tijdens het wassen/drogen de haren grotendeels te verwijderen. En mijn kleding aanpassen? Nee, dat gaat echt niet. :D Ik ga echt niet in witte of gekleurde kleding lopen omdat mijn katten "afgeven". Ha ha ha, ik zie het al voor me, kleur... :r

Ik hou niet minder van mijn monsters hoor, maar het is wel vervelend.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 03:22

GamblersCup schreef:
Niemand een trucje waardoor er VANTEVOREN al haren verdwijnen, in de droger bijvoorbeeld?

voorkomen dat het op je kleding komt

ja klinkt misschien raar en gek maar het is echt zo
Ik heb zelf een kat en 2 honden en vooral de honden hebben duidelijke haartjes
De grote hond geeft zelfs wit af als hij langs mijn donkere kleding komt

Mijn oplossing:
"komt binnen,duikt de slaapkamer in,kleed zich om in huiskleding (dat kan je zelf invullen wat het word ,bij mij is het een trainingsbroek en trui) en gaat dan pas de rest van het huis in en doet de begroetingen en de rest
bij vertrek regel ik eerst alles voor de diertesj,uitlaten,water voer enz enz en afscheidsknuf,duik dan de slaapkamer in,steek me in uniform of nette kleding en pak mijn sleutels en ga de deur uit

Ik werk in de beveiliging en heb altijd donkerblauwe pantalons en colberts dus weet hoe frustrerend haren dan kunnen zijn
Bij ons in de beveiliging is het met zo een uniform echt niet gepast om vol met haren te zitten (al zie ik wel eens collega's :7 )

mijn huiskleding en nette kleding scheid ik kwa was ook, heb veel trainingsbroeke en spijkerbroeken en die kunnen allemaal samen in de was (ivm haren)
na elke was en droogbeurt haal ik de haren uit de machines.....

helemaal een haar voorkomen doe ik niet op nette kleding maar die ene haar die het dan toch red is er met de roller dan ook zo weer af :D
Ik kreeg altijd komplimenten van mijn collega's dat ik wel veel dieren heb maar dat niet te zien of te ruiken is aan me :D