Waar denken jullie aan bij een Shih-Tzu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:10

Waar denken jullie aan bij een Shih-Tzu? Aaaaah! Rennen!
De voordelen van een Shih-Tzu:
Euhm?..

De nadelen van een Shih-Tzu:
Platte neus (ongezond), prut ogen, ellendige vacht, geen fijn karakter, lope altijd voor je voeten..... Je mag concluderen dat het mijn hondje niet is.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:13

Quellian schreef:
Vanessa schreef:

Dat zegt dan weer meer over jou dan over het hondje!

Waarom zou het meer over mij zeggen? Ik hou ook niet van Franse hangoorkonijnen of van zeebravinkjes, is toch heel persoonlijk? Als jij mijn katten niet mooi vindt, dan zou dat meer zeggen over jou dan over mijn katten? Leven en laten leven hoor :D

Ik vind het niet mooi, punt :)

Nee, dat je niet met de hondjes gezien wilt worden zegt meer over jou dan over de hondjes. Ik vind de hondjes ook niet mooi, maar als TS aan mij zou vragen of ik het hondje even uit wil laten oid, dan doe ik dat. Want ik vind het niet erg om met het hondje gezien te worden!

050206051012

Re: Waar denken jullie aan bij een Shih-Tzu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:21

Dan nog is het heel persoonlijk en zegt het niets over mij, want misschien zou mijn buurman weer zeggen: 'je hebt gelijk hoor Diaan!' :)

Dus het zegt nietsnoppesnada over mij :D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:30

heee Melissa!

Leuk hondje heb je! Een vriendinnetje van mij heeft er ook een.
Voordeel, lief, handzaam, makkelijk overal mee naar toe te nemen.
Nadeel, ik ben zelf meer van de grote honden, kan ik lekker uren mee door het bos lopen, lekker ravotten.. Verder hoor ik vaak dat ze gevoelig zijn voor voedselallergie.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:30

Mijn schoonmoeder heeft er sinds 1.5 maand eentje.
Een zwarte,prachtbeest om te zien.
Echter heeft mijn schoonmoeder geen kaas van de engelse taal gegeten en heeft ze het dier dusty genoemd ( swiffer).

Bij shih-tzu denk ik ook aan het ras.
Voordelen: klein dus makkelijk mee te nemen,lief van aard,leuk om te zien en goed te onderhouden qua vacht.

nadelen: zeer eigenwijze monstertjes die het allemaal erg leuk weten te brengen.
Ander nadeel is dat ze door hun hoge knuffelgehalte vaak worden verpest door mensen.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:36

Quellian schreef:
Dan nog is het heel persoonlijk en zegt het niets over mij, want misschien zou mijn buurman weer zeggen: 'je hebt gelijk hoor Diaan!' :)

Dus het zegt nietsnoppesnada over mij :D

Nope, dan zegt het ook iets over je buurman!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:36

Misschien zegt het wel wat over jou :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:40

Joh, als jij blij bent, met zo'n haarbal, Vanessa, moet je dat zelf weten. Ik ga hem iig niet uitlaten. Of dat wat over mij zegt interesseert me echt niet...... maar pantoffels zitten bij mij aan mijn voeten, en lopen niet op straat. Sorry, maar ik heb er écht niets mee :n

Ik hou het wel bij een paar maten groter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:40

Wij hebben zelf twee Shih-Tzu x Boomer hondjes.
Ik vind het zelf geweldige hondjes, en gelukkig niet zo fel als een Jack Russel ( :r ) Tenminste, die van ons zijn zeer rustig. Verder luisteren ze goed, maar dat is een kwestie van opvoeden. Onze hondjes hebben altijd kort haar, lang haar vind ik afschuwelijk, zoals die eerste foto.

Waar denken jullie aan bij een Shih-Tzu? Het hondenras.
De voordelen van een Shih-Tzu: Klein, rustig en zeer lief. Oja, ze verharen niet, dat vind ik ook wel een pluspunt.
De nadelen van een Shih-Tzu: Het langharige, je moet ze toch wel laten trimmen, en dat is niet erg goedkoop.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 14:43

Bedankt ook voor de posietieve dingen over de Shih-Tzu. :)

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:44

@ Yamcha, ff teruglezen meid, dan had je gezien dat ik ook niet van deze hondjes hou. Maar ik voel me zeker niet te goed om zo'n hondje uit te laten.
Overigens heb ik een herder, net als jij.
Laatst bijgewerkt door Vanessa op 03-03-09 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:45

Astor schreef:
Voor school moet ik een presentatie houden over Shih-Tzu's. Alleen nu heb ik jullie meningen even nodig hiervoor.

Gééf je je mening, is het wéér niet goed :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:46

Ik heb zelf een rasechte Shih-Tzu die in april één jaar wordt. Ik ben echt helemaal verkocht aan dit ras, vind zowel langharig als kortharig erg leuk. :+:

Waar denken jullie aan bij een Shih-Tzu?
Aan een leuk, mooi en lief hondje. :)
Zijn hele karakter; hij is gewoon heerlijk eigenwijs maar zo ontzettend lief. :+: , de kleuren vind ik erg mooi , de oogjes. En inderdaad: Hij verhaart niet, wat ook heel erg handig is natuurlijk.
Geen. Ja, als ik hem met lang haar heb is hij veel moeilijker te borstelen natuurlijk maar dit ligt niet aan het ras. Mijne is soms een echte aansteller, maar verder kan ik echt geen nadelen vinden. :)

Afbeelding
Dit is de mijne nu, net naar de kapper geweest. Ik show en fok niet met hem.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:49

Black_White schreef:
Waar denken jullie aan bij een Shih-Tzu? Aaaaah! Rennen!
Euhm?..

Platte neus (ongezond), prut ogen, ellendige vacht, geen fijn karakter, lope altijd voor je voeten..... Je mag concluderen dat het mijn hondje niet is.

Ik wil je verder niet aanvallen hoor, maar kén jij het karakter van de Shih? Ik zou graag willen weten wat jij niet fijn vind aan het karakter, ik zou je zelfs kennis willen laten maken met mijn Shih en dan kan ik je er van overtuigen dat ze zéker weten wel een fijn karakter hebben. Tenminste, het valt bij mij wel onder een fijn karakter.

Hoezo ellendige vacht? Ik zou graag willen weten hoe je aan die dingen komt, en wat er dan mis aan is. :)

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:49

Ik denk aan een heel lief en gemakkelijk hondje en wat de meeste mensen niet weten is dat ze heel goed kunnen luisteren en dat je er ook gewoon mee naar training kan gaan als je dat leuk vind (al zie je moeilijk of ze zitten of af zijn hahaha)
Ik heb er zelf 4 en heb er nooit 1 dag spijt van gehad want de mijne blaffen nooit en zijn makkelijk in onderhoud als ik geen zin heb in lang haar dan scheer ik ze ( heel simpel )
Kunnen ook goed alleen blijven
Ja mooi of lelijk , groot of klein dat is persoonlijk
Het zijn ook geen mutsen zoals de meeste kleine hondjes ( ik noem ze eeen grote hond in een klein lichaam )
Ik loop ieder dag 2 uur met ze in het park en zijn nooit te moe dus ik hoef ze op de oudste na dan ook nooit te tillen

Nadelen als je er meerdere heb dan vind ik ze moeilijker zindelijk te krijgen maar verder ken ik er geen opnoemen

Maarja het is wat je er ook zelf van maak en mee doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:51

Hier ook nog een foto van de jongste :D

Afbeelding
Hier was 'ie net 2 dagen bij ons.

Afbeelding
Enkele maanden later, zo ziet 'ie er nu uit.
Als 'ie getrimt is, verdwijnt het zwarte grotendeels, als z'n haar langer wordt, verschijnt het zwarte weer. Een beetje een toverballetje dus!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:53

@ Superdymp, inderdaad het zijn gewoon hele fijne hondjes he? Ben ik het ook helemaal mee eens. Mijne loopt ook makkelijk een heel eind, en daar staan ze ook wel bekend om.

Ik kan dan weer wel goed zien wanneer de mijne zit of af is hoor, haha. Puppytraining was bij mij niet een heel groot succes, hij doet alles voor een snoepje. Maar soms kun je bij een Shih-Tzu bijna op je knieën moeten voordat hij iets voor je zal doen, en dat vind ik dus dat eigenwijze. Ach, ik kan er wel om lachen en vind het juist wel wat hebben. :+:

@ Nyckle, mijne veranderd ook wel een beetje van kleur inderdaad. :j Is de jouwe een echte? Oftewel; met stamboom etc.? Ben ik gewoon even benieuwd naar hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:57

Nope, geen stamboom. Hij is geloof ik ook niet helemaal Shih-Tzu. Zijn vader was een raszuivere Shih-tzu, en z'n moeder Shih-Tzu met Malthezer en Boomer ofzo. En de andere die we hebben is een Boomer x Shih Tzu. We hebben ze ook uit een kennel, niet bij een fokker :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:59

Nyckle schreef:
Nope, geen stamboom. Hij is geloof ik ook niet helemaal Shih-Tzu. Zijn vader was een raszuivere Shih-tzu, en z'n moeder Shih-Tzu met Malthezer en Boomer ofzo. En de andere die we hebben is een Boomer x Shih Tzu. We hebben ze ook uit een kennel, niet bij een fokker :)

Ik dacht al dat ie niet raszuiver was. Ik heb mijne wel bij een fokker vandaan, maar maakt natuurlijk verder ook niet uit. :)

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:04

Rianne - Ja ik heb ook heel wat af gelachen op de training want ik heb ook nog een bouvier en dat is toch wel heel wat anders , dus ik moest even wennen aan een klein hondje maar in de tussentijd heb ik er 3 bij en je heb er echt zoveel plezier van . Met mijn eerst Shih-tzu heb ik dan ook willen bewijzen dat je zo hondje wel alles kon leren en dat is ook gelukt. Ze lopen bij mij in het park ook altijd los en hoef dan ook nooit te roepen en houden mij in de gaten .
Nou hoeveel voordelen willen de mensen nog meer horen
De mijne hebben ook alle 4 stamboom en heb ze ook de eerste jaren helemaal lang gehad maar dat is wel bijhouden met al die takjes en bagger in het park dus vandaar daat ik ze nu kort zet

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:05

Even off topic, haren zijn goed te kammen door staart en manenpray te gebruiken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:12

het eerste waar ik aan denk he? de vervelende ettertjes van mijn buurvrouw :Y)

maar het schijnen idd erg leuke hondjes te zijn voor mensen die een klein gezelschapsmaatje zoeken :j

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:24

Klein bekken waardoor het fokken veel problemen geeft...

En natuurlijk aan Daphne, de hond waar ik mee ben opgegroeid en nu nog bejaard bij mn ma thuis woont.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:26

@ Superdymp, haha inderdaad. Mijne blijft opzich ook vrij goed bij me als ik hem los heb, behalve als ie andere honden ziet. Dan is meneer gevlogen! :Y)

@ ikdoemaarwat, zijn dat geen boomertjes? Daarvan is het karakter toch altijd weer anders natuurlijk. Een Shih is over het algemeen wel een beetje hetzelfde, iig wel wat kenmerken.

O aan mijne vind ik het nadeel wel dat ie snel jaloers is. Hij kan heel leuk met een andere hond spelen maar zodra ze met z'n 3en zijn is het mis. :+ En hij is nog een beetje onafhankelijk wat ik zelf wel jammer vind, maar dat is ook doordat ie nog jong is natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:27

eva1969 schreef:
Mijn moeder heeft er 2. Het eerst waar ik aan denk is "een gestoffeerde loempia". Sorry maar ik vind het schatjes maar heb weinig met kleine hondjes.

Het klopt trouwens niet dat je een lang- en een kortharige variant hebt, je hebt alleen een langharige variant die je in een zogenaamde puppycoupe kunt laten knippen ;) da's toch wel wat anders.

Verder vind ik het in de omgang leuke hondjes die toch ook wel wat neurotisch kunnen doen en mijn ervaring is dat ze gevoelig zijn voor voedselallergie.

HAHAHAHA!!!!!!!!! _O- ik lag helemaal PLAT van het lachen bij t lezen van die opmerking!!! whahah!!!

sorry :')