Katten die tuin molesteren, hoe kom ik van die kat af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:49

x_Rebecca schreef:
Schoteltje met ui of satéprikkers in de grond schijnen ook te werken...
(De satéprikkers zo dat ze net een heel klein stukje boven de grond uit komen... of coctailprikkers... hoe noem je ze :') )

dat vind ik wel zieliig... en mss dat ze je daar zelfs voor kunnen aan klagen.. wegends mishandeling

x_Rebecca

Re: Katten die tuin molesteren, hoe kom ik van die kat af

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:51

Dat is niet zielig... ze voelen namelijk alleen wat prikken :) Het is niet zo dat ze doorboort worden, het is meer alsof je heel even op een doorntje staat en daarna verderloopt..
Je moet ze er natuurlijk niet een halve meter uitlaten steken... dan kan het inderdaad flink zeer doen...

Sterre

Een sproeier die op beweging aangaat lijkt me ook leuk voor (ongewild) bezoek wat bij je aan de deur komt :') ...
Je kan natuurlijk de senseopads eerst in een bakje verzamelen (totdat je een redelijke hoeveelheid hebt), ze dan openscheuren en de prut in de tuin verdelen.
Afrikaantjes (van die oranje bloemetjes) helpen ook wel; katten houden niet van die geur. (Ik vind ze alleen zó lelijk := .)
Je kan misschien ook een stuk van dat fijnmazige net (of gaas) tussen je planten leggen, dat is meestal groen en dat valt dan ook niet zo op. De katten kunnen dan tenminste ook niet graven en nadat ze een keer met hun nagels zijn blijven hangen, zoeken ze vast wel een ander tuintje :+ .

magda_90

Dan moeten ze de katten maar binnen houden. Niet iedere katteneigenaar schijnt het te interesseren wat hun kat allemaal uitspookt maar de rest van de buurt zit wel met de schade opgescheept om het zo te zeggen.

(Mijn mening)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:52

Stuk pvc-pijp iets schuin ingraven, 20 cm water in laten lopen en wat vissenkoppen er in gooien....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:52

Anoniem schreef:
x_Rebecca schreef:
(De satéprikkers zo dat ze net een heel klein stukje boven de grond uit komen... of coctailprikkers... hoe noem je ze :') )

dat vind ik wel zieliig... en mss dat ze je daar zelfs voor kunnen aan klagen.. wegends mishandeling

Hoezo?
het is de eigentuin en geen openbare grond.

Daarbij, als de puntjes maar minimaal (of niet) uitsteken, en je ze alleen voelt als je er op loopt...
tja, wie wil dat dan zien?
Katten voelen het wel, en blijven dus weg... die gaan dr iig niet nog een keer overgeen lopen :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:53

magda_90 schreef:
Dan moeten ze de katten maar binnen houden. Niet iedere katteneigenaar schijnt het te interesseren wat hun kat allemaal uitspookt maar de rest van de buurt zit wel met de schade opgescheept om het zo te zeggen.

(Mijn mening)

Ben het volledig met je eens, helaas denken sommige katteneigenaren hier vaak anders over...

Maar die discussie is hier op bokt al behoorlijk vaak gevoerd ;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:54

zelf een kat nemen, katten beschermen hun eigen tuin.
mijn katten laten de tuin heel, maar als ze mee zijn naar de boerdereij bv voor een weekje en we komen terug, is de tuin ook omgewoeld.
ik denk niet dat je eigen kat de tuin tot een molshoop maakt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:57

Anoniem schreef:
x_Rebecca schreef:

En dan kan de TS de buren weer aanklagen voor het feit dat de kat van haar buren haar tuin zit onder te schijten etc. etc.

TS, weet je wie de eigenaren van de kat zijn? Anders de drollen bij hun in de tuin gooien, "jullie het dier dus ook met de stront veel plezier" :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:01

satéprikkers in de grond werkt goed. Hebben wij heel lang in de plantenbakken gedaan omdat onze kat daarin ging graven..
Maar een complete tuin vol prikkers lijkt me niet echt haalbaar :+

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:02

:').
Nee okee, de hele tuin niet..
maar misschien de stukken waar het beest de tuin het meest molestreert? :')

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:02

Lia_ schreef:
Stuk pvc-pijp iets schuin ingraven, 20 cm water in laten lopen en wat vissenkoppen er in gooien....

En dan met de bedoeling dat de kat er met z´n kop in gaat en klem komt te zitten zodat ´ie verrekt??

Prima dat je de pest aan katten in je tuin hebt en daar wat tegen wil doen, maar dit vind ik gewoon a-sociaal :x ....
Laatst bijgewerkt door Sterre op 02-03-09 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:06

Neem contact op met de buurman van een andere Bokker :') Nee das gemeen. Die sproeier klinkt wel erg grappig en makkelijk. Je hoeft zelf niet aanwezig te zijn. Alleen voor je voortuin is het minder prettig voor je postbode. :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:13

IndianLady schreef:
Neem contact op met de buurman van een andere Bokker :') Nee das gemeen. Die sproeier klinkt wel erg grappig en makkelijk. Je hoeft zelf niet aanwezig te zijn. Alleen voor je voortuin is het minder prettig voor je postbode. :=

En voor de vogeltjes die in je tuin een nestje willen maken....
en die boom/plant die mee beweegt met de wind

Wel erg goed voor je waterrekening :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:16

Sterre schreef:
Lia_ schreef:

En dan met de bedoeling dat de kat er met z´n kop in gat en klem komt te zitten zodat ´ie verrekt??

Nee, zodat hij verzuipt....

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:17

dat vind ik niet zo aardig

Sterre

Lia_ schreef:

Komt dat niet op hetzelfde neer?

Bah, had je hoger ingeschat :x ....

Mars

Tja, t is wel effectief :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:18

Ik denk dat je een kat heel goed de tuin uit kunt houden zonder dat je 'm meteen moet vermoorden...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:21

Lia_ schreef:

Vandaar je onderschrift zeker.. _-:(

Er zijn ook mensen die een hekel aan paarden hebben.. Wat zou jij dan zeggen als die zoiets over jouw veulentje zeggen? 'Lelijk beest.. die kan beter door de gehaktmolen'
Zou jij dat leuk vinden?

Is dat nu zo moeilijk te begrijpen dat veel mensen hun kat als hun kind zien? Als een gezinslid?
Hoe harteloos kun je zijn.. om een gezinslid dood te wensen :x

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:23

Als iemand een kat zo beschouwd zorg er dan ook voor dat hij anderen geen overlast bezorgd. Je wilt toch ook niet dat je gezinslid voor overlast bezorgd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:24

Wat niet in mijn tuin komt kan er ook niet verongelukken.....
Ik laat mijn dieren ook niet zomaar overal loslopen en al helemaal niet op andermans terrein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:25

MysticTinker, misschien even wat aan je literatuurkennis doen dan weet je waar mijn onderschrift op slaat... }:0

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:29

Je onderschrift is uit dat Engelse boek met die varkens die een soort dictatuur opzetten toch? Animal Farm! Zo heetie!

In elk geval.. ik vind niet dat je een andermans dier zomaar mag vermoorden :n
Als jij bijvoorbeeld je hond (weet niet of je een hond hebt.. ) perongeluk kwijt raakt omdat er weet ik veel wat gebeurt.. iemand anders komt hem tegen en denkt "He, jou moet ik niet.. "
en die knalt 'm neer... dat zou jij toch ook niet leuk vinden?
Laatst bijgewerkt door x_Rebecca op 02-03-09 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt