RD: Nouja, ten eerste wil ik even zeggen dat hij een zielig tuintje heeft met niks erin wat netjes of mooi is. Maargoed, dat er even buiten. Als hij mij netjes zou vragen op een vriendelijke manier of ik iets zou willen doen waardoor mijn katten niet meer in zijn tuin zoude komen, zou ik het al heel anders opvatten. Maar nee, ik ga niet aardig doen tegen mensen die alleen maar lopen te schreeuwen en te schelden.. Ik wil best moeite doen voor vriendelijke mensen, maar niet op deze manier.
Omgekeerde wereld, jij moet zorgen dat jouw beesten geen overlast geven, de rest van de wereld hoeft niet op hun knietjes te smeken of je asjeasjeasjeblieft jouw dieren bij je wilt houden...Kazary: Onze hele buurt heeft katten. Denk je dat wij nooit vreemde katten in de tuin hebben lopen? Er lopen nog zo ontzettend veel katten hier rond in de buurt, ook in onze tuin, altijd als ik naar buiten kijk, loopt er wel een vreemde kat. Ik maak daar toch geen problemen van? Ik snap niet dat mensen het zo'n probleem vinden als er gewoon een onschuldig dier in de tuin rondloopt. En als je er dan zo nodig vanaf moet, jaag ze dan op een normale manier weg..
Jij snapt dat niet, ik persoonlijk heb er ook geen moeite mee als er een poezel door de tuin wandelt hier, maar accepteer nou maar dat er gewoon mensen zijn die er anders over denken en die in jouw lieve poekie gewoon een irritant poepend vernielend mormel zien. Dat jij er geen problemen mee hebt wil niet zeggen dat andere mensen dat ook niet hebben, kwestie van verschillende opvattingen.Cayenne: Nouja, als je een keiharde knal hoort in zijn tuin en vervolgens je kat keihard ziet wegschieten, snap ik het wel hoor.. Er lag een of andere bak in 1000 stukjes in zijn tuin, en daar had hij iets knallends in gedaan. Waarom mogen er geen katten in zijn tuin, als er wel een bak in 1000 stukjes in zijn tuin mag knallen, dat moet hij toch ook weer allemaal opruimen?

Zijn tuin, Zijn rotzooi, Zijn goed recht
. Als jij het risico neemt om je kat vrij te laten rondlopen horen dit soort risico's erbij, naast het veroorzaken van verkeersongelukken, vergif, opgeschoten jeugd, vallen... Is jouw eigen verantwoordelijkheid om je poes daarvoor te beschermen, de rest van de wereld heeft in wezen niets met jouw poes te maken. Tis niet erg vriendelijk wat deze buurman doet, maar ik blijf erbij dat jouw dieren geen overlast mogen veroorzaken. En iedereen gaat daar anders mee om, deze buurman gaat voor een rigoreuze oplossing. Dat kun je niet leuk vinden, maar is wel nog altijd het gevolg van je eigen keuze om de kat vrij te laten lopen ipv je tuin af te zetten en er een kattenspeelparadijs van te maken. Ik snap dat je dat niet leuk vind om te lezen en niet kan of wil begrijpen, maar tis echt niet zo zwartwit als jij het stelt
Nijn: Ik vind katten en honden geen vergelijkmateriaal. Een kat kan je niet leren wat hij wel of niet mag, een hond wel. Daarom vind ik dat je dat niet met elkaar kan vergelijken..